Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota snížila odhad růstu prodeje pro rok 2008. Přesto zůstává jedničkou

Václav Pavlečka
Diskuze (4)
Číslo jedna nejenže symbolizuje prvenství Toyoty jakožto největšího světového výrobce aut. O jedno procento mají totiž také letos vzrůst prodeje japonské automobilky.

Je to ovšem méně, než Toyota plánovala. Místo původně plánovaných 9,85 milionu vozů očekává prodej 9,5 milionu vozidel.

Američané už nemají chuť utrácet za SUV

Zatímco ještě vloni se mohla Toyota pochlubit 6% růstem prodeje, letos je zvyšování poptávky podstatně méně dynamické. Potvrzují to výsledky prodeje v prvním pololetí letošního roku. Příčiny tkví především ve špatné spotřebitelské náladě v USA, vysokých cenách pohonných hmot a výrobních materiálů.

Zatímco před několika lety byly Spojené státy americké zemí zaslíbenou i pro ne zrovna úsporné SUV, dnes je vše jinak. Spotřebitelská nedůvěra obecně zasáhla všechna odvětví, automobilové nevyjímaje. Nehledě na to, že cena pohonných hmot u čerpacích stanic je pro Američany příliš vysoká. Proto se poohlížejí po menších autech. To se negativně projevilo i na letošních prodejích Toyoty. Ta přiznává, že bude mít na trhu v USA problém se zopakováním loňského výsledku 2,62 milionu prodaných aut. Dalším fenoménem v globální ekonomice posledních let je nízká cena dolaru. Toyota se však dlouhodobě těmto vlivům brání lokalizací výroby co nejblíže koncovým zákazníkům.

Pokles poptávky však není jen americkou záležitostí. Toyota čelí problémům i na domácím trhu v Japonsku a také v Evropě. Prodeje v zemi vycházejícího slunce sice mírně poklesly (o jedno procento), v roce 2007 byl však pokles ještě citelnější (o 4 procenta). Ovšem propad růstu zaznamenala Toyota především na zahraničních trzích. Zatímco v roce 2007 se mohla automobilka chlubit 10% nárůstem prodejů, letos už jsou to jen dvě procenta.

Václav Pavlečka
Diskuze (4)
30. 7. 2008 22:18
Re: Opravdu nic?
1/ Dost pochybuju o nejhustší síti po celé evropě v porovnání např. s koncenrnovými značkami. Nevím přesná čísla ale asi jsem si té nejhustší sítě nejak nevšiml... :-) Samozřejmě, že ČR není celá Evropa, ale zde je situace celkem tragická a např. východní čechy doteď neměli servis na potřebné úrovni, takže nezbývalo než vůz dopravit např. do Prahy (v případě vážnějších problémů.
2/ Kvalitu nového Aurisu dokazuje statistika odtáhnutých aut díky poruše v Německu, kde je situace oproti starší generaci (Corolle) asi 3x horší. Takže o nějáké super spolehlivosti se u Toyoty u nových modelů příliš mluvit nedá a spadá do průměru nikoliv do špičky.
3/ Jaké motory??? Nenapadá mě jediný motor, o kterém by se dalo mluvit jako o špičkovém. Ano, některé motory patří spíše k dobrým agregátům, ale né špičkovým. Vždy se dají najít lepší agregáty od konkurence.
4/ Současné Evropské prodeje Toyoty svědčí o tom, že se nový design a ustupující kvalita příliš neosvědčili a Auris je toho nejlepším příkladem. Nenabízí nic špičkového. Ani techniku, ani design a už ani né kvalitu, která by převyšovala konkurenci a zákazníci to oceňují celkově se snižujícími nákupy nových Toyot.
30. 7. 2008 12:38
NEJ
Jednicja je jen jedna. Nejuspesnejsi zustane taky jen jeden. BRAVO
29. 7. 2008 19:06
.
Toyota v EU mit velky uspech nemuze, protoze nic poradneho nenabizi. Kdyz asiata tak tu mam Hondu Accord, nebo Mazda6, Avensis nebo Auris mic lidi nenadchne