Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Supra s manuálem údajně dorazí ještě letos!

Filip Melich
Diskuze (26)

Už tři roky čekáme, jestli Toyota Supra dostane také manuální převodovku. Letos bychom se měli dočkat, a to v kombinaci se šestiválcem.

Stávající generace Toyoty Supry se vyrábí od začátku roku 2019 a manuální převodovky jsme se navzdory mnohým spekulacím dosud nedočkali. Začíná to však vypadat, že by se do prodeje mohla dostat ještě letos. Naposledy jsme o této spekulaci informovali v lednu tohoto roku a nyní se vynořily nové informace, které dávají důvod k naději.

Video se připravuje ...

Toyota si údajně neuhlídala tajné dokumenty, které unikly na internet. Podle nich se má v Supře manuál objevit s modelovým rokem 2023. Zatímco spřízněné BMW Z4 manuální převodovku nabízí pouze v kombinaci s nejslabším čtyřválcem, Supra by ho naopak měla spojit s šestiválcovým motorem. Sportovní Toyotě je často vytýkána až přílišná technická podobnost s německým sourozencem a toto by byl dobrý způsob, jak se od něj trochu odlišit. Čtyřválcová Supra však bude i nadále prodávána výhradně s osmistupňovým automatem.

Podle uniklých obrázků by s manuálem měla přijít i speciální Matte White Edition, která dostane exkluzivní bílý lak karoserie a interiér s hnědou kůží. Součástí výbavy této edice má být bezdrátové nabíjení telefonu a dodatečné USB porty. Cenový rozdíl proti základnímu šestiválcovému provedení má být 550 tisíc yenů, což je dle aktuálního kurzu zhruba 111 tisíc korun.

Oficiální tisková zpráva sdělující výše uvedené informace údajně vyjde 28. dubna. Z rakouské výrobní linky Magny Steyr mají Supry s manuálem začít sjíždět v červenci. Prodejci následně budou od října přijímat objednávky a oficiální prodej začne ještě tentýž měsíc.

Jestli jsou tyto informace pravdivé, se dozvíme v průběhu letošního roku. My bychom jim však rádi věřili, stejně jako bychom rádi věřili, že se Supra se šestiválcem a manuálem bude prodávat i u nás. Ať tak nebo tak, nezbývá než vyčkat. 

Filip Melich
Diskuze (26)

Doporučujeme

11. 3. 2022 13:01
Re: Manuál by pomohol
X-drive emise zvyšuje stoprocentně a stejně ti ho vnutí, i když nechceš. Takže vymlouvat se na emise je alibismus.
No ale to podstatné - všude to píšou jako confirmed. A ja tomu věřím, i když sám bych si vzal automat. Který je nakonec i v nové M3 - obyčejný ZF, žádné dvouspojky, SMG apod.
Avatar - Emel
11. 3. 2022 09:01
Re: Manuál by pomohol
Což reálný výkon je něco, co není úplně vidět.
U BMW Z4 má menší emise automat.
Na druhou stranu výrobce riskuje, že kvůli absenci manuálu koupíš jinde. Bylo vidět, jak mají výrobci problém s homologací jednotlivých variant a jak právě kvůli homologaci ty verze seškrtávají.
11. 3. 2022 04:56
Re: Manuál by pomohol
- podle měření má sériová Supra daleko větší výkon, než BMW Z4 40i (“nemůžou si dělat co chtějí”)
- manuál má nižší spotřebu - emise nezvyšuje - automat má nižší spotřebu až při vyšších rychlostech na dálnici - na ty se ale emise netestují
- dá se, nedá se - ale bude
- kde zmizel automat? Tak samozřejmě je výrobce radši, když ti prodá automat nebo pohon všech kol, i když ho nechceš…
Avatar - Emel
10. 3. 2022 22:01
Re: Manuál by pomohol
Vejde se ZF S6-37, která podporuje krouťák max 370Nm, do Z4. Automaticky to ale neznamená že se vejde nějaká robustnější do Supry... podle článku zřejmě vejde. To co jsi posílal je sekvenční převodovka, tj asi automat, ne?

Dá / nedá záleží, jak to mají nasmlouvané. Je možný, že třeba záruka na motory jde za BMW... a pak by si s tím asi Toyota nemohla dělat úplně co by chtěla. Jinak objednat převodovku od ZF si samozřejmě můžou taky.

Homologace stojí čas a peníze... a pokud má manuál vyšší emise, tak to stojí ještě CO2 kredity. Podívej se, kde všude kvůli tomu manuál zmizel... jsou to i mnohem masovější modely.
10. 3. 2022 17:13
Re: Manuál by pomohol
ale za prvé je to důkaz, že to jde, že se vejde, za druhé snad pro automobilku typu Toyota nebude s homologací problém... pitchoviny typu když jim to BMW nedá tak jsou bez šance... proboha :-)