Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Tundra je tu v nové generaci. Velký pick-up přezbrojuje z V8 na šestiválec. I tak je schopnější

David Bureš
Diskuze (33)

Downsizing se dnes nevyhne ani velkým americkým pick-upům. A tak se Tundra v nejnovější generaci místo osmiválce dočkala šestiválce.

Pick-upy jsou na americkém trhu nadále nebývale populárním zbožím, a tak takový model v tamější nabídce nechybí ani mnohým zahraničním značkám. Konkrétně Toyota je v segmentu "full-size" pick-upů léta zastoupena modelem Tundra. Ten se vyrábí již od roku 1999, stávající generace ale měly dlouhé životní cykly, a tak se nyní představuje teprve třetí generace tohoto modelu. Nová Tundra se však v lecčems změnila.

Po mnoha evolucích stávajícího provedení, jehož historie se datuje do roku 2006, totiž přichází zcela nový automobil sázející na nový technický základ i nové pohonné jednotky. Sama Toyota přitom zdůrazňuje, že jde zatím o nejdrsnější Tundru v historii, která staví na bohatých zkušenostech značky ze světa terénních aut - vedle pick-upů také offroadů.

Video se připravuje ...

Základem se tak stává nově navržená vysokopevnostní konstrukce z ocelového rámu se zesílenou zadní výztuhou, kterou doplňuje korba z hliníku vyztuženého kompozity. Přepracováno bylo i zadní víceprvkové zavěšení s vinutými pružinami místo listových per, které pomáhá komfortu i schopnostem. To všechno totiž přispívá k tomu, že nová Tundra odveze až 880 kilogramů těžký náklad a utáhne až 5,4 tuny těžký přívěs, což je o 11%, respektive o 17,6 % více než u dosavadní generace.

Nové je rovněž pohonné ústrojí. Zatímco stávající generace v posledních letech sázela výhradně na vidlicové osmiválce, a to včetně obří 5.7 V8 Dual VVT-i, novinka v duchu doby přezbrojuje na vidlicové šestiválce.

Standardem se tak stává dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru, který je naladěn na 290 kW a 650 N.m. Dostupný je však i v elektrifikované verzi i-Force Max s motorgenerátorem mezi spalovacím agregátem a převodovkou, která znamená výkon 326 kW a točivý moment 790 N.m. V obou případech je šestiválec spárovaný s nově vyvinutým desetistupňovým automatem.

Video se připravuje ...

Novou Toyotu Tundra přitom na první pohled poznáte už podle vzhledu, výrazná maska i netradičně pojaté světlomety jsou zcela odlišné než u stávající generace. Nově pojatý je také interiér, s multimediálním systémem využívajícím buď osmipalcovou, nebo vrcholnou 14" dotykovou obrazovku. Navigace přitom umožňuje aktualizovat mapy vzduchem, tudíž bez nutnosti návštěvy servisu. Přístrojový štít je pak za příplatek digitální, s 12,3" displejem, základ ale tvoří analogové ukazatele s 4,1" obrazovkou palubního počítače.

Toyota Tundra se na americkém trhu začne prodávat ještě před koncem roku, vyrábět se nadále bude v texaském závodě ve městě San Antonio.

Video se připravuje ...

David Bureš
Diskuze (33)

Doporučujeme

22. 9. 2021 16:15
Re: V6 vs V8
Snažil jsem ty se vypíchnout jen ty základní rozdíly. Je víc aspektů, které jsou jiné u V6 proti V8.
Avatar - curwasportiva
21. 9. 2021 19:25
Re: Velká trojka děkuje
Tak ono GM ani RAM skoro jiného se srovnatelným výkonem nevyrábí. Oba nabízí šestiválcové diesely. Ram tam pak má 3,6V6 atmosféru a GM má turbo R4 2,7, což vypadá na povedený motor, ale v trucku čtyřválec moc lidí nechce.
21. 9. 2021 13:43
Re: V6 vs V8
Když měl v testu RAMku Rasťo z garáž.TV, zjistil rozptyl resp zvýšení spotřeby u benzinu o pět litrů na sto. Chápu každého kdo tahá s dieselem, s LPG, s benzinem - variant je určitě víc…
Avatar - Barrichello
21. 9. 2021 12:44
Re: V6 vs V8
Dá se všechno, ale stojí to cca 50+ a málokdo to umí tak dobře, že to funguje bez problémů....
Avatar - Barrichello
21. 9. 2021 12:43
Re: V6 vs V8
Dává se to i na korbu, samozřejmě zakrytované krytem. Kdo tam pravidelně nevozí nějaké obří náklady tak proč ne.

Dokonce sem viděl starou F150, tak rok 2006 na CNG :-) Taky měl nádrž na korbě pod krytem.

Všechno je individuální...... Třeba borci co za tím tahaj auta tak ty celou korbu většinou nevyužijí, za to levné náklady na provoz se hodí.