Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota v Ženevě 2007

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Průkopník hybridních technologií si do Ženevy přivezl dvojici konceptů, které mají být vybaveny tímto pohonem. Poprvé v Evropě se představuje třídveřové provedení Aurisu.

Toyota Hybrid X

Koncept Hybrid X je navržen “novým designovým jazykem,“ který se bude používat u všech návrhů budoucích hybridů. Toyota jej označuje jako J – Factor a má vyjadřovat “Japonský inspirativní design a kulturní zvyky.“ Podle slov automobilky je Hybrid X představitelem budoucí generace hybridů a dále rozšiřuje Hybrid Synergy Drive. Navržen byl v evropském styling centru ED2.

Tento “rodinný koncept“ je dlouhý 4,5, široký 1,85 a vysoký 1,44 metru. Rozvor má délku 2,8 metru, takže se do jeho čtyřmístného interiéru bez problémů poskládají čtyři pasažéři. Základem jeho karoserie jsou dvě písmena U otočená proti sobě, mezi kterými je masivní skleněná střecha. Hybrid X vyniká použitím hladkých aerodynamických tvarů. Zajímavé je také otevírání dveří, které se otevírají proti sobě a mezi kterými chybí B sloupek.

Koncept Hybrid X stojí na 20‘‘ kolech, které jsou obuty do ultra nízkých pneumatik 225/40 R20. K osvětlování vozovky používá světlomety složené výhradně z LED diod.

Osvětlení interiéru je také zajištěno LED diodami, které můžou svítit v různých módech, které se budou měnit např. podle hudby, kterou právě posloucháte. Veškeré informace získává řidič z centrální obrazovky. Zadní sedadla jsou otočná v rozmezí 12° a pokud se do nich usadíte, stačí zmáčknout příslušný knoflík a dveře se za vámi automaticky zavřou.

O čem se však Toyota nezmiňuje ani slůvkem, je pohon. Pouze podotýká, že Hybrid X je novým průkopníkem ekonomického, ekologického a komfortního motorismu.

Toyota FT-HS

Tento koncept se poprvé představil na autosalonu v Detroitu, ale v Ženevě má svou evropskou premiéru. Futuristický design je dílem designérského studia Toyoty v Kalifornii.

Kupé s uspořádáním sedadel 2+2 má vpředu uložen šestiválec do V o objemu 3,5 l, který společně s elektromotorem podává výkon přibližně 300 kW (400 k).

Automobilka uvádí, že FT-HS poháněný pouze koly zadní nápravy zryhluje z 0 na 100 km/h za 4,0 s. K dobrým provozním vlastnostem přispívá bohatá aplikace hliníkových slitin a kompozitních materiálů snižující výslednou hmotnost konceptu. Z uhlíkových vláken jsou vyrobena například i disky kol.

Toyota FT-HS má délku 4326 mm, šířku 1859 mm a výšku 1290 mm. Karoserie ve stylu targa má odnímatelný střešní díl, který lze uložit za přední sedadla. Konstruktérům se podařilo optimálně rozdělit hmotnost mezi nápravy v poměru 50:50. Toho se jim podařilo dosáhnout uložením motoru vpředu a akumulátoru vzadu. Koncept se pohybuje na jednadvacetipalcových pneumatikách s rozměry vpředu 245/35 a vzadu 285/30.

Toyota Auris Show Car

Třídveřový Auris vystavený v Ženevě je pouhý Show Car, který má nalákat zájemce. Tento vůz má vyzařovat sportovní charakter, k čemuž mu mají dopomáhat osmnáctipalcová litá kola obutá do pneumatik Pirelli P Zero 225/40 ZR 18, sportovní snížený podvozek a brzdy Bremzo. Toyota očekává, že třídveřové provedení bude mít v Evropě 18% podíl.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Avatar - Pekelná Micinka
15. 3. 2007 14:29
Co se děje?
Že ani zde nebijí obvyklé Tom Tomy.. >:D :-O ;-\