Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Yaris Cross konečně kompletně odhaluje české ceny. Bez tříválce jej nekoupíte

David Bureš
Diskuze (15)

Ve vyšších výbavách je Yaris Cross dostupný výhradně s hybridním pohonem. Zato však k němu pořídíte i čtyřkolku, která mezi malými SUV není dnes tak běžná.

Toyota letos na evropských trzích konečně vstupuje do populárního segmentu malých SUV. Svého zástupce pojmenovaného Yaris Cross poprvé odhalila už loni, na start prodejů jsme si ale museli počkat až do letošního roku. Nejprve Toyota zveřejnila první ceny, ke kompletnímu odhalení ceníku dochází až nyní.

Už od začátku května tak sice víme, že Yaris Cross v základu vyjde na 435.000 Kč, až nyní je však potvrzeno, že se tato základní cenovka vztahuje na benzinový tříválec 1.5 Dynamic Force (92 kW) kombinovaný s šestistupňovým manuálem, který je známý už z hatchbacku Yaris. Alternativou k němu je tříválcový hybrid s 85 kW za 525.000 Kč.

Výbava základního stupně Active přitom čítá sedm airbagů, elektricky ovládaná přední okna, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dálkové ovládání centrálního zamykání, multifunkční volant, 16" ocelová kola, multimediální systém se 7" obrazovkou, adaptivní tempomat, halogenové světlomety nebo manuální klimatizaci. V případě hybridu je tu však standardně klimatizace automatická.

Druhý stupeň Comfort pak už pořídíte i s pohonem všech kol, a to za 610.000 korun. Čtyřkolka se váže na hybridní ústrojí s tím, že znamená i nahrazení výchozího jednoduchého zadního zavěšení s torzní příčkou za víceprvkové zavěšení. Příplatek za ní ve srovnání s dvoukolkou tudíž činí 50.000 Kč.

Toyota Yaris Cross – ceny na českém trhu
Motor 1.5 Dynamic Force 1.5 Dynamic Force 1.5 Hybrid 1.5 Hybrid AWD
Pohon 4x2 4x2 4x2 4x4
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4 3/4
Největší výkon [kW] 92 92 85 85
Točivý moment [N.m]  153 153 - -
Převodovka 6M CVT eCVT eCVT
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km] 5,8 5,9 4,3 4,6
Cena Active [Kč] 435.000 - 525.000 -
Cena Comfort [Kč] 470.000 505.000 560.000 610.000
Cena Executive [Kč] - - 625.000 665.000
Cena Adventure [Kč] - - 650.000 690.000
Cena Premiere Edition [Kč] - - 695.000 735.000

Výbavu pak rozšiřuje elektrické ovládání zadních oken, zadní parkovací kamera, diodové mlhovky, 16" kola z lehkých slitin, kožený volant nebo 8" displej multimediálního systému.

Comfort navíc lze doplnit o dva pakety, s nimiž se prý Yaris Cross bude nejčastěji prodávat. Tech za 35.000 korun k výbavě přidává parkovací čidla vpředu i vzadu, vyhřívaná přední sedadla, 7" TFT displej v kapličce přístrojů, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka a hlavně nový multimediální systém s 9" obrazovkou a navigací. Nový infotainment se jmenuje Toyota Smart Connect, nabízí bezdrátové funkce Apple CarPlay a Android Auto nebo navigaci na cloudu a Yaris Cross je vůbec prvním modelem značky, který ho dostává.

Paket Style rovněž za 35.000 korun má ambientní osvětlení interiéru, bi-LED světlomety, LED zadní světla, černé čalounění stropu nebo 17" kola z lehkých slitin.

Od třetího stupně Executive Yaris Cross pořídíte výhradně jako hybrid. Executive má třeba dvouzónovou automatickou klimatizaci, bezklíčové odemykání, bezdrátové nabíjení chytrých telefonů, 9" infotainment včetně navigace, vyhřívané čelní sklo nebo 18" kola. Adventure se pak primárně liší jiným stylem, zdůrazňujícím charakter SUV.

V době uvedení do prodeje je tu ještě úvodní edice Premiere Edition. Ta má navíc bezdotykové, elektricky ovládané víko zavazadelníku, kožené čalounění nebo head-up displej s promítáním na čelní sklo.

Přestože Toyota konečně odhalila kompletní ceník Yarisu Cross, první zákazníci si na něj zatím stále ještě počkají několik měsíců. První kusy totiž k prvním majitelům dorazí až na podzim, na přelomu září a října. Už v době zahájení předprodeje je však o auto zájem, Toyota registruje na 150 objednávek na Yaris Cross, což jsou skutečně objednávky koncovým klientům a ne demo vozy. Do budoucna se přitom očekává, že jeho prodeje budou obdobné jako u hatchbacku Yaris.

Video se připravuje ...

David Bureš
Diskuze (15)

Doporučujeme

4. 6. 2021 07:28
Re: Design
Mě se to celkem líbí, ale uvidíme naživo. Přemýšlím, za co vyměnit malého Citroena a tohle by mohla být cesta, ne sice v hybridu, ale za atmo 1.5 v Comfortu za 470k + paket tech by nebyla od věci. Cena je sice vysoká, ale u kterého malého SUV není, že?
Avatar - Mikesus
3. 6. 2021 19:59
Re: Je to sice o něco méně ošklivé...
A k čemu je mechanická P.brzda v B segmentu? Jako na jízdu bokem na sněhu uprostřed města?
Avatar - Mikesus
3. 6. 2021 19:56
Re: Design
Viděl jsem ho naživo a ten předek mne tedy neuchvatil. Ba naopak, přišlo mi to ještě odpornejsi než na fotkách. Bok a zadek naopak dobrý.
Avatar - Fauda
3. 6. 2021 17:21
Jak koukám na vývoj cen...
...tak se mi ten loňský nákup Captura začíná jevit jako vyloženě výhodná koupě
Avatar - Emel
3. 6. 2021 12:58
Design
Předek dobrý, světla dobrý, vnitřek dobrý.
Ale ten boční pohled...
https://img.auto.cz/…pbWc/7022462.jpg?…
Vzadu překombinované, vepředu zase vypadají (jinak hezký) kola dost utopený pod obrovskou masou plastu a plechu. No jistě... wannabe SUV na technice B segmentu, s nízkoprofilama...