Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyotě klesl čtvrtletní zisk o 86 %, čeká slabší prodej aut

ČTK
Diskuze (18)

Automobilce Toyota Motor klesl za čtvrté finanční čtvrtletí meziročně čistý zisk o 86 procent na 63,1 miliardy jenů (14,9 miliardy Kč).

Největší výrobce aut v Japonsku dnes také uvedl, že kvůli dopadům pandemie na poptávku čeká v nynějším finančním roce snížení provozního zisku bezmála o 80 procent. Finanční rok v Japonsku končí v březnu.

Odbyt Toyoty za uplynulý finanční rok zaostal za původním odhadem 10,73 milionu a dosáhl 10,46 milionu aut. V tomto finančním roce firma čeká pokles na 8,9 milionu, což by bylo nejméně za devět let.

Konsolidovaný čistý zisk meziročně vzrostl o 10,3 procenta na 2,08 bilionu jenů. Jde o první růst za dva roky. Tržby Toyotě klesly o jedno procento na 29,93 bilionu jenů. O jedno procento se jí též snížil provozní zisk, a to na 2,44 bilionu jenů.

V tomto finančním roce čeká automobilka pokles odbytu o 14,9 procenta. Toyota odhaduje, že jí klesne provozní zisk zhruba na pětinu, konkrétně na 500 miliard jenů.

Japonská automobilka musela kvůli karanténním opatřením dočasně zastavit provozy v Číně, Spojených státech, Japonsku i v Evropě. Má za to, že jí celoroční tržby klesnou o 19,8 procent na 24 bilionů jenů. Za uplynulý finanční rok jí tržby klesly poprvé za tři roky.

Odhad vychází z předpokladu, že poptávka dosáhla nejnižších hodnot v dubnu a postupně se do konce letošního roku dostane na loňskou úroveň, uvedl na tiskové konferenci finanční ředitel Kenta Kon. "Stále nedokážeme s jistotou určit, kdy nastane oživení," dodal.

Výrobní závody Toyoty ve Spojených státech a v Evropě po více než měsíční odstávce znovu postupně zahajují provoz. Továrny v Číně podle Kona provoz obnovily v březnu a dubnu rychleji, než se čekalo.

ČTK
Diskuze (18)

Doporučujeme

Avatar - Mikesus
14. 5. 2020 12:53
Re: Tá...
Víceméně jsem. Jsou tam menší nedostatky, hlavně softwarové, no a to vrzani. Nejotracnejsi je krycí sklicko HUD. Už mi ho 3x podlepovali a po pár tis.km se to zase objeví. Obecně tepelná nestálost materiálů je takový kámen úrazu. Když je zima, drnci mi ten HUD, když je horko, vrže občas střed palubky. Není to vždy, ale i občas je to protivné
Avatar - R32
14. 5. 2020 11:26
Re: Tá...
S tým výberom máš pravdu. Ja som vyberal medzi Hyundai Ionic, Kia Niro a Corollou. Hyundai vypadol pre malý kufor, Niro má už nejaké roky za sebou a vidieť to hlavne v interiéri, plus ak chcem tu výbavu čo chcem musím do najvyššej kde sú ale 18" disky ktoré nechcem... Corolla mi vyhovuje, je nová, výbava +/- postačuje takže vyhrala. Inú konkurenciu ktorá len teraz začína s hybridmy som ignoroval... Nemám chuť robiť zo seba pokusného králika.
14. 5. 2020 10:24
Re: Tá...
Lenže výroba sa bude rozbiehať pomaly a aj keď všetko šľape tak za pol roka nevyrobia viac ako 150 tisíc aut.
14. 5. 2020 10:20
Re: Tá...
Súčasnú generáciu poznám. Manželka jazdi hybridom. Je to dobre fungujúce auto, ale bez emócii. Poznám aj súčasnú 1,5. Toho motora je podľa mňa škoda. Som zvedavý či nová generácia bude trochu šoférskejšia. A tiež ako budú fungovať ich trojvalce. Auto ma nesúri očakávam, že ceny klesnú. Ak nie budem pozerať inde. Ale motorov čo nemajú iba priame vstrekovanie a majú aspoň 100 koní v B segmente veľa nie je.
Avatar - R32
14. 5. 2020 07:58
Re: Tá...
Do konca roka by to nemal byť problém, teda pokiaľ sa im za ten čas nenahromadilo milión objednávok... 😁