Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota slaví, ve světě již prodala přes 15 milionů hybridů

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
45 Fotogalerie
Diskuze (6)

Automobilka Toyota, nejznámější propagátor hybridních motorizací, slaví s hybridy další prodejní úspěch. A tentokrát nemusela čekat tak dlouho.

Japonská automobilka začala s propagací hybridních vozidel v roce 1997, kdy představila první generaci hybridního modelu Prius. Od té doby se do ledna 2020 prodalo po celém světě přes 15.000.000 hybridních vozidel značky Toyota, přičemž zhruba 2.8 milionu vozů skončilo v Evropě.

Na sterém kontinentu v současnosti japonská automobilka nabízí pod značkami Toyota a Lexus celkem 19 různých hybridních modelů, které v minulém roce činily 52 % prodejů. V západní Evropě však hybridní modely tvoří dokonce až 63 % prodejů. Celosvětově pak nabídka hybridních modelů Toyoty a Lexus zahrnuje celkem 44 modelů.

Vývoj prvního hybridního vozu přitom začal před 25 lety, kdy Takeshi Uchiyamada vedl tým, který měl za cíl vytvořit vůz pro 21. století. Jedním z klíčových aspektů vozu přitom bylo i omezení emisí skleníkových plynů a dalších škodlivých látek. Mezi lety 1997 až 2013 prodala Toyota prvních 5 milionů hybridů, dalších pět přidala do roku 2017 a posledních pět prodala již za pouhé tři roky.

Toyota odhaduje, že díky 15 milionům prodaným hybridům pomohla svět uchránit před 120 miliony tun CO2, které by jinak vyprodukovaly srovnatelné vozy s čistě spalovacími motory. Do budoucna však Toyota neplánuje zůstat pouze u hybridů.

Automobilka pracuje na dalším vývoji široké škály elektrifikovaných vozidel, včetně plug-in hybrid, vodíkových elektromobilů či bateriových elektromobilů. Jen v Evropě chce totiž do roku 2025 představit 40 nových či modernizovaných elektrifikovaných modelů, z nichž by mělo být 10 zcela bezemisních – tedy elektromobily či vodíkové vozy.

Shigeki Terashi, generální ředitel Toyota Motor Corporation, uvedl: „Musíme samozřejmě tvrdě pracovat na zlepšení výkonu baterií a snižování nákladů (u bateriových elektromobilů), což děláme. Nesmíme však podcenit plánování, dokud nepřekonáme překážky související s vodíkovými a bateriovými elektromobily. Do té doby můžeme přispět pokračujícími pracemi na našich hybridech.

Vstoupit do diskuze (6)