V Česku se prodává nová Kia Sportage z roku 1996. Najela 70 km, stojí přes 500 tisíc
Zaplatili byste přes půl milionu za originální Kiu Sportage z roku 1996 s nájezdem pouhých 70 kilometrů?
Nejnovější Kia Sportage se nedávno ukázala s novým faceliftem, aby značka setrvala konkurenceschopná v neustále se vyvíjejícím segmentu SUV-C. O kompaktní SUV je v Evropě obrovský zájem a kořeny dnešního modelu můžeme vystopovat až do první poloviny devadesátých let. Sportage se v Evropě poprvé objevila v roce 1995 a teď si můžete koupit jednu, která je úplně nová.
Hlavní výrobní linkou pro SUV Sportage se v devadesátých letech stala jihokorejská továrna Hwaseong, odkud se tenhle model vyvážel do celého světa, vyjma Evropy. Kia Sportage se totiž vyráběla i na našem starém kontinentě, když ji v letech 1995 až 1998 montovala německá společnost Karmann. V evropských zemích se první sportage začala prodávat s dvouletým zpožděním po globálním uvedení modelu v roce 1993.
Kia Sportage tehdy vznikala ve spolupráci s japonskou Mazdou, od které dostala i motory. Standardně se vyráběla s atmosférickým dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem FE DOHC o 95 kW (128 koních). V Evropě byla k dispozici i se slabším dvoulitrem FE SOHC o 87 kW (117 koních) nebo naftovým turbodieselem RF o 61 kW (82 koních). Kia Sportage navíc byla celosvětově prvním globálním produkčním autem s kolenním airbagem.
A proč vám tohle SUV připomínáme právě teď? V Česku se prodává kompletně originální Kia Sportage první generace z továrny Karmannu, kterou prodejce dovezl z autosalonu Kia v Německu. Dlouhých 29 let, od vyrobení v roce 1996, v něm byla vystavená a za celou dobu ujela pouhých 70 kilometrů! Přesvědčit se můžete na počítadle kilometrů.
Celočervená kia s modrým látkovým interiérem je ve stavu nového vozu a nese aerodynamický paket vyvinutý Karmannem. Světlá výška podvozku je o 40 milimetrů vyšší, a obouvá třípaprsková hliníková kola s pneumatikami Fulda. V dnes už poněkud spartánském interiéru navíc můžeme najít čalounění pravou kůží od italského výrobce Nardi.
Prodejce uvádí, že je připravená k pohybu, protože dostala nový motorový olej, zapalovací svíčky, palivový filtr, rozvodový řemen a akumulátor. K tomu má čerstvé palivo a chladicí i brzdovou kapalinu. Ale řekněte, nebyla by to škoda, kdyby se s ní jezdilo? A mimochodem, pod kapotou má silnější benzinový čtyřválec DOHC.
Tahle nabídka však není pro každého, protože raritní SUV v unikátním stavu má relativně vysokou cenu. Stojí 550 tisíc korun. Ve výbavě přitom má i pohon všech kol.
