V Lysé nad Labem se budou dražit krásné škodovky. Další Retro Garáž je tu už za pár týdnů!
Již tradiční aukce jednostopých i dvoustopých veteránů se bude konat v sobotu 26. dubna. Dražit se budou hlavně stroje značek z české kotliny. Zaujaly nás dvě kupé škodovky s původní registrační značkou.
Jarní aukce veteránů se v rámci burzy společnosti Retro Garáž bude konat v sobotu 26. dubna 2025 na výstavišti v Lysé nad Labem. Zatím je do aukce přihlášeno 44 exponátů z řad jednostopých i dvoustopých vozidel převážně domácí produkce.
Škoda 743 Garde
Z nabídky vozidel přihlášených do aukce nás zaujalo bílé kupé škodovky. Jedná se o původní Škodu Garde z roku 1982. Zatímco novějších rapidů se dochovalo poměrně dost, jakkoliv mnohé z nich v různém stádiu rozkladu, předchozích garde s motorem 1,2 litru se zvýšeným kompresním poměrem ze Škody 120 LS či GLS vycházející ještě z původní řady 742 s takzvanou úzkou karoserií, je dnes opravdu minimum. Možná i proto, že se vyrábělo kratší dobu než jeho známější nástupce.
Auto nabízené v aukci pod položkou číslo 41 za vyvolávací cenu 160 000 korun prošlo v letech 2022 a 2023 důkladnou renovací, lidově „do šroubku“. Po jejím ukončení s vozem původní majitel najel pouhých necelých 300 km, takže lze říci, že bokovka je stále v záběhu.
Gardovka byla v rámci renovace kompletně odstrojena, karoserie prodělala vyvaření, při němž byl vůz zbaven zkorodovaných částí karoserie, a následně dostala samozřejmě nový lak. Repasi prodělal také podvozek a pohonná jednotka prošla generální opravou. Po ní je motor dalo by se říci v podstatě nový. Renovátor instaloval zadní pružiny z novější Škody Rapid, ovšem originální pružiny na Škodu Garde jsou k dispozici.
Interiér vozidla je původní, v krásném zachovalém stavu. Vozidlo je jak po vizuální, tak po mechanické stránce ve špičkové kondici de facto ve stavu nového.
Garde má platné přepsatelné doklady (ještě původní československý Technický průkaz) a původní registrační značky okresního formátu. Vůz byl rovněž testován na historickou původnost. Na vozidle budou v době prodeje namontovány nové originální plechové disky s černými středy Škoda. Troufáme si říci, že dnes patrně nenajdete na světě hezčí a lepší Škodu Garde.
Škoda 110 R
Předchůdce Škody Garde, kupé 110 R představené v roce 1971 vycházelo z karoserie Škody 100/110 z roku 1969. Ta představovala modernizaci revoluční Škody 1000 MB z roku 1964, od níž bylo také odvozené kupé, a sice Škoda 1100 MBX charakteristické absencí středního sloupku karoserie (sloupku B). A zatímco 1100 MBX je dnes velkou vzácností, novější erko se rozšířilo mnohem více. A dodnes zůstává mezi veteránisty velmi populární. Jistě i pro jeho krásné tvary.
Kousek nabízený v aukci pod číslem 35 je roku výroby 1979 a vyvolávací cena zní na částku 350.000 korun. Vůz v sytě oranžové barvě prodělal v letech 2020 až 2022 renovaci v dílně Autosport Pegas pana Koláře. V rámci ní byla zjištěna kupodivu minimální koroze, takže jak podlaha, tak také blatníky či prahy jsou původní. Karoserie se tak vyvařovala opravdu minimálně, což není u těchto aut obvyklé. V rámci renovace byl na motor osazen zcela nový palivový systém.
Původní brzdové vedení renovátoři nahradili novým. Motor včetně převodovky prošel generální opravou, přičemž vozidlo je již zajeté. Kompletně původní krásný interiér dokresluje tehdejší dobu, renovací prošla stropnice a podlahové koberce jsou nové. Erko má dobová sportovní kola kupovaná v Tuzexu. K vozu je k dispozici původní československý platný Technický průkaz a také okresní dobové registrační značky.
