Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německý senior vlastní přes 40 let Škodu 110 R. Co říkáte na svérázné úpravy?

Jan Zajíc Jan Zajíc 6. 12. 2022 • 03:17
19
7
Zobrazit náhledy (19)
Škoda 110R Škoda 110R Škoda 110R Škoda 110R Škoda 110R Škoda 110R Škoda 110R Škoda 110R Škoda 110R Škoda 110R Škoda 110R Škoda 110R Škoda 110R Škoda 110R

Škoda 110 R byla jistě vysněným automobilem mnoha řidičů, kteří v 70. a snad i 80. letech žili v Československu a dalších zemích tehdejšího východního bloku.

Pohledné kupé okouzlilo také Lutze, dnes 70letého ex-východního Němce, žijícího v zemském okrese Cvikov (Zwickau). Na konci 70. let si sen splnil a „erko“ si koupil. Vlastní ho dodnes. Svůj vůz, velice neobvyklý, dokonce nedávno ukázal ve videu pro německý youtubový kanál Retrokanal.

Video se připravuje ...

Lutz v krátkém filmu prozradil, že si škodovácké kupé pořídil na konci 70. let. Koupil ho od doktora z města Zhořelec (Görlitz), údajně v mizerném stavu. Auto, vyrobené v roce 1974, prý také už bylo ve velkém napadeno korozí.

Proto se Lutz pustil do oprav a různých modifikací. Jak říká, každý rok něco opravil nebo předělal. Jako inspirace pro úpravy mu sloužila tehdy prakticky nedostupná Škoda 130 RS. „Erko“ tak postupně dostalo různé sportovní doplňky karoserie, například nové nárazníky, zadní spoiler, protažený až do boků, nebo nástavce prahů a blatníků. Většinu dílů si německý nadšenec vyráběl sám.

Velmi výraznou změnu představuje výměna světlometů. Ty přední pocházejí z Wartburgu 353, směrovky jsou ze Škody 120. Zadní svítilny Lutz převzal z některé ze škodovek modelové řady 742. Němec také zmiňuje, že některé díly na autě pocházejí ze Škody 105, a zmínit musíme odlišnou přední masku.

Upravena však byla také technika. Protože „erko“ mělo problém s přehříváním, dostal vůz například přední chladič. Zatím poslední velkou změnou byla instalace pětistupňové manuální převodovky. Lutz ve videu tvrdí, že motor o objemu 1200 kubických centimetrů poskytuje výkon okolo 70 koní. A přidává také historku, jak jednou na cestě do Brna musel měnit těsnění hlavy válců.

Dostalo se ale i na projížďku, díky níž si můžeme poslechnout poměrně jadrný zvuk, upraveného „erka“. Lutz současně prozrazuje, že s klasickým kupátkem dnes už jezdí jen za hezkého počasí. V závěru videa si ještě můžeme prohlédnout staré fotografie Škody 100, kterou také v minulosti upravil.

Doporučujeme

Témata
7. 12. 2022 12:44
Velka parada.
Pekne udelana uprava! Ale ctyroko ji stejne slusi vic :-)
Avatar - Stejsn
7. 12. 2022 11:03
Nebýt té divně nesedící masky chladiče,
tak bych řekl že je to jakž takž povedená prasárna.
Avatar - Dinar
7. 12. 2022 10:34
No, nic moc,
ta maska je taková nemastná... chtělo by to aspoň nalepit třeba ledvinky z bmw, na kliky chromované návleky od milotecu a ty samolepky s blesky taky nějaké trochu pestřejší, odvážnější. :*)
7. 12. 2022 10:31
Německý senior
Tak nějak jsem tušil, že to bude Němec východní :D
7. 12. 2022 00:06
Re: 110R
Zhodnotil jsi to velmi výstižně. :-)