Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Nošovicích začali vyrábět novou i30 ve verzi kombi

David Bureš
Diskuze (7)
Poslední exemplář Hyundai i30cw z nošovické výrobní linky sjel v pátek 18. května.

V závodě Hyundai v Nošovicích byla tento týden zahájena výroba nové generace modelu i30 ve verzi kombi. Automobilka plánuje, že tato továrna letos vyrobí zhruba 127.000 exemplářů nové generace modelu i30, přičemž pětina z nich má být v praktičtější variantě kombi.

Model i30 je v letošním roce nejprodávanějším vozem jihokorejské značky na starém kontinentu, počet objednávek na vozy novou generaci i30 se blíží již k hranici 60.000 automobilů.

Hyundai i30 kombi nabízí oproti pětidveřovému hatchbacku hlavně praktičnost, objem zavazadelníku činí 528 litrů, přičemž sklopením zadních sedadel může vzrůst na 1.642 litrů.

Ve velikosti zavazadlového prostoru tak Hyundai například poráží konkurenční Ford Focus kombi, jehož zavazadelník nabízí objem 476 litrů. Škoda Octavia Combi je v tomto ohledu ale přeci jen jinde – její zavazadlový prostor má 605 litrů.

Nabídka motorů by měla být totožná s pětidveřovým hatchbackem. Pod jeho kapotou může pracovat jeden ze šesti motorů – tří vznětových a tří zážehových.

Benzinovým základem je 1,4i CVVT se 73 kW, ten doplňuje ještě 1,6i CVVT (88 kW) a 1,6 GDI (99 kW). Z turbodieselů jsou pro i30 k dispozici 1,4 CRDi (66 kW) a dvě výkonové verze 1,6 CRDi (81 a 94 kW). Všechny motory spolupracují se šestistupňovým manuálem, pro šestnáctistovky je k dispozici také automat se šesti stupni.

Kombi bylo od začátku vyvíjeno společně s hatchbackem, jiné řešení zádě tak nepůsobí tak těžkopádně. Přesto se rozdíl s hatchbackem najde – boční profil kombi není tak dynamický.

České ceny i30 kombi zatím zveřejněny nebyly, minulá generace – i30cw – byla ale o zhruba 20 tisíc korun dražší než tehdejší hatchback. Ceny aktuální generace pětidveřového Hyundai i30 začínají na částce 289.990 korun.

David Bureš
Diskuze (7)
17. 6. 2012 00:01
Re: CW
Škodovka na rozdíl od konkurence pořád ještě vyrábí jakž takž pohledná auta, resp. něco, co vypadá jako auto (nejsem fanda Škodovky, jen konstatování). Tahle i30 je taková jakoby pomačkaná, design je překomplikovaný a divný. Všude samé zbytečné oblouky, ani náznak klínovitosti profilu. Nad předním kolem ohromná masa plechu ještě zvýrazněná obloukem a prolomeným bočním oknem. Detaily se sice snaží tvářit "cool", ale celku chybí jakýkoliv náznak elegance. A korunu tomu dávají podivná zadní světla jakoby z Focusu. Rozhodně bych si ji už kvůli tomu vzhledu nevzal.

Avatar - PeterLuk
16. 6. 2012 22:28
Re: CW
Ja nehovorím, že niesú dobré. Mňa osobne však niak extra nepriťahujú a mal som na mysli, že je veľa ľudí, ktorí si Škodovku kúpia zo zásady, pretože má na kapote okrídlený šíp.
16. 6. 2012 22:24
Re: CW
Takže vlastně možnost, že by lidé kupovali škodovky proto, že by to byly dobré auta předem zavrhuješ....? Dnes je otevřený trh a pokud by dobré nebyly tak by se už nevyráběly.
Avatar - PeterLuk
16. 6. 2012 20:33
Re: CW
Škodovka bude na na našom ( českom a slovenskom ) trhu jednotka aj keby vyrábala len dvojmiestne autá. Jednoducho, mnohí ľudia si kúpia Škodovku zo zásady. Tvrdia, že podporujú domácu výrobu, ale tu už nieje veľký rozdiel medzi tým, keď si kúpite Hyundai i30, VW Touareg alebo Škodu Octaviu.
Ja mám rád historické škodovky ( Octavia / Spartak / Felicia, 120L a spol. ), proti novým nič nemám ale ma ani niak nezaujali.

Čo sa týka i-tridsiatky, hatchback vyzerá celkom pekne, ale kombi ma nezaujalo. Ceed SW vyzerá podľa mňa krajšie. ;-)
16. 6. 2012 17:12
Re: CW
Škodovka proste bude najpredávanejšia, či v CZ, alebo v SK a vôbec to nesúvisí s jej kvalitou. Netvrdím, že je to auto zlé, no ničím nad konkurenciou nevyčnieva. A ak ma tu začnete tĺcť obrovským "zavazadelníkom", tak na papieri obrovský je, no sú podľa mňa aj lepšie riešené kufre. Ale čo je hlavne - škodovka bola najpredávanejšia aj v čase, keď jej modely mali úplne biedny priestor na batožinu. A aj dnes keby škodovka vyšla s modelom bez kufra, tak bude najpredávanejšia. Ale opäť - to neznamená, že je zlá, len naše trhy sú deformované ohľadom Škody. A ak jej náskok klesne, tak sa časom opäť vráti na podobné hodnoty dnešným.

A k Hyu - keď i30-ka vyšla, veľmi sa mi páčila, no v podstate okamžite sa mi opozerala, na to, že ide o nový model sa mi zdá, akoby mala za sebou veľmi dlhú dobu existencie. I keď na živo vypadá troška lepšie - ale v závislosti na farbe. Bol som pozrieť v autosalóne a vypadala solídne, no o dva dni som ju videl z terasy v práci v bielej farbe a... bol som sklamaný, zozadu vypadala ako kopa plechu, tak nejak ťažkopádne. V nejakej tmavšej by určite vypadala lepšie. V interiéri po usadnutí som bol spokojný, nič prehnané, ale ani lacné, taký priemer, v ktorom by sa dalo existovať bez vedľajších účinkov. kombík vypadá v podstate podobne ako hatch, aspoň v mojich očiach - mohutný zadok a prinízka kapota, ten koniec oblúka za predným blatníkom to auto pred prednými dverami láme, fakt to občas vypadá, akoby sa v tom mieste už už malo zlomiť. Teda z profilu. Ináč je to určite také spokojné auto. Mne sa najviac na ňom páčil posed na zadných sedadlách. To na mňa zapôsobilo najviac, toľko miesta som tam nečakal a hlavne sedadlá vzadu sa mi zdali, na moju postavu perfektné :-)