Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Podpora při nákupu elektromobilu? Stát s ničím takovým nepočítá

ČTK ČTK 18. 3. 2019
101
45
Zobrazit náhledy (101)
Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf
Stát v současnosti neuvažuje o podpoře na nákup elektromobilů pro fyzické osoby. Bude pokračovat ve vypsaných programech pro podnikatele a úřady.

Po skončení kolokvia vlády se zástupci automobilového průmyslu to uvedl premiér Andrej Babiš. Řekl, že stát dal 1,2 miliardy korun na rozvoj infrastruktury, zejména výstavby dobíjecích stanic, a dále běží dotační programy za půl miliardy Kč respektive 270 milionů Kč na pořizování elektromobilů a ekologických aut podniky a státními úřady a organizacemi.

"Vyrábět v roce 2025 okolo 25 procent aut na elektřinu a v roce 2030 pak 40 procent je velká výzva a doufejme, že to všichni zvládneme. My se k tomu hlásíme, ale je otázka, jestli jsme si to dobře rozmysleli," uvedl premiér s odkazem na rozhodnutí Evropského parlamentu snížit emisní limity do roku 2030 o 37,5 procenta.

Premiér připomněl, že Evropa má podíl na celosvětových emisích necelých deset procent a oproti Číně s 20 procenty nebo USA s 16 má mnohem přísnější emisní cíle, což by mohlo negativně dopadnout na konkurenceschopnost průmyslu.

Podle prezidenta Sdružení automobilového průmyslu Bohdana Wojnara je třeba jednat se státem o další podpoře elektromobility ze strany státního rozpočtu. Nemusí jít přímo o daňové zvýhodnění, ale například o zavedení zrychleného odepisování nebo podporu firemních flotil.

Šéfové automobilek se se zástupci vlády, dalších průmyslových oborů a akademickou sférou bavili o plnění 25 opatření, která vzešla z minulého setkání před třemi lety. Podle Wojnara je potřeba naplňování opatření zrychlit a některá nová ještě přidat.

Aby si lidé v budoucnu začali kupovat vozy na elektrický pohon, musí být podle předsedy představenstva Škody Auto Bernharda Maiera spolehlivé, atraktivní a cenově dostupné. Přechod na elektromobily podle něj nebude možný ze dne na den, ale postupně. A bez pomoci státu při budování infrastruktury, legislativy nebo podpory vzdělávání se to neobejde. Škoda nabídne první vozy na elektrický pohon letos.

Česko je na automobilovém průmyslu výrazně závislé. Generuje devět procent HDP a podílí se 26 procenty na celkové průmyslové výrobě. S 1340 vozy na 1000 obyvatel je Česko na prvním místě na světě, když předstihlo i sousední Slovensko.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Je to v pořádku
mufik.martin
| 20. 3. 2019
Někde před pár měsíci jsem četl článěk, že každé EV auto bude mít zabudované vlastní tzv hodiny, elektroměr, který bud epřesně měřit, kolik proudu šlo do auta a toto "palivo bude právě zdaněno" je pravda, že zatím nemá vláda šanci zjistit jestli, a kolik elektřiny jsem použilo pro auto a kolik pro dům.
dotace
Jenislav
| 19. 3. 2019
Žádné dotace,nejdřív musíte sežrat řepku vy tupci...
Je to v pořádku
mufik.martin
| 19. 3. 2019
Co konkretne chybí golfu 1,0 TSI 85kw ve výbavě maraton edition, které jsou něco lehce nad 400 tis kč?
Je to v pořádku
SamanAR
| 19. 3. 2019
a vidis, me to ekonomicky smysl dava, vybiral jsem ve vodach 2-3 milionu, coz je tedy jinde cenove, ale provozni naklady se srovnavat daj

za 3 miliony byl na vyber treba iPace a nebo FPace (ne o 2 litrovem dieselovem FPace v zakladu jsem opravdu neuvazoval, tedy podobne jizdni vlastnosti a vykony, takze minimum byla i u fosilniho auta varianta 30T AWD, kde je teda 4 valec a nebo V8 5 litr) a ted, najedu rocne treba 30 tisic kilometru, takze bud dam za palivo a servis v pristich 4 letech cca pul milionu a nebo dam za elektrinu a servis cca 60 tisic, rozdil jen asi 440 tisic, rocne tedy 110 tisic, no nekomu se to nevyplati, nekomu treba ano, to musi kazdy vedet sam kolik ho stoji provoz jeho auta
Je to v pořádku
SamanAR
| 19. 3. 2019
coby elektromobilista by sis stejne pak zazadal o torich na elektromobil, takze bys mel levnejsi elektrinu v celem dome

a co udela vlada? no urcite nenasere 6 milionu volicu tim ze by zdanila elektrinu nejak nad ramec nutneho, nemaji totiz krom toho tarifu jak zjistit jestli s tim elektromobil nabijis ci nikoliv, tohle budou resit az dalsi generace, urcite ne vlada behem pristich rekneme 15-20 let

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku