V Ženevě se ukázal sourozenec MG s dojezdem 800 km. Porazí i Porsche
Ve Švýcarsku se ukázal elektrický sedan prakticky neznámé čínské značky IM Motor, který ohromí dobíjecím výkonem až 396 kW a akumulátorem s pevným elektrolytem.
Z pohledu evropských, respektive zaběhnutých značek je letošní autosalon v Ženevě bída. Tradiční automobilovou přehlídku, která se koná poprvé od roku 2019 a posté celkově, totiž většina známých jmen ignoruje. O to častěji tu však narazíte na zcela neznámé automobilky, v naprosté většině případů z druhé nejlidnatější země světa.
Jedna taková v podobě IM Motors tu dokonce představila velmi zajímavý elektrický sedan L6. IM Motors je sesterská značka mnohem známějšího MG s britskými kořeny, kterou mateřský koncern SAIC založil spolu s gigantem na poli e-commerce v podobě společnosti Alibaba a firmou Zhangjiang Hi-Tech, jež se specializuje na vývoj a výrobu.
Jejich prvním společným „dítětem" se v roce 2021 stal elektrický sedan L7, který o necelé tři roky později následuje zmíněný menší L6. Ten stojí na platformě iO Origin s 875V sítí (obvykle se přitom setkáme s 800 volty), jež dovoluje dobíjecí výkon až 396 kilowattů. Nedávno omlazené Porsche Taycan přitom slibuje „pouze“ 320 kW.
Sedan IM L6 bude v Evropě nabízen hned v několika variantách, které se budou lišit třeba i typem akumulátoru s kapacitami 90 a 100 kWh. Značka bude nabízet jak klasiku v podobě technologie Li-Ion, tak i dlouho očekávané řešení s pevným elektrolytem. Dojezd se má pohybovat v rozmezí 599 až 800 kilometrů. Je však otázka, jestli podle metodiky WLTP, či v rámci optimističtějšího měření CLTC. V druhém případě by to znamenalo "našich" až 615 kilometrů.
Přes 4930 milimetrů dlouhý sedan s rozvorem 2950 mm by měl být k dispozici s pohonem zadních, či všech kol. U zadokolky se spekuluje o výkonu 216 kilowattů, čtyřkolka se má pyšnit 379 kilowatty.
Vedle sedanu se na našem kontinentě o něco později představí také SUV LS6 s dvojicí elektromotorů s celkovým výkonem 579 kW neboli 787 koní a zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy. Tenhle model se slabším pohonem v Číně startuje v přepočtu na 950 tisících, v Evropě bude určitě posazen cenově výše.