Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Ženevě se ukázal sourozenec MG s dojezdem 800 km. Porazí i Porsche

IM LS6
IM L6
IM L6
IM L6
18 Fotogalerie
Ondřej Šámal

Ve Švýcarsku se ukázal elektrický sedan prakticky neznámé čínské značky IM Motor, který ohromí dobíjecím výkonem až 396 kW a akumulátorem s pevným elektrolytem.

Z pohledu evropských, respektive zaběhnutých značek je letošní autosalon v Ženevě bída. Tradiční automobilovou přehlídku, která se koná poprvé od roku 2019 a posté celkově, totiž většina známých jmen ignoruje. O to častěji tu však narazíte na zcela neznámé automobilky, v naprosté většině případů z druhé nejlidnatější země světa.

Jedna taková v podobě IM Motors tu dokonce představila velmi zajímavý elektrický sedan L6. IM Motors je sesterská značka mnohem známějšího MG s britskými kořeny, kterou mateřský koncern SAIC založil spolu s gigantem na poli e-commerce v podobě společnosti Alibaba a firmou Zhangjiang Hi-Tech, jež se specializuje na vývoj a výrobu.

Jejich prvním společným „dítětem" se v roce 2021 stal elektrický sedan L7, který o necelé tři roky později následuje zmíněný menší L6. Ten stojí na platformě iO Origin s 875V sítí (obvykle se přitom setkáme s 800 volty), jež dovoluje dobíjecí výkon až 396 kilowattů. Nedávno omlazené Porsche Taycan přitom slibuje „pouze“ 320 kW.

Video placeholder
Elektrický sedan IM L6 • Zdroj: Marek Bednář

Sedan IM L6 bude v Evropě nabízen hned v několika variantách, které se budou lišit třeba i typem akumulátoru s kapacitami 90 a 100 kWh. Značka bude nabízet jak klasiku v podobě technologie Li-Ion, tak i dlouho očekávané řešení s pevným elektrolytem. Dojezd se má pohybovat v rozmezí 599 až 800 kilometrů. Je však otázka, jestli podle metodiky WLTP, či v rámci optimističtějšího měření CLTC. V druhém případě by to znamenalo "našich" až 615 kilometrů.

Přes 4930 milimetrů dlouhý sedan s rozvorem 2950 mm by měl být k dispozici s pohonem zadních, či všech kol. U zadokolky se spekuluje o výkonu 216 kilowattů, čtyřkolka se má pyšnit 379 kilowatty.

Vedle sedanu se na našem kontinentě o něco později představí také SUV LS6 s dvojicí elektromotorů s celkovým výkonem 579 kW neboli 787 koní a zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy. Tenhle model se slabším pohonem v Číně startuje v přepočtu na 950 tisících, v Evropě bude určitě posazen cenově výše.