Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Van Hool dodá vodíkové autobusy pro Londýn

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Známý belgický výrobce autobusů dodá do Londýna dvojici městských autobusů A330, jejichž pohonný systém využívá elektrickou energii z palivových článků i akumulátorů.

Společnosti Transport for London budou dodány dvounápravové nízkopodlažní autobusy Van Hool A330 s celkovou délkou 12 metrů vybavené nejnovější generací pohonného systému s palivovými články.

Hlavním zdrojem elektrické energie pro pohon těchto autobusů bude modul palivových článků FCvelocity-HD7 o výkonu 90 kW od Ballard Power Systems z kanadského Vancouveru.

Nádrže autobusu mají být připraveny pojmout 30 kg vodíku a se spotřebou okolo 8 kg na 100 km očekává Van Hool, že budou vozidla v londýnském provozu schopna na jednu nádrž ujet více než 300 km.

Doplňujícím zdrojem elektrické energie pro pohonný systém je lithium-iontový akumulátor, jehož kapacitu podobně jako výkon pohonné jednotky výrobce prozatím neuvádí.

Autobusy Van Hool A330 pro Londýn mají mít celkem 35 míst k sezení, jedno vyhrazené místo pro invalidní vozík a prostor pro více než 30 stojících cestujících.

Transport for London plánuje nasazení obou nových autobusů s palivovými články na lince RV1 mezi stanicemi Covent Garden a Tower Gateway. Trasa této linky s celkem 27 zastávkami je dlouhá 6,2 km.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
9. 1. 2016 18:01
No jestli už není lepší trolejbus,
nemusí tahat zbytečné baterky, čekat na doplnění a vozit potenciálně nebezpečné palivo + velkou hromadu drahých kravin. Cenově bych taky tipoval že to bude násobný rozdíl nemluvě o provozních nákladech - palivové články ani baterie nevydrží věčně, zatímco elektromotory v trolejbusu stačí trochu repasovat a jede se dál. Ok, počáteční investice do natažení drátů je vyšší, ale během provozu desítek trolejbusů se investice do vedení rozhodně brzy vrátí.
Možná ideálním řešením do dnešní doby by byl trolejbus s baterkami. Na baterky by mohl překonávat místa kde není vedení a dobíjet se na konečné pokud by to bylo potřeba.