Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VC Itálie F1 2015: Suverénní Hamilton, Rosberg nedojel

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 6. 9. 2015 • 19:24
135
32
Zobrazit náhledy (135)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Své jedenácté letošní nejvýhodnější postavení na startu z dvanácti odjetých závodů získal v sobotu bez problémů obhájce titulu Lewis Hamilton.

Bylo pro něj zároveň už 49. v kariéře a sedmé za sebou! Na „domácí“ trati excelovali rovněž jezdci Ferrari v pořadí Räikkönen - Vettel. Čerstvý otec Rosberg skončil až pátý. Už v trénincích měl problémy s motorem, který kontaminovala chladicí kapalina. V první části kvalifikaci dělal vzruch Max Verstappen (Toro Rosso), kterému uletěl kryt pohonné jednotky. Dále nepostoupil, nestihl najet do měřeného kola, k závodu však byl připuštěn...

Neuvěřitelnou smůlu měl Kimi Räikkönen, který zůstal viset na startu a musel se probíjet ze samotného konce pole. Ještě projel šikanou, aby se nesrazil s mladým Sainzem. Felipe Nasr si z postartovní strkanice odnesl defekt svého Sauberu. Verstappen si pak musel odbýt trest za incident v kvalifikaci, za který ovšem nemohl. Po dvou kolech skončily oba Lotusy, pro tým z Enstone byla letošní Monza opravdovou katastrofou vzhledem k úspěchu ve Spa, kde dojel Grosjean třetí. Tomu poškodil jiný pilot zavěšení. Rosberg si nedokázal poradit s oběma Williamsy a jezdil až pátý. Od počátku vedl Hamilton, který se výrazně vzdaloval už jinak dvojnásobnému otci Vettelovi.

Upozornil na sebe opět nejmladší jezdec startovního pole, když si vyšlápl na bývalého šampiona Alonsa. Byl to ovšem boj za hranicí bodované desítky. Později ho předjel i Nasr, Hondě stále schází výkon, obzvláště na tak rychlé trati, jakou Monza bezesporu je. Rosberg začal regulérní zastávky v boxech v 19. kolem a dostal se díky rychlejšímu pitstopu dokonce před Massu. Musel si pak poradit s Räikkönenem, který zabočil k mechanikům až poté a ještě jej málem sejmul Merhi (Manor Marussia). Na čtyřnásobného mistra mistra světa v rudém Ferrari neměl, od chvíle, kdy byli u mechaniků všichni, jezdil třetí.

Krásně spolu válčili o šestku Perez (Force India) s Ricciardem (Red Bull), ale i Australan musel pro nové gumy. Jeho kolega Hülkenberg neodolal Kimimu, jeho stíhačka vynesla už na sedmé místo. Vpředu se ovšem nedělo v tu chvíli nic zásadního. Nizozemský teenager předjel Nasra a jel třináctý. Vzhledem k tomu, že startoval poslední a ještě musel absolvovat „drive through“, podal velmi dobrý výkon.

Schylovalo se ale k souboji Marcuse Ericssona (Sauber) s Nicem Hülkenbergem. Letošní vítěz 24 hodin Le Mans si stěžoval na chování svého auta. Räikkönen začal stahovat Pereze a Rosberg Vettela. Tři kola před koncem odstoupil Fernando Alonso, kouřilo se mu z brzd, do té doby válčil s kolegou Buttonem, byť o patnáctou příčku. Předtím odstoupily jen Lotusy v úvodu. Jenže pak začal dýmit motor Nica Rosberga... To už byl Kimi před Perezem, kterého po krátké bitvě zdolal.

Lewis Hamilton italskou Grand Prix ovládl bez jakéhokoli zaváhání, tedy pravda, s jedním malým probrzděním. Vedl celý závod a vzhledem k výpadku německého kolegy si upevnil svou pozici v čele šampionátu. Má třetí titul už v kapse? Vzhledem k momentální situaci je k němu velmi blízko. Složitá hybridní technika i vidlicový šestiválec za zády mu také na rozdíl od něj fungovaly po celou dobu. Na Monze vyhrál už potřetí a obhájil loňský triumf. Druhý skončil Vettel a třetí Massa, kterému až do konce nedal pokoj jeho týmový parťák Bottas. Tifosi kolem trati možná očekávali více, ale rozhodnuto bylo bohužel už na samém začátku.

VC Itálie F1 2015 – Pořadí v cíli
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:18:00,688 h
2. Sebastian Vettel Ferrari +25,042 s
3. Felipe Massa Williams – Mercedes +47,645 s
4. Valtteri Bottas Williams – Mercedes +47,996 s
5. Kimi Räikkönen Ferrari +1:08,860 min
6. Sergio Perez Force India – Mercedes +1:12,783 min
7. Nico Hülkenberg Force India – Mercedes +1 kolo
8. Daniel Ricciardo Red Bull – Renault +1 kolo
9. Marcus Ericsson Sauber – Ferrari +1 kolo
10. Daniil Kvjat Red Bull – Renault +1 kolo
11. Carlos Sainz Toro Rosso – Renault +1 kolo
12. Max Verstappen Toro Rosso – Renault +1 kolo
13. Felipe Nasr Sauber – Ferrari +1 kolo
14. Jenson Button McLaren – Honda +1 kolo
15. Will Stevens Marussia – Ferrari +1 kola
16. Roberto Merhi Marussia – Ferrari +1 kola
DNF Nico Rosberg Mercedes odstoupil
DNF Fernando Alonso McLaren – Honda odstoupil
DNF Romain Grosjean Lotus – Mercedes odstoupil
DNF Pastor Maldonado Lotus – Mercedes odstoupil
F1 2015 – Celkové pořadí jezdců
1. Lewis Hamilton 252
2. Nico Rosberg 199
3. Sebastian Vettel 178
4. Felipe Massa 97
5. Kimi Räikkönen 92
6. Valtteri Bottas 91
7. Daniil Kvjat 58
8. Daniel Ricciardo 55
9. Romain Grosjean 38
10. Sergio Perez 33
11. Nico Hülkenberg 30
12. Max Verstappen 26
13. Felipe Nasr 16
14. Pastor Maldonado 12
15. Fernando Alonso 11
16. Carlos Sainz 9
17. Marcus Ericsson 9
18. Jenson Button 6
F1 2015 – Celkové pořadí týmů
1. Mercedes 451
2. Ferrari 270
3. Williams-Mercedes 188
4. Red Bull-Renault 113
5. Force India-Mercedes 63
6. Lotus-Renault 50
7. Toro Rosso-Renault 35
8. Sauber-Ferrari 25
9. McLaren-Honda 17

Foto: Jiří Křenek

Související články

Témata
Avatar - AUDIRS6
7. 9. 2015 18:51
Re: Tak je dorozhodovane...
Tych variant je vela - ci kupia niekoho, alebo len motorovo vstupia ako partner, alebo urobia stajnu od grundu...
Zatial vsetko nasvedcuje prave roku 2017, nakolko to ma byt prelomovy rok z hladiska komplexnosti zmien v F1 celkovo ! Fero Piech je uz od kormidla odstaveny, Maťo W. to chcel uz davno... - takze vsetko je na dobrej ceste. :-)
A Bernie bude tiez rad >:-[] - pribudne mu silny hrac, nebude sa musiet bat, ze sa mu zmensi pocet formuli...atd...
takze tesme sa :-)
Avatar - speedfred
7. 9. 2015 18:26
Re: Tak je dorozhodovane...
tak to by bolo fajn keby sa tam objavili,musia potom kdesi testovať aby sa nezahambili pred sokom zo Stutgartu.
s RB ?
a nejaký časový horizont ?
Avatar - AUDIRS6
7. 9. 2015 18:07
Re: Konec snu o titulu pro Nica
>:D >:-[] >:D >:-[] :yes:
Avatar - AUDIRS6
7. 9. 2015 18:06
Re: Tak je dorozhodovane...
Zle si to pochopil - s "našimi" :-) OOOO - v F1 ;-)
Už sa to moc dlho ututlávať nebude dať:
Chystajú sa, a kadejaké mediálne čachre-machre, ktoré občas presvitnú na svetlo sveta niesú len tak, varené z vody - niekto si asi predsalen nevie udržať jazyk za zubami, alebo to v Audi dávkujú len takými potrebnými správnymi dávkami... ;-)
Ja sa teda už teším ! :-) :yes:
Avatar - speedfred
7. 9. 2015 17:49
Re: Tak je dorozhodovane...
no neviem či sa ferdo ukáže v mercedese,aby bol znova po boku Lujza?To ho skôr vidím možno v Renaulte.