Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vedení Alpiny se opřelo do Audi. Jedno jejich auto označilo za nesmysl

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 29. 7. 2019
42
7
Zobrazit náhledy (42)
suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy suv audi testy

Slovní přestřelky mezi triem německých prémiových automobilek nejsou ničím až tak výjimečným. Ta poslední přinesla kritiku čtyř kruhů ze strany Alpiny, výkonnostního ladiče BMW.

Pošťuchování BMW a Audi už jsme byli svědky několikrát. Naposledy na počátku roku 2018, kdy bavorští před dealerství čtyř kruhů umístili billboard se vzkazem, že „nikdy není pozdě na to se rozmyslet“. A jak si určitě dobře pamatujete, reakce Audi na sebe nenechala dlouho čekat.

Také v nejnovějším sporu došlo na názory těchto dvou. Teď ale stranu BMW zastupuje dvorní výkonnostní ladič Alpina, respektive produktový šéf Thomas Cornu. Ten se na prezentaci nového B5 Touring rozhovořil o konkurenčním produktu a v Ingolstadtu z jeho slov nejspíš radost nemají.

V průběhu rozhovoru totiž přišla řeč na model SQ5 se zážehovým motorem. „Začali vyrábět SQ5 s motorem TFSI. A byl to nesmysl,“ uvedl Cornu. Nebyl ale pouze kritický. Stejný model s naftovým turbodieselem pochválil a řekl, že šlo o ohromný prodejní úspěch.

Nadále si ale stál za tím, že SQ5 s benzinovou pohonnou jednotkou nebyla dobrým vozem, což nejvíce odráží prodejní výsledky. To je podle něj hlavní důvod, proč SQ5 pro rok 2020 definitivně přezbrojí na naftu. Bude tak konkurentem Alpiny XD3, která dostává přeplňovaný naftový šestiválec s výkonem 245 kW a 700 newtonmetry točivého momentu.

Naftové motory se pomalu stávají standardem „eskových“ modelů Audi. Například Audi S6 a S7 koupíte na evropských trzích výhradně s dieselovými jednotkami, zatímco jinde ve světě lze mít vyjma třílitrového šestiválce TDI i benzinový motor 2.9 TFSI. Naftě v útrobách limuzín pomáhá 48V palubní síť a elektricky poháněný kompresor, který má bezprostřední reakce, potlačuje turbodíru a zlepšuje reakce na sešlápnutí plynového pedálu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - skejpa
Re: Nafta
| 30. 7. 2019
U SUV je nafta jasná volba. Na velkou kraksnu se ten krouťák hodí.
Hahs
| 30. 7. 2019
To se mi tu líbí každý řeší maximální výkon který je mi mnohdy k ničemu a neřeší specifický vykon a to je ten než se dostaneme na určitý otáčky třeba při 7500ot pak to vypadá tak že má někdo 500 koní a já ho pojedu s300 konami
Nafta
| 29. 7. 2019
A co na to kritici nafty? Mlčí? :-)
Re: Re: Re: Proč by v Ingolstadtu z jeho slov neměli mít rad
| 29. 7. 2019
Zajímavé, web v ofiko němčině uvádí mnou výše uvedené údaje a o nějakém wltp hp reduction jsem nic nenalezl.
Re: Re: Proč by v Ingolstadtu z jeho slov neměli mít radost?
| 29. 7. 2019
Bývávalo, už má jen 333, WLTP nepustí.
https://www.alpina-automobiles.co.uk/…/xd3/highlights/

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku