Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Velký pick-up Ram 1500 EcoDiesel ohromuje skromnou spotřebou paliva

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)

Ram 1500 EcoDiesel míří v modelovém roce 2020 na trh s kompletně přepracovanou pohonnou jednotkou. Vznětový šestiválec přitahuje pozornost svými výkony a především spotřebou paliva.

Vznětový motor zamířil pod kapotu nejmenší modelové řady pick-upů značky Ram Trucks pro modelový rok 2014, kdy byl uveden Ram 1500 EcoDiesel. Ten byl osazen přeplňovaným vznětovým šestiválcem o objemu 3,0 l, disponujícím výkonem 177 kW a točivým momentem 569 N.m.

Pro modelový rok 2020 si značka Ram Trucks v rámci nové, v pořadí páté, generace pick-upů modelové řady 1500 připravila provedení EcoDiesel, k jehož pohonu má sloužit třetí generace přeplňovaného vznětového šestiválce o objemu 3,0 l. Ten vyrábí závod Cento koncernu FCA Automobiles v Itálii.

Vidlicový motor má být mimo jiné osazen novou generací kapalinou chlazeného turbodmychadla s proměnou geometrií, disponovat přepracovanými sacími otvory v hlavách válců, novými písty z lehké hliníkové slitiny, kompresním poměrem optimalizovaným z 16,5 : 1 na 16,0 : 1 a novým systémem recirkulace výfukových plynů.  

Změny, jejichž výsledkem je nová generace motoru EcoDiesel, mají stát za zvýšením výkonu o 8 % na 194 kW při 3600 otáčkách za minutu a točivého momentu o 14 % na 650 N.m při 1600 otáčkách za minutu. Značka Ram Trucks vedle zvýšení výkonu a točivého momentu vyzdvihuje i snížení hluku a vibrací od motoru a uvádí, že vyniká i svou spotřebou paliva.

Ram 1500 EcoDiesel pro modelový rok 2020 si v provedení 4x2 podle automobilky v dálničním provozu vystačí se 7,35 l nafty na 100 km, v městském provozu je jeho spotřeba 10,7 l nafty na 100 km a v kombinovaném provozu pak 9,0 l nafty na 100 km. V případě provedení 4x4 je uvedena spotřeba nafty v dálničním provozu 8,1 l na 100 km, v městském provozu 11,2 l na 100 km a v kombinovaném provozu 9,8 l na 100 km.

K přednostem pick-upů Ram 1500 EcoDiesel v jejich nejnovější podobě má patřit schopnost táhnout přívěs o hmotnosti 5697 kg, což má být nejvíce v dané třídě vozů se vznětovým motorem.

Na severoamerický trh má být Ram 1500 EcoDiesel uveden ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku a ve stejnou dobu mají být k dispozici i hodnoty spotřeby paliva. Nový vznětový motor bude k dispozici pro všechny verze řady 1500 a to včetně provedení Rebel.

Zdroj: FCA Automobiles

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - Jerry.Gunman
10. 10. 2019 09:58
Re: Bude to krásný boj
2 Mr.Murphy
Tak ono vůbec celé slovní spojení velký pickup + ekodízl působí jako nějaká hláška z Monty Python :D
Ona samotná nezakrytá korba pikapu ve vyšších rychlostech působí jako celkem solidní aerodynamická brzda
Avatar - Barrichello
9. 10. 2019 20:31
Re: Bude to krásný boj
Viděl si prodejní čísla? Fiat nejlepší, násleodván chryslrem a Alfičkou, to je prodejní booom. Nemít ty pikapy RAM, sou totálně v řiti :-) :-)
Meziroční nárůst prodejů 0%, GM skoro 7 vid.

Holt každej chvilku tahá pilku.

Prodávat Challenger co vyvinul někdo jinej jim jde no.
Avatar - Barrichello
9. 10. 2019 20:30
Re: Bude to krásný boj
Jojo, amíci píšou jakej je to držák, ten 3,0 VM motori. Prej po 200 tis km je ztoho voračka na vyhození, s pár borcema sem diskutil :-) :-) :-)
9. 10. 2019 19:54
Re: Bude to krásný boj
.... pamatujes na pruser s VM Motori u Jeepu? To byl tehdy debakl.... 8-s ba ne, kamo, ti povidam ze cele FCA uz brzo klekne, FCA to jen tuneluje, pouzivaji techniku vyvinutou jeste za Cerebusu a proste to je cele spatne... ;-) ;-) ;-)

PS: ta uvadena "dalnicni spotreba" se asi tyka americkych dalnic, cili 60 mil v hodine? Asi tezko ten truck jezdi 130kmh za 7,5 litru....
Avatar - WinDiesel
9. 10. 2019 18:21
Bude to krásný boj
Ameriky s diesely, Bariku :D :D :D to nedáš :-!
Silverado s 6-válcem 3,0 dieselem
F150 s 6-válcem 3,0 dieselem
RAM 1500 s 6-válcem 3,0 dieselem
Tak tož je dobré.