Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vietnamská automobilka VinFast představuje další vozy. S elektrickými crossovery míří i do Evropy

David Bureš David Bureš 25. 1. 2021 • 11:51
17
9
Zobrazit náhledy (17)
VinFast VF32 VinFast VF32 VinFast VF32 VinFast VF33 VinFast VF33 VinFast VF33 VinFast VF33 VinFast VF33 VinFast VF33 VinFast Fadil VinFast Lux SA VinFast Lux A

Tři představené crossovery mají elektrický pohon. U dvou z nich se však počítá i s konvenčním derivátem. První z nich se v domovském Vietnamu začne prodávat ještě letos.

VinFast je vietnamská automobilka založená tamějším miliardářem Phamem Nhatem Vuongem, který se tím rozhodl podpořit tamější automobilový průmysl. První modely představila v roce 2018. Na domovské scéně se mladá značka rychle etablovala, loni byla ve Vietnamu pátou nejžádanější, když její model Fadil (alias licenčně vyráběný Opel Karl Rocks) byl dokonce třetí nejprodávanější model na trhu vůbec. Nyní tak automobilka chystá další expanzi.

Jak bude vypadat, ukazují nyní tři zveřejněné návrhy připravovaných automobilů. První z nich se začne ve Vietnamu prodávat ještě před koncem letošního roku, zbylé dva dorazí na trh v průběhu roku 2022. Všechny přitom nabídnou elektrický pohon, u dvou větších modelů se však počítá také se zástavbou spalovacího agregátu.

Pro našince je pak zajímavý fakt, že VinFast chce s těmito modely prorazit také na mezinárodní scéně. Už dříve výrobce potvrdil ambice prodávat své vozy v USA a Kanadě, plánuje nicméně také vstup do Evropy. Prioritou má být prodej v Rusku, zda však VinFast zamíří i více na západ, není zatím jisté.

Zpět ale k představeným vozům. Nejmenší z nich, který má k prvním zákazníkům putovat ještě letos, se jmenuje VinFast VF31. Jedná se o kompaktní crossover s délkou 4.300 mm a rozvorem 2.611 mm. Design využije spíše oblých linek a přídě s rozdělenými světlomety, avšak s charakteristickým motivem písmena V, známým již z dnes nabízených vozů značky. Vnitřek odpovídá dnešním trendům, což znamená rozměrnou obrazovku na středovém panelu, která je vertikálně orientovaná.

Právě u VF31 se zatím počítá jen s elektrickým pohonem, a to v podobě elektromotoru o výkonu 85 kW, který má být spárován s baterií o kapacitě 42 kWh, umožňující dojezd 300 kilometrů. Do zahraničí má nicméně být vyvážena silnější varianta s výkonem 150 kW.

VinFast VF32 se pak už řadí mezi rodinná SUV, s délkou 4.750 mm a 2.950 mm odpovídá zhruba vozům typu Kia Sorento. Také v tomto případě se počítá s elektrickým pohonem, v podobě elektromotoru o výkonu 150 kW. K dispozici ale má být také derivát s pohonem všech kol, využívající dva 150kW elektromotory, s celkovým výkonem 300 kW. Kapacita baterií pak má dosáhnout 90 kWh, pro dojezd 504 kilometrů. Komu by ale elektřina neseděla, bude tu benzinová verze s dvoulitrem o výkonu 141 kW.

Třetí a největší model VinFast VF33 pak bude hrát roli vlajkové lodi. Na délku měří 5.155 mm a rozvor činí 3.150 mm. Opět nechybí motiv písmena V na přídi. Prezentovaný interiér s minimalistickou palubní deskou s dominantní, horizontálně orientovanou obrazovkou infotainmentu je pětimístný,byť vyloučen není ani sedmimístný derivát.

K dispozici bude výhradně čtyřkolka, se 150 kW elektromotorem u každé nápravy. Baterie poskytnou kapacitu 106 kWh pro dojezd 550 km. Alternativou však může být benzinový dvoulitr se 170 kW.

Související články

Témata
Avatar - wakantanka
26. 1. 2021 10:51
Re: Re: Cena?
Ak to vedia predať vo Vietname prípadne juhovýchodnej Ázii nič proti a držím im palce, ale v Európe či NA s takými cenami neuspejú ani omylom.
26. 1. 2021 06:58
Re: Cena?
Osobně si myslím, že to dělají dobře pro domácí trh. Vietnam má 100 milionů obyvatel a spousta z nich určitě bude mít na slušné auto, tak proč jim nepopřát domácí prémii. V EU to moc nevidím, možná pokud ty nové EV budou za dostupné peníze a kdo ví, kde během pár let bude hranice dostupnosti a pokud v Evropě bude ještě na trhu místo. Myslím si, že stávající automobilky se stanou jen skládači vozidel pro společnosti, které ovládnou technologie autonomního řízení (a bude jich o dost méně).
26. 1. 2021 01:13
Design
VF33 je prostě špička, cítím z toho italskou školu. Když dali tolik do designu tak určitě ani technika nebude nějaký aušus. Proč BMW nedalo design iX udělat někomu takovému? Teď paradoxně auto z Vietnamu vypadá líp než BMW.
https://www.auto.cz/…miri-i-do-evropy?…
Avatar - Blue Sun
25. 1. 2021 18:30
Re: Cena?
Na Vietnam dost sebevědomé ceny...
Avatar - WinDiesel
25. 1. 2021 17:39
Re: Re: Cena?
On Topper se vždycky rychle pro něco nadchne, bychař ... :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku