Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vládní Audi A8 L z éry Stanislava Grosse je na prodej. A v krásném stavu

Lukáš Volšický
Diskuze (8)

V Česku se prodává bývalá vládní limuzína. V éře předsedy vlády Stanislava Grosse ji využíval tehdejší ministr vnitra František Bublan.

Luxusní vládní limuzíny vrcholných českých politiků jsou nejatraktivnějšími sběratelskými automobilovými artikly ze státního majetku. Už pravidelně vás informujeme o nejnovějších nabídkách na českém trhu s ojetinami a teď se na tuzemských inzertních serverech objevil vrchol produkce německé značky Audi z přelomu milénia. Nově si můžete koupit limuzínu bývalého ministra vnitra z éry předsedy vlády Stanislava Grosse.

Na Ráji veteránů jsme objevili luxusní limuzínu Audi A8 L, kterou ve své funkci šestého ministra vnitra České republiky využíval František Bublan. Ten během svého působení v čele rezortu řešil i dnes už legendární kauzu CzechTek, kdy policie v roce 2005 tvrdě zakročila proti účastníkům technopárty na Tachovsku. Tehdy si od veřejnosti vysloužil silnou kritiku.

Vraťme se však k vládní Audi, protože ta dodnes vypadá jako v dobách své největší slávy během služby republice. Ministerstvo vnitra ji koupilo už v roce 2002, od roku 2008 ji využívalo krajské ředitelství policie jihočeského kraje a od roku 2015 je v soukromém vlastnictví. Limuzína z roku 2002 má původní registrační značky, nosiče vlaječek i s koženým pouzdrem a modrý maják. Ten není původní, originál se bohužel nedochoval.

Video se připravuje ...

Limuzína s atmosférickým 4,2litrovým vidlicovým osmiválcem o 228 kW (310 koních) a 410 newtonmetrech, automatickou převodovkou a pohonem všech kol do dnešních dnů najela přibližně 350 tisíc kilometrů a s drobnými kosmetickými vadami je jinak v zachovalém stavu. Všechna elektrická výbava je funkční, ale palubní počítač už má rozpitý displej, ale je stále k přečtení.

Audi A8 první generace přitom bylo v moderní historii Audi důležitým modelem. Automobilka jej představila už v roce 1994 a zásadní novinkou byl nový hliníkový monokok Audi Space Frame, s nímž byla nová limuzína lehčí při současném zachování torzní tuhosti. Vidlicový osmiválec však nebyl tím nejlepším motorem, jaký jste si mohli objednat – prodloužená verze L mohla disponovat i výkonnějším a prestižnějším motorem W12. Výroba modelu byla ukončena v roce 2002, takže česká vládní limuzína je jedním z posledních vyrobených vozů.

A teď už to nejdůležitější – jakou cenu za vládní limuzínu ministra vnitra Františka Bublana zaplatíte? Prodejce ze středočeského kraje za ní požaduje rovných 250 tisíc korun.

Lukáš Volšický
Diskuze (8)

Doporučujeme

19. 3. 2024 12:58
Stáří
Dočkají se elektromobily také takového stáří, že po dvaceti, třiceti letech budou prodávané jako veteráni? :*)
4. 3. 2024 21:34
Vyhodene peniaze
Auto ktore realne nema ziadnu historicku hodnotu skor antihodnotu. Za mna vyhodene peniaze. Lepsi invest je pohladat napr. udrziavane Audi V8 alebo 200ku nez tuto papalasku staru karu.
4. 3. 2024 13:02
Vzpominky....
.... tohle auto v kratke verzi v provedeni S8 jsem kdysi jako student obcas ridil kdyz jsem pomahal na fleetu v jedne velke firme. Byt to smrdelo pruserem, na tu 3km vzdalenou mycku jsem vzdycky jel oklikou.... Asi prvni auto, kde jsem realne citil ze ta teoreticka velicina "tuhost karoserie" je pro chovani auta fakt zasadni. To auto mi prislo pevne jako ingot :-! a ten tocivy osmivalec.... ach, jeste dnes bych tim nepohrdnul :yes:

Jinak nic o techto Audinach nevim ale cena mi prijde zajimava :-)
4. 3. 2024 12:59
Re: pro Rakušana
podle me by se povozil lip nez v tom aktualnim Superbu co ma....
2. 3. 2024 09:25
Re: V téhle audi
Mělo to naprosto zoufalé brzdy. Ikdyž to bylo relativně lehké auto, tak brzdění z vysokých rychlostí byl dost adrenalin.