Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vodíková Kia se patrně opozdí. Jedním z důvodů je její cena

David Bureš David Bureš 2. 6. 2020 • 21:48
29
2
Zobrazit náhledy (29)
Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo

Kia s vodíkovým pohonem se měla začít prodávat v roce 2021. Uvedení ale připravovaný vůz s palivovými články patrně v původním termínu nezvládne.

Korejská automobilka Hyundai-Kia je velkým propagátorem alternativních pohonů. Svým zákazníkům chce dát volnost výběru, a proto nesází jen na jeden druh pohonu, ale nabízí hned několik typů. Proto dnes v její nabídce najdeme jak mildhybridy, tak full-hybridy, plug-in hybridy, elektromobily a dokonce i jeden model s vodíkovým pohonem. Druhý, se značkou Kia, ho měl doplnit v příštím roce, nakonec se tak ale zřejmě nestane.

Primárním důvodem je pandemie koronaviru, která silně ovlivňuje nejbližší plány automobilek. Výrobci musejí posouvat premiéry novinek a někteří už dokonce chystají masivní šetření prostřednictvím omezování nabídky. Méně jisté projekty typu automobilu s vodíkovým pohonem tak nyní logicky zůstávají stranou zájmu.

A to svým způsobem přiznává také šéf evropské divize Kia Emilio Herrera, který dodává ještě jeden důvod možného opoždění vodíkového modelu. „Nemyslíme si, že je to něco, co musíme tlačit. Pokud říkáme, že elektromobily jsou pro spotřebitele drahé, vodíková auta jsou ještě dražší,“ říká.

Kia na palivové články se tudíž s největší pravděpodobností odsouvá na neurčito, vůz s novým typem pohonu zkrátka v nejisté době nemá ideální vyhlídky na úspěch. Ostatně od začátku se o něm mluví spíše jako o imagemakeru a alternativě než k prodejnímu hitu, což jeho potenciál v době pokoronavirové dále snižuje.

Automobil se měl podle původních plánů představit na přelomu letošního a příštího roku, přičemž měl využít shodný základ jako Hyundai Nexo. Ten se spoléhá na elektromotor o výkonu 120 kW a točivém momentu 395 N.m, který jako zdroj energie využívá palivové články umožňující dojezd až 666 kilometrů podle metodiky WLTP.

Vodíkový model byl součást strategie Kie na rozsáhlou elektrifikaci nabídky. Ty dále počítají s pěti hybridy, pěti plug-in hybridy a pěti elektrovozy uvedenými do roku 2025. Nakolik tyto plány ovlivní pandemie koronaviru, je v tuto chvíli nejasné. Na druhou stranu kvůli stále přísnějším emisním normám se Kia elektrifikaci stejně patrně nevyhne.

Související články

Témata
Avatar - cascadia2
2. 6. 2020 13:17
slepá ulička
Stejně je to slepá vývojová ulička, tak co :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku