Volkswagen Arteon končí: V Česku už je dostupných pouze 8 kusů
Volkswagen oficiálně ukončil výrobu manažerského Arteonu a ve výrobě zatím ponechává pouze praktičtější variantu Shooting Brake. Nástupcem spalovacího modelu má být vlajkový elektromobil ID.7.
Už v loňském roce německá automobilka Volkswagen vyhlásila akční plán komplexních úspor s cílem maximalizovat zisky, aby ochránila zaměstnance a soustředila se na nejziskovější produkty. S oficiálním oznámením současně zveřejnila, že v budoucnu ukončí produkci nejméně žádaných i stárnoucích modelů a prvním z nich bude Arteon. K ukončení výroby vlajkové limuzíny a nástupce modelů Passat CC a CC dochází právě teď.
O definitivním konci klasického Arteonu začátkem tohoto týdne informovala zahraniční média a my jsme se obrátili na české zastoupení značky, abychom vám přinesli informace o našem tuzemském trhu. Volkswagen oficiálně potvrzuje, že poslední liftback Arteon vyrobil už loni a v aktuální nabídce zatím zůstává pouze praktičtější rodinné kombi Shooting Brake.
Nový standardní Volkswagen Arteon si tak v Česku můžete koupit už jen ze skladových zásob – aktuálně je u nás k dispozici posledních osm kousků. Varianta Shooting Brake je stále dostupná včetně konfigurátoru s možností objednání vozu ve výrobě, která bude probíhat přibližně do května 2026. Bohužel, přesnější informaci o termínu, do něhož si nový Arteon Shooting Brake můžete objednat, jsme se nedozvěděli.
Ukončení výroby Arteonu má spojitost i se zahájením prodeje nového vlajkového elektromobilu ID.7. Ten je duchovním nástupcem manažerského modelu, který se podle dnešních informací nikdy nedočká spalovacího nástupce. Shooting Brake bude v následující době nahrazen elektrickým kombi ID.7 Tourer.
Volkswagen současně uvádí, že aktuální Volkswagen Arteon se v následujících dvou letech bude vyrábět bez dalšího faceliftu. Automobilka se tak začíná nacházet na konci éry spalovacích motorů, protože už v roce 2032 chce vyrábět pouze elektromobily. O tom svědčí i nový faceliftovaný Golf, poslední spalovací model svého druhu. Značka navíc chce zkrátit dobu vývoje nových modelů z 50 na 36 měsíců.