Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Buggy Up Concept: Po městě dobrodružně

Jakub Sochor
Diskuze (4)
Rodina studií na bázi Upu je zase o něco bohatší. Tentokrát do ní přibyl terénní lifestylový model.

Volkswagen oslavil frankfurtskou světovou premiéru svého mini šesti odvozenými studiemi. Buggy Up je tou nejodvážnější.

Tvarově vůz vychází z městského mini Up!, což je zřetelné zvláště při pohledu na kompozici přídě. Ta se skládá z dynamických světlometů, které jsou propojeny tenkou štěrbinou mezi kapotou a čelním dílem. Svou celkovou koncepcí však koncept navazuje na ikonické kalifornské Buggy z roku 1960, jehož autorem je Bruce Meyres.

Oproti základnímu provedení Up! je koncepční verze Buggy Up delší o 44 mm (celkově měří 3.584 mm) a o 31 mm širší (1.672 mm). Karoserie je ale zcela přirozeně nižší, a to o celých 190 mm (1288 mm).

Vůz má velmi malé převisy, což sekunduje terénnímu charakteru produktu. Výrazný prvek, který dodává automobilu na emotivním zjevu, představuje jeho dvoubarevné řešení. Zatímco horní část je vyvedena v barvě Hot orange, spodní díl, zahrnující přední a zadní nárazník, je v kovově šedém barevném odstínu.

Spodní partie modelu disponují originálním řešením v podobě otevřených bočních prahů. Tento rys dodává kreaci na vzdušnosti a otevřenosti. Hranaté podběhy obklopují 18palcová litá kola s pneumatikami 205/40.

Vzhledem k absenci klasických dveří může vůz působit nebezpečně. Jde však o pouhé zdání, vozidlo disponuje mohutnými výztuhami včetně pevného ochranného oblouku za sedadly.

V interiéru je opsána barevná kompozice vnějšího designu, z čehož vyplývá, že na palubě studie Buggy Up dominuje kontrast oranžové a tmavě šedé barvy. Kabina, ač se to na první pohled nezdá, pracuje s tvarovými syntézami, které odpovídají standardnímu vozidlu Up! (stěžejní prvek v podobě jednotného dílu v barvě karoserie, do nějž je zakomponován středový panel). Oproti němu má studie také snížená sedadla (o 58 mm).

Další zvláštností kabiny, která model odlišuje od všedního založení, je sklon volantu o 4° (oproti standardní verzi) do sklonu 21°, což má za cíl evokovat řešení, známé z motokár. Pro vyšší bezpečnost a jistotu spolujezdce je před jeho sedadlo instalováno madlo.

Praktickou stránku věci reprezentuje řešení zavazadlového prostoru. Jeho víko je dvojité, tzn. umožňuje otvírání shora a otvírání ve stylu vozidel pick-up, tedy v oblasti nárazníku (určeno pro převoz mohutnějších předmětů). V horní části víka jsou navíc popruhy pro upevnění zavazadel.


Jakub Sochor
Diskuze (4)
14. 9. 2011 19:46
Re: Buggy
Pre nase konciny je urcena verzia Cross ;-)
Avatar - Adrian77
14. 9. 2011 18:03
Re: Je to hravé je to pěkné
Ano to je další plus. Už jsem reagoval na pětidveřovou variantu. Prostě mě spadla čelist. Koncern VW mě nikdy nedokázal nabídnout nic, vždy jsem zbožňoval Fiaty, nebo Citroeny, ale teď doslova zírám na VW.
Když jsem četl že s tou třídveřovou hrůzou UP chtějí udělat díru do světa, musel jsem se smát. Přišlo mě to, jako kdyby chtěl Fiat oprášit své Cinquecento z roku 1992 a udělat s tím díru do světa. Ale další varianty VW UP jsou skvělé. :yes:
Avatar - Tomas_2002
14. 9. 2011 13:43
Buggy
Je to pěkný, jen bych musel bydlet nekde v teplejších krajích, abych mohl dojízdět do práce v žabkách a s rozevlátou košilí v takovémto autíčku :-)
14. 9. 2011 12:50
Je to hravé je to pěkné
A hlavně to navazuje na už padesát let staré Dune Buggy s motory z Brouka.

[odkaz]