Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Caddy: Čtvrtá generace oficiálně

Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla 4. 2. 2015
21
102
Zobrazit náhledy (21)
Volkswagen Caddy Volkswagen Caddy Volkswagen Caddy Volkswagen Caddy Volkswagen Caddy Volkswagen Caddy Volkswagen Caddy Volkswagen Caddy Volkswagen Caddy Volkswagen Caddy Volkswagen Caddy Volkswagen Caddy Volkswagen Caddy Volkswagen Caddy Volkswagen Caddy Volkswagen Caddy
Volkswagen ukázal čtvrtou generaci užitkového modelu Caddy. Naftové varianty mají výhradně objem dva litry, benzin ale může spalovat i pouze litrový tříválec.

Volkswagen Caddy je populární užitkový vůz, který se vyrábí ve třech generacích od roku 1979. V rámci druhé generace dokonce vznikl pick-up, který byl pouze Škodou Felicia pick-up s jinými znáčky. I nyní představené čtvrté pokračování tohoto užitkového vozu má mít se Škodou hodně společného, na jeho základech údajně vznikne nový Roomster.

Vůz nahrazuje populární třetí generaci Caddyho, která se vyrábí jedenáctým rokem a prodalo se jí přes 1,5 milionu exemplářů. Na tento úspěch chce nový model navázat, i proto byl vylepšen údajně ve všech oblastech.

Všechny motory pod kapotou splňují přísnou emisní normu Euro 6 a snaží se nabídnout nízkou spotřebu. Zajímavostí je, že čtyři naftové jednotky nepodlehly tolik populárnímu downsizingu a nabízejí stále objem dva litry, ať už se jedná o variantu s 55 či 110 kW. Nejnižší spotřebu přitom má skříňový Caddy BlueMotion, který má spotřebovat méně než čtyři litry nafty na sto kilometrů. Z alternativních paliv nechybí varianta 1.4 TGI na zemní plyn, nástupce modelu EcoFuel, která má apetit v podobě pouze 4,1 kg plynu na 100 km. Výkon vozu se zvýšil, přestože spotřeba klesla o 28 %.

Zájemci o benzinové varianty pak mohou počítat se třemi zážehovými přeplňovanými motory. Základem má být dvanáctistovka TSI známá třeba z Golfu, která má 62 kW. Nad ní stojí menší litrový tříválec TSI se 75 kW, vrcholem pak je jednotka 1.4 TSI s 92 kW.

Stejně jako u odcházející generace se v nabídce objeví pohon všech kol 4Motion, podobně jako šesti či sedmistupňové dvouspojkové automatické převodovky DSG či pěti nebo šestistupňový manuál. Nejsilnější naftová verze se 110 kW a pohonem 4x4 zrychluje z klidu na sto kilometrů v hodině za 9,2 sekund, maximální rychlost činí 194 km/h.

Tvůrci automobilu dále zdůrazňují výrazně vyšší bezpečnost, nechybí ani moderní asistenční systémy jako je sledování okolí vozidla Front Assist s funkcí nouzového brzdění City, jež pracuje pod 30 km/h. Osobním verzím nechybějí boční a hlavové airbagy. Nový Caddy má navíc i multikolizní brzdu, která zastaví vůz automaticky po prvním nárazu, pokud toho není řidič schopen.

Novinkou ve výbavě je adaptivní tempomat ACC, který funguje v rychlostech od 0 do 160 km/h (DSG), respektive od 30 do 160 km/h (manuál). Nechybí také automatické parkování či navigační systém.

Detailní specifikace a ceny budou známy ve druhém čtvrtletí roku 2015 při zahájení předprodeje. První vozy se pak k zákazníkům dostanou letos v září.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

55kw z 2,0
| 8. 2. 2015
požadavek především aby vydržel, sw stažení výkonu tomu ale těžko prospěje. nesmrtelný 2.0 SDI mělo 51kW. tohle rozhodně není adekvátní náhrada.
Co tie spatne zrkadla?
| 6. 2. 2015
Myslim, ze tie takmer tretinove spatne zrkadla na civilnych verziach su krok spat. ;-\ OK, tie stare velke neboli moc aerodynamicke, ale velmi prakticke, clovek mal dokonaly prehlad o diani okolo seba. Ani opticky mi tie nove k autu moc nepasuju, mozno je to zvykom - jazdim na caddy uz 7. rok :-) Ked uz ich takto pani inzenyri "upravili", mohli aspon do nich integrovat smerovky, ci chcel by som toho tak vela za tu cenu?
Som zvedavy na grafiku zadnych svetiel, zatial nevyzeraju moc nadcasovo ako tie povodne, snad to bude v realite lepsie ;-) Snad sa aj do prednych dennych svetiel dostane uz konecne nejaka solidna LED technologia a nie dve klasicke ziarovky :-)
Hmmm
| 5. 2. 2015
A myslíš, že budou k rozeznání od současných?
Avatar - Hombre_71
co mate s tou navigací u kolen?
| 5. 2. 2015
Klasická argumentace fandů koncernu. Vyloženou chybu vždy odůvodní tím, že to vlastně ničemu nevadí, že to nepotřebují, že je to nijak neomezuje. Prostě "ergonomie opět na jedničku" ;-) Navíc, jak se v recenzích vždycky zdůrazňuje, u koncernu vždy vše najdete na svém místě....tudíž navigace musí být u kolen :-)
Roomster
| 5. 2. 2015
naroubuj na caddynu "čumák" z oktávky dej dozadu céčkový světla (např. z citygo) a je to. Unifikace je stejně asi dál nepustí......

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku