Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen California: Hvězda kempování slaví 30. narozeniny

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 2. 4. 2018 • 09:25
31
8
Zobrazit náhledy (31)
Volkswagen California Volkswagen California Volkswagen California Volkswagen California Volkswagen California Volkswagen California Volkswagen California Volkswagen California Volkswagen California Volkswagen California Volkswagen California Volkswagen California Volkswagen California Volkswagen California Volkswagen California Volkswagen California Volkswagen California Volkswagen California Volkswagen California Volkswagen California Volkswagen California Volkswagen California Volkswagen California Volkswagen California Volkswagen California Volkswagen California
Volkswagen California je nejúspěšnějším kempovacím vozem své třídy, vyjádřením aktivního přístupu k životu, touhy po svobodě. Dosud bylo prodáno 157.500 vozů California čtyř generací.

Historie obytných automobilů se značkou Volkswagen se začala psát již v roce 1951, kdy se objevil první Transporter v provedení Camping-Box. Tato úprava vznikla u společnosti Westfalia, zabývající se v té době obytnými přívěsy. Kulaté výročí 60 let produkce obytných automobilů Volkswagen oslavil tedy již v roce 2011.

Letos má své kulaté jubileum model California, který se poprvé objevil v roce 1988 a jeho základem byla třetí generace Transporteru, která byla jako poslední vybavena motorem za zadní nápravou.

Tehdy byl již nějakou dobu v nabídce model Joker, který na základě Volkswagenu Transporter vyráběla Westfalia v několika verzích se zvýšenou nebo zvedací střechou. Bohatá výbava těchto vozů byla sice atraktivní a zpříjemňovala delší výlety, ale zároveň se nepříjemně odrážela v ceně.

Obytný Joker od Westfalie nabízel sklopnou zadní lavici pro dvě osoby, kterou bylo možné v případě potřeby rozložit a vytvořit dvojlůžko. Součástí výbavy byla úzká kuchyňská linka s chladničkou, plynovým vařičem a kuchyňským dřezem a úložný prostor na levé straně. Díky tomuto rozdělení zůstal volný přístup do vozidla širokými posuvnými dveřmi.

Do posledního detailu dotažená přestavba Transporteru v Joker s řadou drobných nadstandardních prvků byla pro běžné spotřebitele cenově nedostupná. Právě proto se Volkswagen rozhodl pro svou vlastní ekonomičtější variantu. Provedením řady úsporných opatření ve výbavě společně se sériovou produkcí ve větších počtech se mu podařilo dosáhnout u Californie výrazně příznivější ceny 39.900 DM na tehdejším západoněmeckém trhu.

Zákazníci si mohli objednávat první vozy California v jedné ze dvou barev: pastelově bílá nebo červená "Marsala". Designéři interiéru projevili vytříbený vkus přehledně uspořádanou kuchyňkou v bílo-šedé barevné kombinaci. V prvním roce bylo prodáno 5000 vozů. California se posléze vyvinula ze speciální edice ve vlastní modelovou řadu, byla stále oblíbenější a za pouhé tři roky si získala přízeň 22.000 řidičů.

Modely California, pro něž je charakteristická výklopná střecha, se na rozdíl od provedení Joker se zvýšenou střechou dočkaly zastoupení ve čtvrté i páté generaci. V případě čtvrté generace Transporteru s motorem vpředu nastoupila California dva roky po zahájení produkce jako California Coach s krátkým rozvorem a také ve dvou verzích s dlouhým rozvorem, pojmenovaných California Tour a California Club. V roce 1994 byla uvedena California Exclusive s dlouhým rozvorem a vyšší střechou. Do roku 2003, kdy byla uvedena nová generace, bylo prodáno 39.000 exemplářů všech provedení California T4.

Volkswagen od roku 2003 nabízel pátou generaci modelové řady Transporter a i ta se samozřejmě stala základem pro kempovací provedení California. To se podobně jako v případě předchozí generace dočkalo několika verzí.

Nejprve se jednalo o rozdělení podle stupňů výbavy Trendline a Comfortline. V roce 2007 pak došlo ke změně a základem nabídky se stal model California Beach, který se vracel ke kořenům obytných vozů na základech prvních Transporterů, zatímco vrcholný model California Comfortline byl vybaven elektrohydraulicky výklopnou střechou, čtyřmi lůžky na spaní, kuchyňskou linkou se sporákem a tekoucí vodou i chladničkou. Do roku 2015 se pro model California T5 rozhodlo 55.000 motoristů.

Ještě v roce 2015 následovala California T6. Tato generace otevřela četnými asistenčními systémy a maximální konektivitou brány do budoucnosti kempovacích vozů. Také tato generace modelu California se stala bestsellerem a v roce 2017 překonala s 15.155 vozy rekord této modelové řady v počtu registrací nových vozů v jednom roce.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - rokyta.p
skvělá ergonomie zabitá podvozkem
| 2. 4. 2018
Ergonomicky sice jo. Ale ten podvozek (i ve vrcholné specifikaci s adaptivními tlumiči) je tragédie. Obyčejné Vito jezdí podvozkově daleko pohodlněji a vyváženěji. Kdo neporovnal neuvěří.

Zajímavý stroj byla stará T3 se synchrem, ale to už dneska "pro odvážné".
Avatar - 3_diamanty
proč Californie
| 2. 4. 2018
california je obytnak by som povedal tak pre dvoch a maximalne tak na vikend.... urcite ale kto cestuje kdesi kde planuje kempovat aspon tyzden a su aj viaceri tak tam je potreba uz mat nieco serioznejsie ... teda klasicky velky obytny voz...
proč Californie
| 2. 4. 2018
Je samozřejmě otázka, jestli vůbec pořizovat vlstní obytňák - ať Californii, nebo cokoliv jiného - pokud ho chceš na kempování využívat pouze jeden měsíc v roce.

Jinak co se týká rychlostí, i velké dodávkové přestavby jsou prakticky stejně rychlé jako tyhle krabičky na bázi Transporteru. Celkem snadno dosahují kolem 150 kmh což na dlouhé cestování docela stačí. Klasické obytňáky jsou běžně pomalejší, ale najdou se i výkonnější kusy pro které trvalé držení dálničního limitu kopec nekopec taky nepředstavuje větší problém.
proč Californie
| 2. 4. 2018
Californie je když chceš malej rychlej obytňák, který máš jako každodenní auto, ale nechceš 2 auta, a je sakra drahá. Nechceš řešit parkování s velkým obytňákem 11 měsíců v roce někde. S klasickým obytňákem jedeš 120 a jsi na hraně, všechno se klepe, seš širokej atd . Californie nemá záchod a sprchu.Musíš řešit jaký věci bereš sebou, protože seš omezenej místem. Neni to volba čistě že počítáš jak se ti to vyplatí.
Hvězda kempování ??
| 2. 4. 2018
Hm, pokud budu mít hluboko do kapsy tak si pro denní ježdění asi nekoupím auto za jedenapůl mega.

Když bych chtěl plechový obytňák, asi bych koukal po přestavbách větších dodávek (např. Ducato a určitě to nemusí být zrovna Hymer)), kde za levnější peníz dostanu citelně více prostoru a za ušetřené peníze možná koupím ještě nějakou obratnou daily krabičku.
A co se týká parkování nebo váhy ta dodávková přestavba na tom o moc hůře určitě nebude

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku