Volkswagen chce v USA nabízet jen elektromobily, spalováky vyřadí postupně
Automobilka ohlásila nové investice, slíbila nový elektromobil a prozradila plány na čistě elektrickou budoucnost v zámoří.
Víra automobilky Volkswagen v elektrickou budoucnost je zřejmě neotřesitelná, což ostatně dokazuje i svými dalšími plány. Jak upozornili kolegové z Carscoops, VW se chystá v příštích pěti letech investovat do severoamerického trhu okolo 6,4 miliardy euro, přičemž hlavním cílem bude rozvoj produktové nabídky, regionální výzkum & vývoj nebo zvyšování výrobních kapacit.
Důraz na elektromobilitu přitom automobilka umocnila také svým rozhodnutím nabízet v budoucnosti na americkém trhu už jen elektromobily. Přechod od spalovacích motorů k EV však bude chvíli trvat. Automobily se spalovacími motory budou z trhu stahovány postupně, automobilka však věří, že již začátkem příštího desetiletí by mohla z trhu se spalováky v USA odejít kompletně.
Ruku v ruce s postupným vyřazováním automobilů se spalovacími motory by mělo jít rozšiřování nabídky elektromobilů, které se budou částečně vyrábět také přímo v USA. Například již v druhé polovině tohoto roku by se tak v závodu Chattanooga měla rozjet produkce elektromobilu VW ID.4.
V roce 2024 se na americkém trhu začne objevovat elektrické MPV ID. Buzz, které pak v roce 2026 doplní zcela nové elektrické SUV. Celkově pak skupina VW Group plánuje nabídnout americkým zákazníkům do roku 2030 více než 25 nových elektrických vozidel.
Kromě výroby samotných vozidel má navíc VW v americkém závodu Chattanooga také svou Battery Engineering Lab, která by měla začít fungovat již v květnu. Automobilce by měla pomoci s testováním a schvalováním baterií pro nová vozidla na americkém trhu.
Automobilka navíc plánuje přenést designovou a technickou odpovědnost za karoserii a interiér kabiny vozidel určených pro americký trh právě do svých závodů v USA. Společnost tak chce zřejmě ukázat, že klade důraz i na potřeby amerických zákazníků.
Mimo USA se pak automobilka chystá do poloviny tohoto desetiletí modernizovat své mexické závody Puebla a Silao, kde by se měly do budoucna sestavovat elektrická vozidla nebo vyrábět jejich komponenty (včetně elektromotorů).