Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf 1.0 eTSI, eHybrid, GTE: Napětí kolem golfu

Leoš Káňa Leoš Káňa 12. 9. 2020 • 06:26
73
6
Zobrazit náhledy (73)
Volkswagen Golf GTE Volkswagen Golf GTE Volkswagen Golf GTE Volkswagen Golf GTE Volkswagen Golf GTE Volkswagen Golf GTE Volkswagen Golf GTE Volkswagen Golf GTE Volkswagen Golf GTE Volkswagen Golf GTE Volkswagen Golf GTE Volkswagen Golf GTE Volkswagen Golf GTE Volkswagen Golf GTE Volkswagen Golf GTE Volkswagen Golf GTE Volkswagen Golf GTE Volkswagen Golf GTE Volkswagen Golf GTE Volkswagen Golf GTE Volkswagen Golf GTE Volkswagen Golf GTE Volkswagen Golf GTE Volkswagen Golf GTE Volkswagen Golf GTE Volkswagen Golf eHybrid Volkswagen Golf eHybrid Volkswagen Golf eHybrid Volkswagen Golf eHybrid U eHybridu a GTE lze v nastavení vozu zvolit čistě elektrickou nebo hybridní jízdu s možností zachování úrovně nabití akumulátorů. Na velkém displeji je možné sledovat i aktuální informace o funkci hybridního systému. U eHybridu a GTE lze v nastavení vozu zvolit čistě elektrickou nebo hybridní jízdu s možností zachování úrovně nabití akumulátorů. Na velkém displeji je možné sledovat i aktuální informace o funkci hybridního systému. Nejvíce se nám zamlouvalo plug-in hybridní provedení eHybrid. Umí jet dynamicky i úsporně. Volkswagen Golf eHybrid Volkswagen Golf eHybrid Volkswagen Golf eHybrid Volkswagen Golf eHybrid Volkswagen Golf eHybrid Volkswagen Golf eHybrid Volkswagen Golf eHybrid Volkswagen Golf eHybrid Volkswagen Golf eHybrid Volkswagen Golf eHybrid Volkswagen Golf eHybrid Volkswagen Golf eHybrid Základ plug-in hybridních verzí se shoduje. Elektronika v GTE umí vydolovat systémový výkon 180 kW. Volkswagen Golf eHybrid Baterie plug-in hybridů se dobíjejí střídavým proudem. Maximálně zvládnou 3,6 kWh, takže k plnému dobití z nuly potřebují tři hodiny a čtyřicet minut. Volkswagen Golf eHybrid Volkswagen Golf eHybrid Volkswagen Golf 1.0 eTSI Volkswagen Golf 1.0 eTSI Volkswagen Golf 1.0 eTSI Volkswagen Golf 1.0 eTSI Volkswagen Golf 1.0 eTSI Volkswagen Golf 1.0 eTSI Volkswagen Golf 1.0 eTSI Volkswagen Golf 1.0 eTSI Volkswagen Golf 1.0 eTSI Volkswagen Golf 1.0 eTSI Volkswagen Golf 1.0 eTSI Volkswagen Golf 1.0 eTSI Volkswagen Golf 1.0 eTSI Mild-hybridní Golf 1.0 eTSI/81 kW je dodáván výhradně se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Základní litrové provedení dostane manuál. Volkswagen Golf 1.0 eTSI Volkswagen Golf 1.0 eTSI Litrový tříválec s výkonem 81 kW je v provedení eTSI podporován 48V mild-hybridním systémem. Plachtí s vypnutým motorem a část energie při zpomalování rekuperuje na elektřinu. Volkswagen Golf 1.0 eTSI Volkswagen Golf 1.0 eTSI

Nabídka Volkswagenu Golf se pomalu rozrůstá. Nedávno jsme se seznámili se sportovní verzí GTI, nyní máme možnost jezdit s elektrifikovaným základním litrovým tříválcem a plug-in hybridními verzemi.

Osmá generace Volkswagenu Golf čistě elektrická nebude (tuto funkci přebírá ID.3), ale nějaké té elektrifikaci se nevyhne. Po mild-hybridním provedení 1.5 eTSI přicházejí na řadu litrový tříválec se shodným 48V pomocníkem a také plug-in hybridy dobíjené ze zásuvky. Všechny novinky jsme vyzkoušeli v okolí Wolfsburgu.

Malý pomocník

Nejprve si bereme motorizaci eTSI, litrovým novým golfem jsme totiž zatím nejezdili. Tříválci s výkonem 81 kW, jehož sílu na přední kola přenáší sedmistupňový dvouspojkový automat, pomáhá 48V mild-hybrid se startérem-generátorem spojeným s motorem prostřednictvím řemenu. Systém umí při zpomalování rekuperovat energii a v podobě elektřiny ji ukládat do malé baterie li-ion pod sedadlem spolujezdce. Při rozjezdu pak startér pomáhá motoru, čímž by se měla spotřeba paliva snížit asi o 0,4 l/100 km.

Tříválec běží kultivovaně a dá o sobě vědět jen při větším zatížení. Mild-hybrid pod kapotou se projeví, když sundáme nohu z plynu. I při stovce totiž začne golf plachtit a spalovací agregát zhasne. Výborná aerodynamika se postará o to, že ani moc nezpomaluje. Stačí lehce sešlápnout plyn a motor znovu naskočí, převodovka zařadí a jede se dál. Vše proběhne jemně a neznatelně. Při defenzivním stylu jízdy a předvídání by tak měl být i úsporný. Jenže nám po krátkém okruhu ukazoval průměr 5,5 l/100 km, což není zase tak málo.

Svět motorů 37/2020 Svět motorů 37/2020

Dobíjení pro každého

Následuje plug-in hybrid, který nově ponese označení eHybrid a disponuje systémovým výkonem 150 kW. Proti podobně koncipovanému předchůdci si základní dobíjecí model polepšil v řadě aspektů. Celkový výkon i 110 kW přeplňované zážehové čtrnáctistovky zůstalo shodných, ale elektromotor nyní disponuje 80 kW proti dřívějším 75 kW, a hlavně se zvětšila kapacita lithium-ionových akumulátorů ukrytých pod zadním sedadlem z původních 8,7 na 13 kWh. Bez emisí by tak měl golf ujet až 80 km.

Vždy se rozjíždí na elektřinu a následně záleží na tom, zda máte zvolený elektrický, nebo hybridní režim. U druhé možnosti můžete navíc zvolit zachování kapacity na stejné úrovni nebo její zvýšení či snížení. My zkoušíme všechna možná nastavení a hybrid ukazuje, že umí být univerzálním společníkem. Jede úsporně, plachtí, a když máme zapnutou inteligentní rekuperaci, která se zvýší při příjezdu k obci, křižovatce nebo zatáčce, nemusíme pomalu sáhnout na brzdový pedál. Jenže není to ono, a tak tuto funkci vypínáme a potom se o větší rekuperaci starají pádla pod volantem. Navíc vozu nechybí dynamika, a když potřebujete, svižně zrychluje. Po ujetí 30 km převážně na elektřinu (průměr 1,6 l a 14,2 kWh na 100 km) nám zbývá dojezd ještě 34 km.

Sportovní vrchol

To nejlepší si necháváme na konec. Sportovní provedení GTE proti předchozí generaci posílilo o 30 kW. Nyní disponuje 180 kW, stejně jako dvoulitr GTI, proti němuž má náskok v podobě maximálního točivého momentu 400 Nm. Technika se přitom shoduje s předchozím eHybridem, jen je softwarově odvázanější. V normálních módech jede svižně, podvozek je pohodlný a hybrid pracuje podobně. Výrazný rozdíl se projeví po přepnutí do sportovního módu. Zrychlení je fantastické a plně se vyrovná GTI, které je přibližně o 150 kg lehčí. Vyšší hmotnost není vůbec znát a plug-in hybrid je čilý v jakékoliv rychlosti. Podvozek výrazně přitvrdí a GTE s nižším i vyváženějším těžištěm (135 kg vážící baterie v zadní části) řeže jednu zatáčku za druhou. A co jet jen na elektřinu? Pokud jsou baterie plné nad 50 %, můžete si užívat i sportovního módu – při nižší kapacitě lze zvolit jen Eco nebo Comfort. V něm je akcelerace z klidu pocitově stejná. Není však slyšet spalovací motor, ale jen brumlavý zvuk navozující pocit, že pod kapotou bije minimálně osmiválec. GTE je rozhodně zábavné. Když se vracíme, ještě stihneme Wolfsburg projet na elektřinu, protože nám v bateriích zbylo asi 20 % „šťávy“. Výsledný průměr po 100 km, kdy jsme GTE rozhodně nešetřili, je slušný: benzin 5,6 l, elektřina 7,2 kWh.

Všechny tři novinky mají kouzlo a k místním prodejcům se dostanou během několika měsíců. České ceny zatím stanoveny nebyly.

Tři otázky pro Bernda Schrödera, produktového manažera pro kompaktní vozy Volkswagenu

Používá Golf GTE stejnou techniku jako Passat GTE?

Obecně lze říci že ano. Jen benzinová čtrnáctistovka i elektromotor jsou u passatu naladěny na větší výkon. V případě systémového výkonu je zástupce střední třídy naopak o 20 kW slabší než Golf GTE, ale zase silnější než eHybrid.

Proti předchozí generaci stoupla kapacita baterií téměř na dvojnásobek. Počítá se s dalším navýšením?

To je těžké odhadnout. Aktuální technologie a principy dosáhly zřejmě svého maxima. Pokud se neobjeví úplně nový typ baterií, bude navýšení v poměru k zastavěné ploše minimální.

Jaké další modely s plug-in hybridní technikou Volkswagen ještě představí?

V nejbližší době to budou typy Arteon a Tiguan eHybrid. Nedlouho po nich se představí Touareg eHybrid a Touareg R.

Plusy

  • Jízdní vlastnosti
  • Dynamika plug-in hybridů
  • Slušný dojezd na elektřinu
  • Plynulé rozjezdy a jízda

Minusy

  • Menší palivová nádrž plug-in hybridů
  • Dlouhé dobíjení
  • Spotřeba mild-hybridu
Nové verze Volkswagenu Golf v číslech 1.0 eTSI eHybrid GTE
Motor zážehový R3, turbo zážehový R4, turbo
Zdvihový objem (cm3) 999 1395
Výkon motoru/elektromotoru (kW) 81 110/80 110/80
Systémový výkon (kW) 15 0 180
Systémový točivý moment (Nm) 200 350 400
Převodovka dvouspojkový automat, 7° dvouspojkový automat, 6°
Provozní hmotnost (kg) 1302 1590 1624
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 7,4 6,7
Maximální rychlost (km/h) 202 220 225
Spotřeba NEDC (l/100 km) 4,3 1,2-1,4 1,7
Spotřeba NEDC (kWh/100 km) 11,0 12,4
Dojezd na elektřinu NEDC (km) 80 62

Související články

Témata
14. 9. 2020 18:46
Re: Milý pane Diessi
V podstatě jsi jen prokázal že v otazkach politické orientace se neorientujes a jen papouskujes termíny o kterých nevíš co znamenají.
Hlavně žes tam zařadil neoliberaly takže Wiki:
Neoliberalismus (řecky neo – nový, nedávný; latinsky liber – svobodný) je termín vytvořený počátkem 20. století, který označuje ideje ekonomického liberalismu a jeho tržní taktiky laissez faire (francouzsky „nechat být“).[1][2] Nejpodstatnější z těchto myšlenek je snižování účasti státu na chodu ekonomiky, čehož chtějí zastánci tohoto směru dosáhnout prostřednictvím privatizace, deregulace ekonomiky, strohostí státního aparátu a sociálního státu, volným trhem, snižováním daní a státních výdajů s cílem posílit roli soukromého sektoru
13. 9. 2020 21:07
Nový Golf by hlavně potřeboval....
...trochu projasnit svůj německy kožený ksichtík a co nejrychlejší návrat k perfektním ovládacím prvků svého předchůdce! ;-\ ;-\
13. 9. 2020 21:05
Re: Milý pane Diessi
...a k výše uvedenému výstižnému výčtu bych ještě (poud by to šlo) dodal dlouhý výčet nejšťavnatějších nadávek! :-O :-(
13. 9. 2020 17:03
co za G7
ty tri Golfy vypadaji fajn, hned bych je vymenil za svou G7, ale musely by take stat pod 400k.... stoji? 😁
Obavam se ze ne, takze je to upgrade na dve veci...
Avatar - WinDiesel
13. 9. 2020 11:31
Re: Milý pane Diessi
... zatímco německý svaz automobilového průmyslu VDA zpřísnění limitů důrazně odmítl, píše Reuters.
Zdroj: https://www.idnes.cz/…129_automoto_fdv

pozdě kamarádi, měli jste se ozvat před 3-4 roky.
Europarlament je banda zelených příšer, ekoaktivistů, socialistů, komunistů, neomarxistů a neoliberálů :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku