Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf GTI Clubsport: 265 koní na oslavu 40 let GTI

David Bureš
Diskuze (10)
Golf GTI Clubsport je v současné chvíli konceptem, již příští rok se ale dočkáme jeho sériové verze.

Příští rok to bude 40 let od premiéry první generace Volkswagenu Golf GTI. Automobilka tuto příležitost hodlá oslavit Golfem GTI ve speciální edici Clubsport. Koncept naznačující podobu tohoto modelu se představí na tradičním tuningovém srazu GTI u rakouského jezera Wörthersee.

Třídveřový koncept bude mít podle Volkswagenu velice blízko sériovému provedení, a tak díky němu máme mít dobrou představu, co od Golfu GTI Clubsport čekat.

Důležitou změnou bude posílený motor. Zatímco přeplňovaný benzinový dvoulitr základního Golfu GTI disponuje výkonem 162 kW, který paket Performance umí dále zvýšit o 7 kW, motor Clubsportu nabídne výkon 195 kW. Auto navíc dostane funkci dočasného zvýšení tlaku turbodmychadla, která zvládne krátkodobě zvýšit výkon o dalších 10 %.

Točivý moment agregátu má být tak jako v základním GTI posílán jen na přední kola. Vedle šestistupňové dvouspojkové převodovky má být k dispozici i manuál pro tradicionalisty.

Golf GTI Clubsport se odliší také svým vzhledem. Podle Volkswagenu máme počítat se zcela novým předním nárazníkem nebo výraznějšími prahy, záď zase vylepší výrazný střešní spoiler a difusor. Nové aerodynamické prvky byly navrženy tak, aby poskytovaly co největší přítlak – Clubsport tak má být schopen projíždět zatáčkami dech beroucí rychlostí.

Letošní 34. ročník GTI-Treffen na břehu rakouského jezera Wörthersee bude jako již tradičně nabyt koncernovými novinkami. Vedle Volkswagenu Golf GTI Clubsport se můžeme těšit na koncept Škoda Funstar, Škodu Fabii Combi v rallye specifikaci R5 nebo Audi TT Clubsport Turbo. Letošní sraz milovníků zkratky GTI startuje ve středu 13. května.

David Bureš
Diskuze (10)
11. 5. 2015 15:24
golf
ano opet jeden den kdy se zase pise zase a jen o vw. nekdy mi prijde ze tento web ma na starost pr oddeleni koncernu. jinak si nedokazu tohle vysvetlit.jine automobilky asi auta nedelaji ale u yetiho se zmeni jen potahy a uz je to novy model .poprosil bych teda redakci aby zkusila psat neco zajimaveho a ne jen plky
Avatar - Auto CZ
11. 5. 2015 13:55
Absolútny hit je Red&Grey
prečo sa tu píše o nejakom historickom GTI, keď žijeme v roku 2015, a svetom letí Red&Grey ? >:D
Avatar - white label
11. 5. 2015 12:03
Re: Zaujímavé
Myslím, že finální verzi uvidíme už letos.
Avatar - iudex
11. 5. 2015 08:41
Zaujímavé
Tak toto vyzerá zaujímavo, ak sa to dostane do série, bude to super. Ja som sa obával, aby VW nepokračoval v doterajšom postupe, keď edícia k 30. rokom GTI mala 230 koní, Edition 35 mala 235 koní, tak to mohlo logicky skončiť ako Edition 40 s 240k. To by bol ale proti sériovému GTIP nepatrný rozdiel. 265 koní je už slušná porcia (na úrovni Meganu RS), kde už odstup od GTIP bude cítiť. Plus je u náznak vydarených dizajnových riešení (spomínaný difúzor a pod.). Tak som zvedavý na budúci rok.
Avatar - white label
11. 5. 2015 00:21
Re: 40 edition
Vypadá to, že by to nevyřešil. Pokud to má být "difuzor" na G7 GTI pak k němu musí být i ten výfuk...