Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf GTI v losím testu: Tohle byste od něj nečekali!

David Bureš David Bureš 2. 5. 2018
56
Dalo by se očekávat, že německý hot hatch bude ve vyhýbacím manévru excelovat. Test španělského serveru ale vyjevil něco jiného.

Takzvaný losí test, neboli vyhýbací manévr, je dnes velice oblíbenou formou hodnocení schopností aut. Nejvíce se proslavil problémy prvního Mercedesu A, který v reakci na špatný výsledek standardně dostal ESP. Dnes už k takovým chybám nedochází, přesto čas od času nějaké auto v tomto testu nemile překvapí. Nejnověji to platí pro Volkswagen Golf GTI.

Slavný německý hot hatch vyzkoušeli v losím testu redaktoři španělského webu Km77, kteří se při zkoušce nestačili divit. Golf GTI totiž zareagoval zcela jinak, než jak čekali.

Jinak stabilní a naprosto hodný automobil, který řidiči odpustí mnohé chyby, se totiž při vyhýbacím manévru ukázal jako nepředvídatelný. Golf GTI při testu nečekaně zareagoval a šel do přetáčivého smyku, a to už při poměrně nízké rychlosti, 73 km/h. Třeba taková Honda Civic Type R zvládla manévr až do 78 km/h. Ve vyšší rychlosti se situace samozřejmě jen zhoršovala.

Redaktoři serveru však upozorňují na to, že v normálním módu sepnutá stabilizace při manévru zasáhla jen minimálně, na rozdíl od jiných aut v tomto testu tak Golf GTI nijak zvlášť nezpomalil a pokračoval dál vysokou rychlostí. I to výsledek ovlivnilo, rychlost po projetí tratě se nepočítá, a tak vozy s necitlivě zasahující stabilizací mají v tomto testu výhodu. Golf GTI se tak ukázal jako hravé auto, které nechá vyniknout řidiče. A to byste od něj asi nečekali...

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar -
Není se čemu divit
| 10. 5. 2018
"Jinak stabilní a naprosto hodný automobil, který řidiči odpustí mnohé chyby"

No, stačí se svézt, aby člověk pochopil, že uvedené konstatování je naprostý nesmysl.
Když někdo udělá vodicí rameno z ocelového plechu (= pružné) a vymezovací z hliníkové slitiny (= tuhé), tak se pak nemůže divit, že vlastnosti takové nápravy jsou strašné.
Škoda jen, že to neví nikdo z pisálků... tedy krom pár Španělů...
Avatar - Blue Sun
Test
Blue Sun
| 3. 5. 2018
Zpomalení v losím testu naopak JE na škodu. Uvědom si, že to je situace, kdy se vyhýbáš překážce ve svém pruhu a vzápětí protijedoucímu vozidlu. Pokud tě necitlivý zásah stabilizace příliš zpomalí, už se vyhnout nestihneš...
Keci keci kecicky
fOE
| 3. 5. 2018
Me by treba vazne zajimalo co, ktera konkurence, do pouhe prumernosti odsunulo prvni generaci golfu GTI(?). Aneb "vzdy" je dost silne slovo, melo by se uzivat "jen na recept" (topper by jej pak nemel pouzivat radeji vubec). :-)
Avatar - woody-alien
No, a když jsem tady popisoval podobnej problém s Passatem..
woody-alien
| 3. 5. 2018
Brát to naprosto do důsledků, tak můžem rovnou strhávat modly z podstavců. Nejen, že HH převálcuje lecjaká bouda na kolech, ale třeba auto s torzkou dopadne klidně lépe než jeho bratříček s multilinkem. Prostě losí test je hodně úzce zaměřená disciplína. A já si z toho nedělám ani pr.del (třeba to Sandero vážně nevypadá dobře), ani těžkou hlavu.
Avatar - Magister
Pre porovnanie
Magister
| 3. 5. 2018
Tohle je docela šílené, fakt nebezpečné auto.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku