Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf Plus: 1,2 TSI a 1,6 TDI přichází, 1,6 (75 kW) končí

14. 8. 2009 • 08:11
20
10
Zobrazit náhledy (20)
Volkswagen Golf Plus Volkswagen Golf Plus Volkswagen Golf Plus Volkswagen Golf Plus Volkswagen Golf Plus Volkswagen Golf Plus Volkswagen Golf Plus Volkswagen Golf Plus Volkswagen Golf Plus Volkswagen Golf Plus Volkswagen Golf Plus Volkswagen Golf Plus Volkswagen Golf Plus Volkswagen Golf Plus Volkswagen Golf Plus
V nabídce nedávno inovovaného Volkswagenu Golf Plus dochází ke změnám. Objevuje se nový motor 1,6 TDI, a to hned ve třech verzích – 66 kW, 77 kW a 77 kW BlueMotion – a na konci září na český trh dorazí 1,2 TSI, který střídá 1,6 o výkonu 75 kW.

Atmosférický čtyřválec 1,6 l (75 kW) čeká v Golfu Plus už jen několik týdnů výroby. Na konci září jej nahradí nový přeplňovaný čtyřválec 1,2 TSI, který měl premiéru v novém Polu. Turbomotor má výkon 77 kW a šestistupňovou manuální převodovku místo pětistupňové, za modernější pohonnou jednotku bude Volkswagen na českém trhu žádat o 8.900,- Kč více než za šestnáctistovku. Alespoň prozatím ale nebude v nabídce s převodovkou DSG.

Další novinkou je motor 1,6 TDI, poprvé představený také v Polu. Jeho slabší varianta má výkon 66 kW, dodává se jen s výbavou Trendline a má kombinovanou spotřebu 4,7 l/100 km. Stojí 459.900,- Kč, tedy o 10 tisíc Kč méně než stejně vybavený 1,4 TSI (90 kW) a o 30 tisíc Kč méně než dosavadní dieselový základ 2,0 TDI o výkonu 81 kW.

Právě slabšímu dvoulitru se velmi blíží 1,6 TDI o výkonu 77 kW. Oba motory mají shodné maximum točivého momentu 250 Nm v rozmezí 1500-2500 min-1, 1,6 TDI má ale o půl sekundy pomalejší akceleraci na 100 km/h. Naopak je o necelé 4 tisíce Kč levnější, je úspornější (4,8 l/100 km místo 5,1 l) a nabízí se také se sedmistupňová převodovka DSG místo šestistupňové. Z této verze také vychází úspornější provedení BlueMotion, které má mezi malými MPV vynikající kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km. Příplatek za nižší normovanou spotřebu je 13 tisíc Kč, BlueMotion stojí 499.000,- Kč. Drobným paradoxem je, že 1,6 TDI BlueMotion má o 4 kg vyšší provozní hmotnost než standardní 1,6 TDI.

Volkswagen Golf Plus 2009 - přehled dieselových motorizací
Motor1,6 TDI1,6 TDI1,6 TDI BM2,0 TDI2,0 TDI
Převodovka5M5M (7DSG)5M5M (6DSG)6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3]15981598159819681968
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/420077/440077/440081/4200103/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/1500-2500250/1500-2500250/1500-2500250/1500-2500320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]174184 (184)186189 (187)204 (202)
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,412,1 (12,0)12,111,6 (11,6)9,8 (9,8)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,74,8 (4,9)4,35,1 (5,5)5,1 (5,6)
Cena Trendline [Kč]459.900,-486.000,- (539.800,-)499.000,-489.700,- (543.500,-)541.700,- (595.500,-)
Cena Highline [Kč]-546.700,- (600.600,-)-550.400,- (604.300,-)602.400,- (656.300,-)

Základní provedení Trendline nabízí relativně bohatou výbavu. Standardem je šest airbagů, ESP a v případě aut s převodovkou DSG také asistent pro rozjíždění do kopce. Dále nechybí například poloautomatická klimatizace Climatic, rádio s CD přehrávačem a 4 reproduktory, palubní počítač, elektricky vyhřívaná a sklopná zrcátka a elektrické stahování předních i zadních oken.

Highline přidává tempomat, rádio s 8 reproduktory, podporou MP3 a zdířkou aux-in, palubní počítač Plus, 16palcová litá kola, chromovanou masku chladiče a přední mlhovky s funkcí přisvícení do zatáček. Dalším identifikačním znakem jsou kryty zpětných zrcátek, dveřní kliky a ochranné lišty lakované v barvě vozu. V interiéru se nacházejí sportovní sedadla čalouněná kombinací Alcantara/kůže a s bederními opěrkami vpředu, kůží potažený multifunkční volant, středová loketní opěrka mezi předními sedadly a více odkládacích prostor.

Volkswagen Golf Plus 2009 - přehled benzinových motorizací
Motor1,41,2 TSI1,4 TSI1,4 TSI
Převodovka5M6M6M (7DSG)6M (7DSG)
Zdvihový objem [cm3]1390119713901390
Válce/ventily4/44/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]59/50007790/5000118/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]132/3800-200/1500-4000240/1500-4000
Max. rychlost [km/h]169-195 (195)214 (214)
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,9-10,2 (10,2)8,5 (8,5)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,6-6,5 (6,3)6,5 (6,3)
Cena Trendline [Kč]379.900,-432.900,-469.900,-
(523.800,-)
-
Cena Highline [Kč]-493.700,-530.700,-
(584.600,-)
586.000,-
(639.800,-)

Pro Trendline lze objednat zvýhodněný paket „All In“ za 14.900,- Kč, který obsahuje mimo jiné dvouzónovou automatickou klimatizaci Climatronic, tempomat, loketní opěrku vpředu a 15palcová litá kola. Klimatizace Climatronic samotná stojí 5.700,- Kč, ceník dále obsahuje tradičně široké možnosti příplatkové výbavy.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - iudex
Jsem ZVĚDAVÁ ...
| 15. 8. 2009
I ked vo viacerých veciach nie som tak jednostranne kritický ako Vy, v názore na motor 1,6 s Vami úplne súhlasím. Príst v modelovom roku 2010 (!) s motorom, ktorého najvýkonnejsia (sic!)z troch verzií má 77 kW, t.j. o 3 kW menej ako odchádzajúca a velmi úspesná 1,6ka od PSA/Ford, to je celkom trápne, ak nie ostudné. Ale v duchu Murphyho zákona: Pokrok nespocíva v nahrádzaní nesprávnych vecí správnymi, ale menej nesprávnymi to pokrok je (ako náhrada za 1,9 TDI - 77 kW). >:-[]
Avatar - Hammunasakra
Jsem ZVĚDAVÁ ...
| 15. 8. 2009
...JAKkou "díru do světa" udělá 1.6 TDi, který se (NEmyslím jen výkonem!) ani jako "žhavá novinka" NEvyrovná pomalu "odcházejícím" 1.6kám konkurenčních výrobců...
... Hyundai/Kia pokrývají výkonové spektrum 55 - 94 kW, Fiat/Alfa/Lancia/Opel s 88 kW jsou také trochu "jinde" (55 kW má jejich 1.3); nové verze svých 1.6, resp. 1.5 (prý teď bude TAKÉ 1.6) ohlásilo PSA/Ford/Mazda/Volvo a Renault/Nissan - 96 kW
A jak jsem řekla NEjde jen o "konečný" výkon, díky "úsporné" (v tom NEgativním slova smyslu) konstrukci a použití dnes již spíše NEpoužívaných vstřikovačů s tlakem 1600 bar (tedy alespoň ne u NOVÉHO motoru) - to je možná NEJ"slabší" 1.6 současnosti VŮBEC (a během příštích 2 lety kdy jsou "ohlášeny" nové verze těchto motorů u konkurence se to asi "nezlepší" ;-)
PS: Vím že lidé si vůz podle MOTORu spíše NEkupují, ale stejně...
(přiznávám že tentokrát MARKETINGové stratégy vw /vůbec/ NEchápu - ale třeba se ukáže, že /jako obvykle, resp. jako často/ jsou "napřed" a SPRÁVNĚ "odhadli" že jim to "projde" a protože naftový 1.6 je v evropě docela HODNĚ prodávanou verzí, tak díky nižším nákladům na konstrukci/výrobu se jim to VRÁTí a ještě na tom VYDĚLAJí - ale zatím to "nechápu"
Škoda :-(
| 15. 8. 2009
Hm a já myslel že už ze 40! >:D
Avatar - iudex
Škoda :-(
| 14. 8. 2009
Ale legendou sa stala (vdaka citovanému výroku GTIho "...plynule az do 190 km/h") práve najslabsia 1,4ka. 1,6ka nebola tragédiou, priemerný motor, ako dvojventil slusne tahal z nízkych otácok, pri nich i málo zral, vo vysokých na 16ventily trochu strácal. A na rozdiel od 1,4ky (55/59 kW) mal výkon aspon nie úplne ostudný, ale podobný ako 16v motory ostatných znaciek (myslím bezné 16v DOHC bez VTEC, priameho vstreku a pod.)
Avatar - miromen
Kde je 1,2 TSI?
| 14. 8. 2009
Tak POLO 77kw,175Nm,190km/h,0-100 za 9,7s,pruměrna spotřeba 5,5l no a od toho se da odhadnout kolik to bude u GOLFA. Ale jinak souhlas s tim že taji parametry tak že je to přitažliva kombinace.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku