Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf R od O.CT Tuning: Netovární R 450

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Samotný Volkswagen nám vyloženě nadupaný sedmičkový Golf nejspíš nenabídne. Řešením je tuning. Co třeba „erko“ od O.CT?

Sériové podoby Golfu R 400 se pravděpodobně nedočkáme. Volkswagen má dost starostí s Dieselgate a nedůležité projekty prostě odstřelí, i když se o příchodu produkční R 420 stále spekuluje. Na koncepty z letošního Wörthersee také už sedá prach. Nejvýkonnější dostupnou verzí je v současnosti GTI Clubsport S s výkonem 310 koní (228 kW). Dokonce i model R má z přeplňovaného dvoulitrového TSI méně, jen tři stovky hřebců a 380 N.m. Ale zase navíc pohon všech kol. Právě jemu se ovšem rozhodli trochu šlápnout na krk globálně nepříliš známí švýcarští O.CT Tuning.

Firma Markuse Oberscheidera z Widnau, jinak dealer a také půjčovna, se tuningu věnuje už 22 let, a to mnoha značek včetně té s okřídleným šípem. Zejména pro americká auta nabízí také kompresory. V případě sedmé generace Golfu s písmenkem R a dopovaným čtyřválcem má v programu několik balíčků pro zvýšení výkonu.

Je libo 370, 378, nebo snad 395 koní? Hodnoty maximálního točivého momentu se v tomto případě pohybují na 460, 480 a 505 newtonmetrech. Výsledkem nejextrémnější úpravy se ovšem masitých 450 koní (331 kW) a 550 N.m. Wolfsburg vám takový sedmičkový golf prostě nenabídne. Provozními vlastnostmi svalnaté bestie se O.CT nechlubí, jen připomeňme, že R z továrny jede 250 km/h, než zasáhne omezovač. Šéf jejího vývoje Guido Sever mluvil před třemi lety o dvěstěsedmdesátce, ale to by autu nesměla elektronika zatnout tipec. Z klidu na stovku pak zrychlí za 4,9, respektive 5,3 s, podle toho, zda je vybavena šestistupňovou dvouspojkovou skříní, nebo manuálem.

Prezentační exemplář v nádherné tmavě modré barvě na první pohled svou sílu nijak nedává najevo, snad jen kola s pěticí dvojitých paprsků cosi naznačují. Nápisy „Powered by O.CT Tuning“ též. Nazuté černé tenké slupičky ovšem na české silnice pochopitelně nelze doporučit. Jinak pětidveřový hatchback vypadá takřka sériově.

Čas ukáže, jestli se tovární R 420 stane realitou. Měla by být postavena na základě omlazené řady a objevit se ještě v průběhu letošního roku. O.CT ale mají R 450... Pochopitelně jsou schopni a za patřičný peníz i ochotni dodat stejný upgrade taktéž ostatním koncernovým vozům s motory EA888, ať už nesou značku Audi, nebo Seat.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
13. 6. 2016 20:27
Re: 15 ročný golfík
15 let? To uz tam bude tak osmy az desaty motor >:D >:D
Avatar - Auto CZ
13. 6. 2016 08:58
15 ročný golfík
a v roku 2031 sa to ešte predá na inzerát za 1/10 ceny nejakému 18 ročnému psychopatovi z dediny, ktorý na tom prizabije svojú 13 ročnú kámošku 8-s
Avatar - praděda7
12. 6. 2016 22:50
Re: Nic extra
Souhlas!
12. 6. 2016 21:57
Nic extra
No teda nic extra v podstatě série s většími koly a upravenou ECU. Znám "vesnický tunery" kteří by to zvládly lépe než přidat autu 110 kW a nechat tam sériové brzdy, podvozek... Úpravu za ty peníze bych radši svěřil MTM, ABT nebo bych se hardware upravil sám a ecu svěřil odborné firmě.