Volkswagen Golf R od O.CT Tuning: Netovární R 450
Sériové podoby Golfu R 400 se pravděpodobně nedočkáme. Volkswagen má dost starostí s Dieselgate a nedůležité projekty prostě odstřelí, i když se o příchodu produkční R 420 stále spekuluje. Na koncepty z letošního Wörthersee také už sedá prach. Nejvýkonnější dostupnou verzí je v současnosti GTI Clubsport S s výkonem 310 koní (228 kW). Dokonce i model R má z přeplňovaného dvoulitrového TSI méně, jen tři stovky hřebců a 380 N.m. Ale zase navíc pohon všech kol. Právě jemu se ovšem rozhodli trochu šlápnout na krk globálně nepříliš známí švýcarští O.CT Tuning.
Firma Markuse Oberscheidera z Widnau, jinak dealer a také půjčovna, se tuningu věnuje už 22 let, a to mnoha značek včetně té s okřídleným šípem. Zejména pro americká auta nabízí také kompresory. V případě sedmé generace Golfu s písmenkem R a dopovaným čtyřválcem má v programu několik balíčků pro zvýšení výkonu.
Je libo 370, 378, nebo snad 395 koní? Hodnoty maximálního točivého momentu se v tomto případě pohybují na 460, 480 a 505 newtonmetrech. Výsledkem nejextrémnější úpravy se ovšem masitých 450 koní (331 kW) a 550 N.m. Wolfsburg vám takový sedmičkový golf prostě nenabídne. Provozními vlastnostmi svalnaté bestie se O.CT nechlubí, jen připomeňme, že R z továrny jede 250 km/h, než zasáhne omezovač. Šéf jejího vývoje Guido Sever mluvil před třemi lety o dvěstěsedmdesátce, ale to by autu nesměla elektronika zatnout tipec. Z klidu na stovku pak zrychlí za 4,9, respektive 5,3 s, podle toho, zda je vybavena šestistupňovou dvouspojkovou skříní, nebo manuálem.
Prezentační exemplář v nádherné tmavě modré barvě na první pohled svou sílu nijak nedává najevo, snad jen kola s pěticí dvojitých paprsků cosi naznačují. Nápisy „Powered by O.CT Tuning“ též. Nazuté černé tenké slupičky ovšem na české silnice pochopitelně nelze doporučit. Jinak pětidveřový hatchback vypadá takřka sériově.
Čas ukáže, jestli se tovární R 420 stane realitou. Měla by být postavena na základě omlazené řady a objevit se ještě v průběhu letošního roku. O.CT ale mají R 450... Pochopitelně jsou schopni a za patřičný peníz i ochotni dodat stejný upgrade taktéž ostatním koncernovým vozům s motory EA888, ať už nesou značku Audi, nebo Seat.