Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen láká na nový speciální Golf GTI. Představí se na Nürburgringu

Lukáš Volšický
Diskuze (41)

Už brzy se na Nürburgringu představí nový speciální Volkswagen Golf GTI. Bude oslavovat 50 let od uvedení standardního modelu.

Volkswagen letos oslavuje 50. výročí od uvedení svého nejprodávanějšího modelu všech dob a už brzy odhalí novou speciální edici sportovního Golfu GTI. Thomas Schäfer, aktuální generální ředitel Volkswagenu a bývalý předseda představenstva české Škodovky, na svém oficiálním profilu na sociální síti LinkedIn zveřejnil novou ochutnávku blížícího se výročního Golfu GTI, který nám wolfsburgská značka odhalí už koncem května.

Nový speciální Volkswagen Golf GTI se oficiálně představí už během pátečního odpoledne 31. května před letošní vytrvalostní čtyřiadvacetihodinovou na německém Nürburgringu, kam se automobilka vrací do ostrého závodu, aby tím oslavila padesáté narozeniny úspěšného Golfu. Jeden z nejnáročnějších okruhových závodů pak bude startovat už 1. června během sobotního odpoledne.

Výroční Volkswagen Golf GTI se nám zatím ukazuje pouze na kratičkém teaseru, jak se prohání po asfaltu Zeleného pekla. Volkswagen se však postaral o to, abychom z připravované novinky nic neviděli a mohli pouze spekulovat. S největší pravděpodobností tak bude mít decentně vylepšený ještě sportovnější styling, unikátní design kol s další specifické prvky.

Video se připravuje ...

Stejně tak zatím můžeme spekulovat o technice, která bude vycházet z nejmodernějšího modelu po faceliftu. Ten se představil letos v lednu s výkonným přeplňovaným benzinovým čtyřválcovým dvoulitrem EA888 o 195 kW (265 koních), výhradní sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem předních kol. Jestli se Volkswagen rozhodne pro vyšší výkon je tedy zatím ve hvězdách.

Pro oficiální pojmenování novinky se současně nabízejí hned tři možnosti vycházející z obchodních jmen dřívějších výročních modelů – 50 Years, Edition 50 nebo Clubsport 50. Poslední varianta se inspiruje exkluzivním modelem z roku 2021, který Volkswagen uvedl při oslavách 45. výročí sportovního Golfu GTI.

Letos však oslavuje 50 let standardního modelu, který se během pěti dekád vyrobil v počtu větším než 37 milionů kusů napříč osmi generacemi. Dodnes je jedním z nejdůležitějších modelů značky, i když s nastávající elektrickou érou je jeho budoucnost ohrožena.

Lukáš Volšický
Diskuze (41)

Doporučujeme

Avatar - white label
16. 5. 2024 12:55
Re: Speciální Golf GTI?
U Porsche, pokud je možnost volby, je to značka ideal, dvojspojka i manuál perfektní, stačí si vybrat.
Avatar - speedfred
16. 5. 2024 11:54
Re: Speciální Golf GTI?
Povedzme že si kúpiš GTI na daily a občasný okruh tak si myslím že dsg je lepšia voľba. Každému čo ale je jest pokial je možnosť voľby.
S manuálom rýchlejší nebudeš ale budeš lepší vodič.
16. 5. 2024 10:37
Re: Speciální Golf GTI?
Ale v tom článku se nic nepíše o tom, že musíš vrazit peníze do úprav manuálu. V tom článku se píše, že se sériovým motorem je manuál i dsg OK a hezky popisují rozdíly pro uživatele a fun factor dávají jasně na stranu manuálu. Pouze říkají, že když načipuješ motor tak sériová spojka už nemusí stíhat a doporučují s čipem motoru dát tvrdší sadu spojky (Sachs Performance nebo South Bend Clutch kit, což je samozřejmě trochu reklama na vlastní prodávané produkty, existuje řada dalších výrobců spojkových sad). A tomu, komu nevyhovuje, že spojkový pedál je velmi lehký a bod záběru je na dotek nejasný doporučují odstranit zpožďovací ventil ve spojkovém potrubí. Ale to jsou úpravy platné zcela obecně pro jakékoliv auto s manuálem, když mu zvednu výkon resp. kroutící moment, tak tovární spojky přestávají stíhat a seriózní tuner musí měnit spojku (třeba ten Sachs dělá sady prakticky na všechna auta s manuálem). Ono to DSQ také nevydrží jakýkoliv čip, rozdíl je jenom ten, že upgradovat DSG na větší krouťák prakticky nelze, tam už se musí dát prostě větší DSG (třeba dsg 500) a to znamená přestavbu daleko dražší než je výměna spojkové sady. Osobně mi k sériovému GTI také více sedí dsg (i přes ten nižší fun factor), protože GTI byl a je symbolem spojení každodenní použitelnosti a pohodlí s určitou mírou sportovnosti ovšem sportovnosti, která neubere na komfortu. Čip, tvrdá spojka, snížené pružiny, víceventilové plynové tlumiče, sportovní silentbloky, karbonové brzdy, rozpěry do kufru a nevím co ještě dělají z GTI určitě daleko použitelnější auto na okruh, ale zcela vymažou tu jeho každodenní použitelnost. Pokud to někdo se sportovní jízdou myslí vážně, tak než kupovat jakékoliv sériové auto, je o pět vesmírů lepší koupit si rovnou tovární speciál, v tomto případě třeba TCR (ne nemyslím sériový Golf GTI TCR), kde je zbytečné hádat se o tom zda je lepší manuál nebo DSG, protože tam je Sadev 6 rychlostní sekvenční převodovka.
16. 5. 2024 09:48
Re: Speciální Golf GTI?
Pro mě samozřejmě ano. Co tam máš dál? :-)
Avatar - white label
16. 5. 2024 02:31
Re: Speciální Golf GTI?
Řeší se tu manuál vs dvojspojka (ne manual vs AT obecně), proto se to moc nedá srovnávat s auty, které nemají alternativu k manuálu v podobě dvojspojky, což, pokud vím, nemá nejen Type-R, ale ani ta GR86.