Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen modernizoval největší SUV Atlas, z nabídky zmizel motor V6

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Model vyvinutý primárně pro severoamerický a čínský trh dostává moderní vzhled, pod kapotou ale bude už jen dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec.

Automobilka Volkswagen během autosalonu v Chicagu představila modernizaci modelové řady Atlas, která nově nabídne modernější design exteriéru, přepracovanou kabinu, důraz na lepší materiály a proměnou prošla také nabídka pohonných jednotek, ze které bohužel vypadává motor V6. Vezměme to ale postupně.

Modernizace se týká jak klasického sedmimístného SUV Volkswagen Atlas, které bylo představeno v roce 2017 a následně poprvé modernizováno v roce 2020, tak i pouze pětimístného SUV Atlas Cross Sport, které bylo na americké trhy uvedeno v roce 2020. Pro sedmimístný model tak půjde již o druhou modernizace, pro pětimístný o první.

Video se připravuje ...

Změny exteriéru se soustředily především na masku, která zaujme většími světlomety, které propojuje osvětlená linka v horní části masky chladiče. Ta byla s modernizací zvětšena, má zredukované množství chromování a s výjimkou základní výbavy nabídne i osvětlené logo značky. Modernizaci přídě pak završuje lehce upravený přední nárazník.

Z profilu nejsou patrné žádné výrazné změny, proměnou ale prošla nabídka litých kol s novými tvary, které mají rozměr od 18 do 21 palců. Vzadu vidíme opět výrazná světla, která jsou znovu opticky propojena. Osvětlení (s výjimkou základní výbavy) navíc dostalo i zadní logo značky.

Oba modely dostaly také výraznější zadní spoiler, pětimístný Atlas Cross Sport navíc dostal i zdůrazněný zadní difuzor, aby se více odlišil od sedmimístného sourozence. Vozy v prezentované vrcholné výbavě R se chlubí i sportovními doplňky, včetně čtveřice chromovaných koncovek výfuku.

Většina zásadních změn se ale odehrála v kabině, kde se automobilka zaměřila na materiály i technologické vybavení. Došlo na úpravu výdechů ventilace, redukci tlačítek, za volantem je nový 10,25“ digitální přístrojový štít a na palubní desce volně stojící 12“ obrazovka infotainmentu se známým kapacitním ovládáním teploty i hlasitosti.

Automobilka také nabízí nové kožené čalounění nebo nové ambientní osvětlení s 30 barvami. Standardní výbava zahrnuje vedle digitálního přístrojového štítu i třízónovou klimatizaci, odvětrávání sedadel, vyhřívání volantu, bezdrátové nabíjení telefonu, šest USB-C konektorů, hlasové ovládání, atd. Vyšší výbavy nabídnou i prémiové kožené čalounění s prošíváním, head-up display nebo pokročilé asistenční systémy, včetně adaptivního tempomatu.

Pod kapotou modelové rodiny Atlas pro modelový rok 2024 bude už jen 2litrový přeplňovaný čtyřválec, což znamená konec motorů V6. Nová jednotka 2.0 TSI ovšem nabídne nejvyšší výkon 198 kW a 370 Nm, takže je o 25 kW silnější než starší dvoulitr a pouze o 5 kW slabší než 3,6litrový motor V6. Točivý moment přitom překonává obě původní motorizace.

Video se připravuje ...

Nový dvoulitrový motor bude spojen pouze s osmistupňovou automatickou převodovkou, která posílá výkon primárně na přední nápravu. Napříč nabídkou výbav však bude dostupný i pohon všech kol 4Motion. Na tažném zařízení by pak velké SUV mělo zvládnout přes 2,25 tuny.

Modernizované vozy Volkswagen Atlas a Atlas Cross Sport pro modelový rok 2024 se v amerických showroomech značky začnou objevovat v průběhu třetího čtvrtletí značky.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme