Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen nebude vyrábět roadster BlueSport, ani kompaktní sporťák

Michal Fokt
Diskuze (25)
Se sportovní zadokolkou s motorem uprostřed u koncernu Volkswagen můžeme zapomenout. Nebude se vyrábět ani jiný kompaktní sporťák, zájem o auta této velikosti prý klesá.

V souvislosti s rozhodnutím nevyrobit produkční verzi modelu Volkswagen BlueSport s motorem uprostřed a pohonem zadních kol, jenž by určitě našel své uplatnění i u Seatu, Audi a dost možná též u Škody a Porsche, muselo manažerům koncernu pořádně pískat v uších, nicméně nejnovější informace o ne úplně růžových prodejích Toyoty GT 86 jim bohužel dávají za pravdu.

Člen představenstva a šéf technického vývoje Volkswagenu Heinz-Jakob Neusser řekl, že vedení automobilky definitivně dospělo k rozhodnutí, že pro vůz typu BlueSportu neexistuje dostatečně zajímavý trh a roadster se tedy sériové výroby nedočká. Neusser také řekl, že nejsou plány ani na na žádný jiný kompaktní sportovní model, protože nižší střední třída má prý, co se prodejů týče, sestupnou tendenci.

VW se proto prý v blízké budoucnosti zaměří spíše na kategorii malých vozů a miniaut, což ovšem ještě neznamená, že by se nutně uvažovalo o sportovním autě této velikosti. Je také otázkou, jaký v tomto kontextu bude osud modelu Scirocco, jenž bezpochyby lze považovat za sportovnější verzi Golfu. Zatím se nikde nehovořilo o tom, že by mělo "šíro" skončit bez nástupce... nebo snad ani VW sám nepovažuje tento hatchback za sportovní?

Michal Fokt
Diskuze (25)
24. 2. 2014 08:14
Re: Ale no tak...
VW ale není jiný, je přesně takový, jaký píšeš. Orientovaný na zisk. Stejně tak ostatní značky. Nebo myslíš, že to i průkopníci dělají za náklady a reference? Nebo dokonce s vidinou ztrát? Ne, potřebují vydělat. Taky souhlasím s tím, že by malý sporťák vw nezruinoval, ale image vylepšit tímto směrem vw spíš nepotřebuje.
Co se naznačování něco proti týče, úplně stejné to máš u h/k, mazdy, hondě, renaultu... Nebo ostatní vyskakovače za ty svoje značky nevidíš? Mimochodem, nejsem zapřísáhlej koncernista, jezdím na toyotě a tak to asi i do budoucna zůstane :-)
21. 2. 2014 19:32
Re: Ale no tak...
Skús mi môj názor vyvrátiť, že je VW iný. Nie je. Výnimky potvrdzujú pravidlo.
Očividne ti to myslí na inú nôtu ako mne. Tým pádom nemá zmysel sa o tom rozpisovať. Predstav si fakt, že firmu mám, a občas do nejakého risku idem. Alebo sa ide do veci, ktorá viem, že nezarobí peniaze, ale firmu zviditeľní a urobí jej dobré meno - čo je vlastne tiež istý druh profitu. Nie že by VW niečo podobné už neurobil. Napr. VW Phaeton bol skôr vecou prestíže ako zisku, chybou lávky bolo, že šlo o skôr prestíž jedného človeka, nie značky. ;-)
Ja si myslím, že výroba športiačiku ako výkladnej skrine VW by ho nezruinovala, ale pomohla by image VW podstatne viac, ako nejaká síce pekná štúdia, ale po dlhom-predlhom uvažovaní o výrobe rozhodnutie nechať to len v ríši nesplnených snov...
Nejakým tým splneným snov treba batoh spotrebného tovaru občas oživiť...
Je zaujímavé, stačí tu len naznačiť niečo proti VW, a hneď niekto vyskočí, akoby mu na večeru siahli... :-D
21. 2. 2014 10:18
Re: Ale no tak...
Jo, tyhle salónní kecy žeru. Ty, kdybys měl firmu (očividně nemáš), šel bys vědomě do velice nejisté a pochybné zakázky jenom proto, abys sousedům ukázal, jaké máš koule? VW je, samozřejmě, orientovaný na zisk. Samozřejmě jako všichni ostatní, včetně průkopníků, o kterých píšeš (mimochodem, kteří to vlastně jsou a v čem?). Nebo myslíš, že jiní to dělají kvůli tomu, aby o nich v diskusích psali nímandi, že jsou fakt dobří a mají koule? Prober se.
21. 2. 2014 09:22
Ale no tak...
Hádam si niekto nemyslel, že VW zrazu z čiernej prejde na bielu a z ničoho nič sa rozhodne vyniesť na trh niečo nové, nezvyklé alebo pokrokové?
Že na to nemá gule, bolo jasné už pri prvej generácii New Beetle, kde sa motor dozadu priam pýtal.
VW ide proste len na istotu, bude vyrábať len spotrebný tovar, ktorý ide na odbyt, nič viac. Jediným kritériom je zisk, tak sa netreba čudovať. Priekopníkmi v tejto branži sú skrátka iní.
Avatar - Ada je zase tady
21. 2. 2014 09:21
Správné rozhodnutí
Trh je pro experimenty tohoto typu marginální. Uhrovatí mládenci nemají prachy. A ti, kteří prachy mají, raději koupí větší SUV (pochopitelně s dieselem).