Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Nivus na prvních fotografiích. Malé SUV kupé dorazí i do Evropy

David Bureš
Diskuze (6)

Volkswagen Nivus vyvíjí brazilská centrála německé automobilky. Bude se ale jednat o globální model, kterého se máme dočkat i v Evropě.

Volkswagen pokračuje v postupném odhalování svého zcela nového modelu Nivus. Po oznámení jména nového malého SUV kupé následovaly první detaily, automobilka nás nechala nahlédnout i do interiéru novinku. Nyní byly konečně zveřejněny první snímky celého automobilu.

Nivus se ale v celé své kráse zatím přece jen nepředstavuje. Automobil se totiž na zveřejněných oficiálních snímcích ukrývá pod vrstvou kamufláže, která maskuje skutečné tvary. Část detailů je ale dobře rozpoznatelná.

Snímky totiž dokazují, že přestože se o Nivusu původně mluvilo jako o T-Crossu kupé, hotové auto nakonec od výchozího malého SUV bude v lecčems odlišné. A to nejen sportovnější „kupé“ siluetou a přepracovanou zádí, ale také upravenou přídí. Z ní totiž podle všeho zmizí zvýrazněné mlhovky, které najdeme u T-Crossu. Řešení masky chladiče je ale jasný odkaz na T-Cross, byť i hlavní světlomety budou jinak tvarované. Kamufláž pak neprozrazuje, zda Nivus dostane opticky propojená koncová světla jako výchozí SUV.

Podobu interiéru Volkswagen odhalil už dříve. Nivus bude možné pořídit s digitálním přístrojovým štítem, který doplní nový multimediální systém převzatý z Golfu.

Video se připravuje ...

Základem se podle dřívějších informací stane modulární platforma MQB ve verzi A0, sdílená s T-Crossem nebo modelem Polo. Rozvor 2.551 mm by měl být sdílen právě s T-Crossem.

Volkswagen Nivus je první globální projekt, na kterém pracuje brazilská centrála automobilky. Automobil se na jihoamerických trzích začne prodávat ještě letos, v Evropě se ho máme dočkat až v roce 2021. Není přitom vyloučeno, že na evropských trzích ponese jméno T-Sport či T-Coupé. Právě takové názvy si Volkswagen nechal v minulých měsících registrovat, přičemž by logikou pojmenování odpovídaly ostatním u nás nabízeným SUV.

David Bureš
Diskuze (6)

Doporučujeme

16. 4. 2020 18:52
Re: Koncernová dřímota v Hujda category
No oni to zas zabijí cenou, viz velmi drahý T-Cross ;-)
16. 4. 2020 18:51
Re: Pánabeka...
Nic, jen marketingové označení trochu zkoseného zadního okna, přes které je blbě vidět ven :-[]
Avatar - donPedro
16. 4. 2020 18:32
Koncernová dřímota v Hujda category
Tož Frantíci, rozuměj Peugeot a Renault, vyrazili na trh s již druhýma generacema svých zástupců ve stále rostoucím segmentu "B" crossoverů, logicky lepšíma od té generace první. Dokonce i u Fordu se pokusili napravit svůj vlastní EcoSportotovní faux pas poměrně zdařilou, byť lehce metrosexuální, Pumou. "Koncernu" tak zůstává v rukou ten kratší konec lana, neb to co má v tomto segmentu na platformě MQB-A0 jest IMHO zatím slabota, soupeřící leda tak s H/K cars. Má je zachránít malé SUV coupé v rytmu samby? Viva la vida ;-)
16. 4. 2020 14:42
Re: Pánabeka...
Nemusí to byť ani škaredé ani zlé. Ani o tom nepíšem. Len sa pýtam - čo je na tom kupé?
Avatar - Dzakobo
16. 4. 2020 14:11
Re: Pánabeka...
Mě se to líbí. Pokud není zapotřebí extra praktičnost a člověk spíš ocení, že před 5. dveřmi nemusí uhýbat... Na trhu není (a myslím, že chybí) SUV kupé s motory napříč - lepší bezpečnost, levnější servis. Za mě :yes: