Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen poodhalil nový Tiguan a jeho techniku. Slibuje i vylepšené ovládání

Jan Zajíc
Diskuze (8)

Třetí generace Volkswagenu Tiguan právě podstupuje poslední testovací jízdy před představením se veřejnosti. Premiéra je naplánována na podzim.

Do prodeje bude kompaktní SUV uvedeno v roce 2024. Pro Volkswagen jde o důležitou událost, Tiguan je totiž roky nejžádanějším modelem značky. Od debutu první generace na podzim 2007 se prodalo více než 7,4 milionu kusů.

Nový Tiguan 2024: Ze zákulisí očekávaného SUV od Volkswagenu

Přestože do premiéry zbývá ještě několik měsíců, Volkswagen už s předstihem prozrazuje několik zajímavých detailů o technice, koncepci ovládání nebo výbavě. A poodhaluje také design, byť třetí generaci zatím ukrývá pod kamuflážní fólií.

Nový Tiguan využije modernizovanou modulární platformu MQB evo pro modely s motorem uloženým vpředu napříč. Ta poskytne výchozí základ pro novou generaci adaptivního podvozku – systém DCC Pro s dvouventilovými tlumiči Tiguan nabídne za příplatek. Volkswagen dále zmiňuje manažer jízdní dynamiky, což je systém, jehož cílem je brzdnými zásahy na jednotlivých kolech a selektivními změnami tuhosti tlumičů zvyšovat komfort a vylepšovat jízdní vlastnosti.

Video se připravuje ...

Naftové i benzínové motory, hybrid i plug-in hybrid

Platforma MQB evo umožňuje použití několika druhů pohonu. Zákazníci budou mít na výběr turbodiesely (TDI), přeplňované zážehové motory (TSI), částečně hybridní jednotky na základě přeplňovaného zážehového motoru (eTSI) a externě nabíjitelné plug-in hybridy (eHybrid).

Pro plug-in hybridní provedení Volkswagen přichystal několik důležitých vylepšení. Slibuje například dojezd na elektřinu až 100 kilometrů, rychlejší nabíjení střídavým proudem a především možnost rychlého nabíjení stejnosměrným proudem.

Tiguan bude nabízen výhradně s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Ovládat se bude podobně jako v elektrických modelech Volkswagen ID. páčkou na sloupku řízení vpravo od volantu. U všech motorizací budou k dispozici páčky za volantem pro manuální řazení.

Nově vyvinutý interiér a infotainment

Když už jsme se dostali k ovládání převodovky, pojďme se věnovat dalším novinkám v interiéru. Zřejmě jich bude dost, Volkswagen prý zohlednil přání zákazníků a slibuje novou koncepci ovládání, nově vyvinutý kokpit a infotainment. 

Displej s úhlopříčkou až 38 centimetrů (15 palců) má přehledným způsobem zobrazovat důležité funkce, například navigaci, hudbu nebo klimatizaci, a má nabídnout snadno přizpůsobitelnou nabídku. VW dále láká v kabině na kvalitní materiály spolu s nově vyvinutými sedadly a účinnou protihlukovou izolací.

Na oficiálních fotografiích vidíme tlačítka na volantu, kruhový ovladač na středovém tunelu. Jinak se nezdá, že by nový Tiguan vsadil na větší množství klasických fyzických tlačítek a ovladačů.

Zájemci si budou moci připlatit za přední sedadla ergoActive, nabízející mimo jiné pneumatické nastavování bederní opěrky ve čtyřech směrech a rovněž pneumaticky realizovanou bodovou masáž s 10 tlakovými komorami v opěradlech. Tato sedadla navíc disponují také funkcemi vyhřívání a odvětrávání. Novinkou ve výbavě jsou světlomety IQ.Light HD LED Matrix.

Video se připravuje ...

Volkswagen ještě prozradil, že nový Tiguan ve srovnání s předchůdcem povyroste do délky o nějaké tři centimetry. Výška, šířka a rozvor náprav zůstávají na téměř stejné hodnotě jako u druhé generace. Objem zavazadlového prostoru vzrostl o 33 litrů na 648 litrů.

Na závěr připomeňme, že třetí generace s největší pravděpodobností bude dostupná v jediné karosářské verzi, a to v té kratší. Prodlouženou a až sedmimístnou variantu Allspace totiž Volkswagen nahradí samostatným modelem Tayron.

Jan Zajíc
Diskuze (8)

Doporučujeme

Avatar - Barry Lyndon
20. 6. 2023 14:44
a není to spíš facelift?
ala Golf 5-6 anebo 7-8?
19. 6. 2023 10:39
Varenie z vody
Ked uz vw redakciu nepozvalo na testy, mohli 5min guglit a zistit, ze zahranicne weby uz novy tiguan jazdili a su tam aj popisane zmeny v interiery, napr 12 alebo 15 palcovy displey, navrat tlacitiek na volant, podsvietenie klimy atd...
Avatar - Emel
19. 6. 2023 09:57
Re: Tigi
Rozměry jsou ošidné a Tiguan je délkou někde uprostřed... ale rozchody odpovídají Kodiaqu. Technika je každopádně Passat / Superb, respektive na začátku byla ještě lepší, protože tam byla DQ500, kterou Passat pak dostal až pro BiTDI. Teď už je to asi stejné.
PS: technicky vzato, platforma je ve všech případech MQB, jde spíš o to, jaké se dávají motorizace a převodovky a tak...
Avatar - Mikesus
19. 6. 2023 08:45
Re: Tigi
Ok. Díky za info. Já měl za to, i podle rozměru, že je tiguan karoq.
19. 6. 2023 07:37
Re: Tigi
Není, Kodiaq sdílí platformu s Tiguanem (ta existuje s krátkým i dlouhým rozvorem) a Karoq sdílí platformu s T-Rocem.