Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen poodhalil nový Tiguan a jeho techniku. Slibuje i vylepšené ovládání

Volkswagen Tiguan
Volkswagen Tiguan
Volkswagen Tiguan
Volkswagen Tiguan
45 Fotogalerie
Diskuze (8)

Třetí generace Volkswagenu Tiguan právě podstupuje poslední testovací jízdy před představením se veřejnosti. Premiéra je naplánována na podzim.

Do prodeje bude kompaktní SUV uvedeno v roce 2024. Pro Volkswagen jde o důležitou událost, Tiguan je totiž roky nejžádanějším modelem značky. Od debutu první generace na podzim 2007 se prodalo více než 7,4 milionu kusů.

Nový Tiguan 2024: Ze zákulisí očekávaného SUV od Volkswagenu

Přestože do premiéry zbývá ještě několik měsíců, Volkswagen už s předstihem prozrazuje několik zajímavých detailů o technice, koncepci ovládání nebo výbavě. A poodhaluje také design, byť třetí generaci zatím ukrývá pod kamuflážní fólií.

Nový Tiguan využije modernizovanou modulární platformu MQB evo pro modely s motorem uloženým vpředu napříč. Ta poskytne výchozí základ pro novou generaci adaptivního podvozku – systém DCC Pro s dvouventilovými tlumiči Tiguan nabídne za příplatek. Volkswagen dále zmiňuje manažer jízdní dynamiky, což je systém, jehož cílem je brzdnými zásahy na jednotlivých kolech a selektivními změnami tuhosti tlumičů zvyšovat komfort a vylepšovat jízdní vlastnosti.

Video placeholder
Volkswagen Tiguan • Zdroj: Volkswagen

Naftové i benzínové motory, hybrid i plug-in hybrid

Platforma MQB evo umožňuje použití několika druhů pohonu. Zákazníci budou mít na výběr turbodiesely (TDI), přeplňované zážehové motory (TSI), částečně hybridní jednotky na základě přeplňovaného zážehového motoru (eTSI) a externě nabíjitelné plug-in hybridy (eHybrid).

Pro plug-in hybridní provedení Volkswagen přichystal několik důležitých vylepšení. Slibuje například dojezd na elektřinu až 100 kilometrů, rychlejší nabíjení střídavým proudem a především možnost rychlého nabíjení stejnosměrným proudem.

Tiguan bude nabízen výhradně s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Ovládat se bude podobně jako v elektrických modelech Volkswagen ID. páčkou na sloupku řízení vpravo od volantu. U všech motorizací budou k dispozici páčky za volantem pro manuální řazení.

Nově vyvinutý interiér a infotainment

Když už jsme se dostali k ovládání převodovky, pojďme se věnovat dalším novinkám v interiéru. Zřejmě jich bude dost, Volkswagen prý zohlednil přání zákazníků a slibuje novou koncepci ovládání, nově vyvinutý kokpit a infotainment. 

Displej s úhlopříčkou až 38 centimetrů (15 palců) má přehledným způsobem zobrazovat důležité funkce, například navigaci, hudbu nebo klimatizaci, a má nabídnout snadno přizpůsobitelnou nabídku. VW dále láká v kabině na kvalitní materiály spolu s nově vyvinutými sedadly a účinnou protihlukovou izolací.

Na oficiálních fotografiích vidíme tlačítka na volantu, kruhový ovladač na středovém tunelu. Jinak se nezdá, že by nový Tiguan vsadil na větší množství klasických fyzických tlačítek a ovladačů.

Zájemci si budou moci připlatit za přední sedadla ergoActive, nabízející mimo jiné pneumatické nastavování bederní opěrky ve čtyřech směrech a rovněž pneumaticky realizovanou bodovou masáž s 10 tlakovými komorami v opěradlech. Tato sedadla navíc disponují také funkcemi vyhřívání a odvětrávání. Novinkou ve výbavě jsou světlomety IQ.Light HD LED Matrix.

Video placeholder
Volkswagen Tiguan • Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ještě prozradil, že nový Tiguan ve srovnání s předchůdcem povyroste do délky o nějaké tři centimetry. Výška, šířka a rozvor náprav zůstávají na téměř stejné hodnotě jako u druhé generace. Objem zavazadlového prostoru vzrostl o 33 litrů na 648 litrů.

Na závěr připomeňme, že třetí generace s největší pravděpodobností bude dostupná v jediné karosářské verzi, a to v té kratší. Prodlouženou a až sedmimístnou variantu Allspace totiž Volkswagen nahradí samostatným modelem Tayron.

Vstoupit do diskuze (8)