Volkswagen prozradil podobu nového Amaroku. Proč tak spěchá?
Amarok se stává strategickým pilířem prodejních aktivit Volkswagenu. Jeho výroba si vyžádá přestavbu fabriky za 13,3 miliardy korun.
Současná generace Volkswagenu Amarok se představila v roce 2022 se startem prodeje v následujícím roce. To je poměrně nedávno, o to překvapivější je oznámení, že Volkswagen už pracuje na nové generaci.
Její předběžnou podobu prozradila oficiální grafika. Na ní má Amarok hodně svalnaté tvary, které pravděpodobně během transformace do sériové podoby nepatrně splasknou. Naopak by mohla zůstat přepracovaná příď v designu odvozeném od elektromobilů. Dominuje jí LED světelný pás obepínající logo a doplňková světla v horní části.
Pravdu o novém modelu odhaluje popisek v levém dolním rohu: „Volkswagen Design South America“. Nový Amarok je aktuálně vyvíjen s ohledem na specifika jihoamerického trhu, s lokální výrobou v argentinském závodě Pacheco. Ten má s produkcí Volkswagenů 15letou tradici, během níž z linek sjelo 770.000 vozů. Nový Amarok se k nim přidá od roku 2027.
Pro Volkswagen jde o stěžejní model, jelikož jihoamerický trh s pick-upy je obrovský. Tomu bude odpovídat nejen auto samotné, ale i výbavové linie. Fabrika Pacheco projde rozsáhlou modernizací zaměřenou na nové technologie, digitalizaci a energetickou účinnost. Volkswagen odhaduje výši investice na přibližně 13,3 miliardy korun.
Mimochodem, v rámci modelové ofenzivy bude do roku 2027 v Evropě uvedeno devět nových modelů, ale Amarok mezi nimi nebude. Tady, stejně jako ve zbytku světa, zůstane současný model vyvinutý ve spolupráci s Fordem, který je vyráběn v Jižní Africe.
