Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW ID. se začíná odhalovat. Sériový elektromobil už bude možné objednávat

David Bureš
Diskuze (6)

Zveřejněné snímky ukazují siluetu chystaného elektrického hatchbacku i část jeho předních partií.

Volkswagen se letos chystá na velkou událost, představení prvního zástupce své nové elektrické rodiny ID., kompaktního hatchbacku vycházejícího z konceptu I.D. Oficiálně se světu představí na podzimním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, už příští středu 8. května však Volkswagen spustí předobjednávky na tento vůz. A s tím bude spjata i masivní mediální kampaň.

Automobilka totiž věří, že ID. zahájí podobnou revoluci jako kdysi Typ 1, alias Brouk. Aby se to však podařilo, neobejde se to bez reklamní kampaně, a proto jen v Evropě Volkswagen do propagace nového elektromobilu vloží desítky milionů eur.

„Pro zásadní transformaci společnosti Volkswagen směrem k elektromobilitě, kterou nyní dosahujeme, potřebujeme zcela nový marketingový přístup. To je důvod, proč jsme pro naše ID. Nepoužili konvenční strategii. Začínáme mnohem dříve, než je obvyklé, a nekomunikujeme jen projekt. Zabýváme se komunikací nového trendu. Volkswagen nyní dělá e-mobilitu pro masy, což bude signalizováno heslem naší kampaně: Teď můžete,“ říká šéf marketingu značky Volkswagen Jochen Sengpiehl.

Volkswagen se v prvotní fázi zaměří hlavně na trhy s velkým prodejním potenciálem, konkrétně vedle skandinávských zemí, s velkou podporou elektromobilů, půjde také o velké evropské trhy jako Německo, Španělsko nebo Velká Británie. Vedle tradičních médií se reklamní kampaň samozřejmě zaměří i na dnes tak populární sociální sítě. Vytvořeno bylo na 600 reklamních prvků pro různé komunikační kanály.

Prozatím tu jsou alespoň první snímky novinky, odhalující jeho siluetu i část přídě. Automobil s délkou 4,25 metru sice bude spadat do kategorie kompaktních hatchbacků (tedy o velikosti Golfu), využije však vyšší karoserii, ve stylu MPV. Vpředu pak najdeme diodové světlomety, s vodorovnou linkou protaženou k logu výrobce. Podobný detaily se mimochodem objeví také na první elektrické Škodě.

Elektromobil o velikosti Golfu bude postaven na nové platformě MEB, speciálně vyvinuté pro užití v elektřinou poháněných automobilech. Vyrábět se bude v německé továrně ve Cvikově, která do budoucna bude produkovat jen elektrovozy. Přestože k zahájení předobjednávek i odhalení Volkswagenu ID. dojde ještě letos, u prvních zákazníků se objeví až v roce 2020.

David Bureš
Diskuze (6)

Doporučujeme

4. 5. 2019 07:20
Re: ASX s 2,0 MIVEC
Můj Lancer je ještě Euro 4, tedy 1,8 s 105 kW a není to žádná raketa,
takže bych od dvoulitru očekával spíše pohodu než super dynamiku ;-)
3. 5. 2019 21:29
Koľko ešte?
Zaujímalo by ma, koľko "článkov" o VW ID tu bude, kým sa začne sériovo
vyrábať?
Avatar - 3_diamanty
3. 5. 2019 17:30
Re: Terror PETROLHEADU je tady GENOCIDA PETROLHEADU
ja sa asi najviac tesim este tento rok na "nesmrtelne" vynovene ASX
s 2.0 benzinom a v 4kolke ktore pride do europy niekedy na prelome leto/jesen
2019... to bude nakoniec este paradny oldschool v tejto hypermodernej dobe
ktora uz ide prave proti takym jednoduchym spolahlivym vozom akym je ASX ...
hlavne som zvedavy na dynamicke parametre ktore este nikde neviem najst
samozrejme ale coskoro sa iste uz niekde nejake info objavi ... lebo nakoniec to
moze byt este docela "zive" ... predsa len 110kw 2.0 benzin v SUV velkosti
ceedu to uz nemusi byt uplne spatne povozenicko ... to uz bude predpokladam
uplne ine kafe ako sucasna 1,6tka mivec ktora uz na "europske" ASX sotva
stacila a bola defakto uz jedine ako dvojkolka.... docela zavidim napriklad aj
ruskemu ci americkemu trhu .. kde si vies napriklad takeho outlandera kupit aj
s 3.0 V6 benzinom ( odporucam kuknut nejaky ten rusky test dynamiky outlanderu
GT s V6 )... ach jaj... ale tak nemozeme mat tu v nasej uzasnej eu zase
vsetko... preludnena europa to ma s emisiami proste ine ( je v tomto smere
v daleko vacsich pruseroch ) ako australia rusko ci amerika ... ale napriek
tomu ano.. hodne sa tesim aj na to elektricke I.D. od vw .. dokonca ovela viac
ako na nejaky novy golfik ci octavku .... sranda ale je to tak