Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc
41 Fotogalerie

Volkswagen T-Roc poprvé na vlastní oči: Na Volkswagen fakt odvaz!

Krátce po arteonu představila wolfsburská značka další zcela novou modelovou řadu. A okořenila ji řadou neotřelých řešení, na něž jsme u ní nebyli zvyklí.

Další SUV značky Volkswagen (v Evropě známe řady Tiguan a Touareg, v Číně Teramont a v USA Atlas) má údajně zahýbat zvyklostmi nejen v rámci wolfsburských SUV, ale rovnou celého segmentu. Proč ne, předpoklady k tomu novinka T-Roc má. Nejzásadnější v tomto směru je fakt, že půjde vpravdě o globální model, jenž se bude prodávat jak v Evropě a Číně (prodloužená verze?), tak rovněž v USA nebo Austrálii. Však se také šušká o tom, že novinka by se dokonce mohla aspoň rámcově přiblížit pětisettisícovým metám tiguanu.

Koneckonců zaujmout může i kupce, kterým zatím nevýrazný styling vozů VW moc nevoní. Šéfdesignér Klaus Bischoff totiž vozu vtiskl vitální a hravé rysy: vpředu u vyšších verzí zaujmou svítící „ohrádky“ diodových mlhovek, vzadu zase ostře řezaný sloupek C s chromovanou hranou. Když si k tomu připočtete možnost zvolit odlišné lakování sloupků A či střechy, máte před sebou volkswagen, jaký už tu dlouho nebyl.

S kým vlastně máme tu čest?

Novinka se staví na roveň evropskému bestselleru Golf, z něhož vychází a rozměry 4234 x 1819 x 1573 mm se od něj liší pouze nepatrně (je například o tři centimetry kratší). Stejně málo se ovšem zatím ví o technice a jejích schopnostech, více zjistíme až na zářijovém frankfurtském autosalonu. Jistý je zavazadlový prostor o objemu 445-1290 litrů, jehož víko se zavře po stisknutí tlačítka, nebo tři úrovně výbavy T-Roc, Style a Sport. Druhé dvě jmenované přitom vycházejí z první a při odlišném pojetí si jsou na roveň.

K dispozici bude pohon předních či všech kol 4Motion Active Control (režimy 4x4 Street, Snow, Offroad a Offroad Individual), u čtyřkolky standardně a u 4x2 za příplatek navíc bude k dispozici volič upravující práci DSG, elektromechanického řízení nebo regulace podvozku DCC, a to ve stupních Comfort, Normal, Sport, Eco a Individual.

Motorů bude celkem šest: benzinová trojice má tuto podobu: 1.0 TSI/85 kW a 200 N.m, 1.5 TSI/110 kW a 250 N.m, 2.0 TSI/140 kW a 320 N.m. Naftová, využívající AdBlue, pak 1.6 TDI/85 kW a 250 N.m, 2.0 TDI/110 kW a 340 N.m, respektive 140 kW a 400 N.m. Převodovky jsou buď šestistupňová přímo řazená, nebo sedmistupňová dvouspojková.

Verze Volkswagenu T-Roc
Verze 1.0 TSI 1.5 TSI 1.5 TSI 2.0 TSI 1.6 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI
Výkon 85 kW 110 kW 110 kW 140 kW 85 kW 110 kW 110 kW 140 kW
Točivý moment 200 N.m 250 N.m 250 N.m 320 N.m 250 N.m 340 N.m 340 N.m 400 N.m
Převodovka 6 MT 6 MT 7 DSG 7 DSG 6 MT 6 MT 7 DSG 7 DSG
Poháněná kola Přední Přední Přední/Všechna Všechna Přední Přední/Všechna Přední/Všechna Všechna

Ve slušně prostorném interiéru se můžete těšit na konfigurovatelný digitální přístrojový štít Active Info Display, platformy Apple CarPlay, Android Auto nebo MirrorLink a spoustu bezpečnostních systémů v čele s hlídačem jízdy v pruhu a detekcí chodců spojenou s nouzovým brzděním. Ovládání je velmi snadné, až osmipalcový dotykový displej dostal po vzoru pola a arteonu skleněný povrch, a můžete mít také 300wattové audio. Vadí tvrdší plasty, ty Volkswagen jistě umí lépe, stejně jako větší kapsy ve dveřích. Po sklopení zadních sedadel také vznikne mírný schod.

Objednávky se v Česku začnou přijímat v říjnu, první automobily z továrny v portugalském Setúbalu dorazí zkraje příštího roku. Ceny ještě nejsou známy, ale cílem je stlačit sumu za základní provedení pod 500.000 korun. V budoucnu pak takřka jistě přibude ostrá varianta. Mluví se dokonce o tom, že by to byla rovnou verze R s výkonem 300 koní…

Herbert Diess, šéf Volkswagenu: Název má význam

Nebudete mít díky ofenzivě SUV problémy s plněním limitů CO2?

Cíle těchto emisí samozřejmě splníme. A příliv SUV už zastavit nejde. V roce 2027 se jich na celém světě bude prodávat na jedenáct milionů, tedy skoro dvakrát tolik co nyní.

Dostane kvůli tomu t-roc hybridní verzi?

Ne, maximálně lze uvažovat o mild hybridu.

Proč jste zvolili název natolik odlišný od ostatních modelů?

SUV Volkswagenu tradičně začínají písmenem T, to je zachováno. T-Roc se ale odlišuje, protože jsme chtěli navodit pocit větších emocí, jisté čerstvosti celého vozu.

Evropské novinky Volkswagenu do roku 2022
2017 T-Roc, Tiguan Allspace, Touareg, Polo
2018 Up GTI, Tiguan Coupé, T-Cross
2019 T7, e-Bulli, SUVe (elektrické SUV se sedmi místy), T-Roc Coupé, Golf, Arteon Shooting Brake
2020 T-Track (miniSUV), I.D. (elektrický hatchback), I.D. Crozz (elektrický crossover), Up
2021 T7 Life Caddy, Variosport (MPV)
2022 I.D. Buzz, T7 Family Sharan

Autor: Jakub Kolár