Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen T-ROC: Třídveřové SUV pro Ženevu s motorem z Golfu GTD

David Bureš
Diskuze (11)
Modernizované Polo a Scirocco doplní na ženevském stánku Volkswagenu koncept SUV s výrazným vzhledem.

Automobilka Volkswagen plánuje rozšířit nabídku svých SUV, v Ženevě představí další náznak expanze v tomto segmentu. Koncept T-ROC ukazuje, jak by mohlo vypadat SUV o velikosti Golfu. V nabídce značky by se takové auto zařadilo mezi Tiguan a chystaný Taigun.

T-ROC je třídveřovým SUV s odnímatelnými střešními panely. Design tvořil tým pod vedením Waltera de Silvy, přídi dominuje výrazná maska chladiče, na kterou navazují diodová světla pro denní svícení. Níže umístěné kruhové světlomety se podobají těm z Nissanu Juke, zde jsou umístěny mlhovky, které jsou rovněž tvořeny diodami.

Kabina je čtyřmístná, jednotlivé prvky jsou navrženy s odkazem na terénní charakter konceptu. V duchu doby je na centrální konzoli umístěna dotyková obrazovka s úhlopříčkou 12,3 palce inspirovaná tablety.

O pohon T-ROCu se stará turbodiesel 2.0 TDI o výkonu 135 kW a točivém momentu 380 N.m z Golfu GTD. Motor spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, poháněna jsou všechna kola. Silný agregát znamená, že vůz zrychlí z 0-100 km/h za 6,9 sekundy a jede maximální rychlostí 210 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva činí 4,9 litru na 100 kilometrů.

T-ROC nabízí tři jízdní režimy, které upravují nastavení pohonu všech kol, převodovky a jízdních asistentů. Street posílá všechen točivý moment na zadní kola, pokud je to potřeba. Offroad zapíná jízdní asistenty (např. pro jízdu z kopce), točivý moment je rozložen v poměru 50:50 mezi nápravy. Snow je pak určen pro jízdu na kluzkém povrchu.

Auto je dlouhé 4.179 milimetrů, 1.831 mm široké a 1.501 mm vysoké, rozvor činí 2.595 mm. Auto se chlubí krátkými převisy – měřícími 811 mm vpředu a 772 mm vzadu. Základem je modulární platforma MQB, T-ROC váží 1.420 kilogramů.

Volkswagen v současnosti nabízí dvě SUV – Tiguan a Touareg, v posledních letech představil hned několik konceptů ukazující další možnosti expanze v této oblasti. Taigun je malé SUV na základech VW Up!, Cross Coupé naznačuje novou verzi Tiguanu, CrossBlue je pak ukázkou chystaného sedmimístného SUV pro USA.

David Bureš
Diskuze (11)
Avatar - John Doe
28. 2. 2014 19:34
Re: J-roc
>:D
A ty si kde podel oči?! Dve "diery" v nárazníku nerobia z auta Juke... 8-s
28. 2. 2014 18:14
aneb
jak v Evrope prisli nato, ze Juke se fakt povedl a dokonce se i dobre prodava :-) VW to sice zatim skousi jen na konceptu, ale tekovej Citroen to hnedle zkusil v realu u te sve nove pidikary
Avatar - pelikoš
28. 2. 2014 16:56
J-roc
aneb NISSAN JUKE stokrát jinak.originál je jen jeden :-!
28. 2. 2014 14:27
Příď
Pěkný koncept, jenom je to prostě Juke, nemůžu si pomoci. Mě se Juke líbí, takže s tímto pojetím přídě nemám problém, ale zastánci nudného ("nadčasového") VW designu, no nevim...
Avatar - wakantanka
28. 2. 2014 14:19
Re: Už chápu..
A ty ako vlastnik by si robil co ? Navyse to aby Skodovka bola lepsia a predavala na ukor VW viac, by znamenalo obmedzenie vyroby v D. To by nemecke odbory len tak nenechali. Nehovoriac o tom ze pozicia Skody bola dana uz v dobe kedy ju VAG kupoval. Takze sa najprv trochu zamysli predtym nez nieco napises.