Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Tiguan: Tygři a leguáni po plastice

Aleš Dragoun
Diskuze (19)
Tiguan vstupuje do jarních měsíců roku 2011 v novém hávu. Jeho tvář se změnila v duchu aktuálního designu značky.

Nejde o novou generaci, ale o vzhledovou i technickou modernizaci, byť třeba v případě Golfu VI, či aktuálního Passatu B7 rovněž. Kříženec tygra a leguána (tak u VW vykládali název Tiguan) si zkrátka skončil na plastickou operaci.

Obliny s mírou

Největší změny exteriéru jsou v přední a zadní části. Nová je maska se čtyřmi podélnými chromovanými linkami, úpravou prošel také přední nárazník, který se pořád liší podle toho, zda je vůz určen spíše na silnici, či do lehkého terénu.

Hlavní světla ztratila obliny ve spodní části a celkově vypadají agresivněji. Zadní jsou sice stále kulatá, ale i ta už postrádají elipsovité tvary, mírně se zmenšila a mají jinou grafiku.

Sedm srdcí

Motorů v nabídce je celkem sedm, všechny jsou přeplňované čtyřválcové a mají přímé vstřikování.

Paleta zážehových jednotek TSI sahá od 1,4 l/90 kW (122 k) přes výkonnější variantu se 118 kW (160 k) po 2,0 l se 132 kW (180 k) a 155 kW (210 k).

Trojice dvoulitrových TDI dává 81 kW (110 k), 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k).

Základem je šestistupňová přímo řazená převodovka, na přání může zákazník zvolit sedmistupňovou dvouspojkovou DSG. Tiguany s balíčkem BlueMotion Technology mají i funkci Stop/Start a brzdy s rekuperační funkcí, díky níž je dobíjen akumulátor. Oproti svým žíznivějším sourozencům spotřebují o 0,7 l paliva na 100 km méně.

Do města i do terénu

Tiguan, kterému pochopitelně zůstalo pětihvězdičkové ohodnocení z nárazových testů Euro NCAP, je k mání jak s pohonem předních, tak i všech kol 4Motion.

Terénní verze má větší nájezdové úhly díky plochému přednímu nárazníku bez žebrovaných vstupů vzduchu.

Silniční varianta bude k dostání jako Trend & Fun, terénní coby Track & Field, v této oblasti se nic nezměnilo.

Vyšší stupně výbavy dostaly názvy Sport & Style (specifikace pro silnici), respektive Track & Style (do terénu), přesto nepostrádají chromování na bocích, čímž se odlišují od levnějších bratříčků. Mimo zpevněné cesty se stejně vydá málokdo...

Bohatý základ

Již základ nabídne elektronickou stabilizaci, šest airbagů, signalizaci nezapnutých bezpečnostních pásů, či bezpečnostní úchyty Isofix. Komfort zvyšují klimatizace Climatic, výškově nastavitelná přední sedadla, elektrická parkovací brzda, také všechna okna a vnější zrcátka ovládají elektromotorky. Multifunkční displej obsahuje palubní počítač, sériové audio má čtyři reproduktory a přehrávač jak klasických CD, tak i MP3.Všestranně nastavitelné opěrky hlavy jsou za příplatek. Pokud zvolíte továrně montované tažné zařízení, ESP bude doplněno o stabilizaci přívěsu.

Bez kompasu ani ránu

Terénní Track & Field má také kompas, asistent pro vyjíždění prudkých kopců a ABSplus, které pomáhá na nezpevněném povrchu. Standardem je i systém kontroly tlaku v pneumatikách. Vyšší stupně nabídnou natáčecí mlhovky, jiné čalounění interiéru, sedadla s lepším bočním vedením, lepší audio s osmi reproduktory a AUX vstupem, automatické spouštění a vypínání světel včetně funkcí Coming Home a Leaving Home, dešťový senzor a samozatmavovací vnitřní zpětné zrcátko. Jezdí na sedmnáctipalcových kolech Philadelphia.

Samozřejmostí je nastavitelná loketní opěrka, vpřed sklopné opěradlo spolujezdce, schránky pod předními sedadly, vzadu jsou výklopné stolečky, řidič má volant a řadicí páku pokrytou kůží. Náročnější klienti mohou zvolit paket R-Line s čalouněním umělou kůží Nappa v červené barvě, která se v létě sama ochlazuje. Jeho součástí jsou také sportovní sedačky a devatenáctipalcová kola Savannah.

Inteligentní asistenti

Světla mohou být vybavena kamerovými systémy Light Assist pro žárovky H7 a Dynamic Light Assist (u xenonových výbojek). Jejich součástí jsou také integrované diody pro denní svícení, kterých je celkem 14 v každém světle. Únavu za volantem hlídá Lane Assist, který varuje při přejezdu pruhu, parkování usnadňuje poslední generace systému Park Assist. Optimální trakci zajišťuje elektronický uzávěr diferenciálu XDS. Třešničkou na dortu je příplatkový bezklíčový vstup a spouštění motoru.

Za kolik?

V Německu začínají ceny na 24.175 eurech (asi 585.300 Kč) za provedení Trend & Fun s motorem 1,4 TSI/90 kW, koupit si nový Tiguan bude možné od srpna letošního roku. Předchozí model, který se u nás doprodává od 464.000,- Kč, byl obchodně velmi úspěšný, a to jak v Evropě, tak i v Rusku, USA, Číně, Brazílii a Austrálii. Od podzimu 2007 bylo prodáno po celém světě přes 572.000 vozů.

Aleš Dragoun
Diskuze (19)
Avatar - Ji/Ri
6. 3. 2011 00:21
Re: Cizelace
absolutní souhlaaas..... no tys to trefil neskutečně.... ;-) >:D >:D :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Krispos
5. 3. 2011 09:24
Re: Cizelace
Zatímco Čech, kterej jede jednou za rok na dovolenou na Lipno, ti bude řvát, že se nevleze ani do Superbu v kombíku...
Avatar - white label
5. 3. 2011 00:07
Re: Cizelace
A ještě mi řekni, kdo dneska naopak ne? :-)
Avatar - white label
5. 3. 2011 00:04
Re: Cizelace
Čteš srovnávací testy? Kvalita (včetně ergonomie) interiéru VW je standartně a dlouhodobě! silnou stránkou VW proti (přímé) konkurenci. Srovnej třeba s Fordem, Fiatem nebo (zejména ještě nedávno) s Renaultem apod.
;-)

Ještě ti tu překopíruju mou reakci (pod dulelem Passatů) na tvoje vyjádření, že je ti vlastně úplně jedno, jestli VW nazval změnu Passatu novou generací, nebo jen faceliftem:

"Říkáš, že je ti to jedno, ale podle toho co píšeš ti to jedno (zcela jasně) není.
Pokud by tedy VW nazval tuto změnu pouhým faceliftem (jak bylo v tisku dlouho dopředu ohlašováno) a ne novou generací, co bys na tomto faceliftu podobně zásadně kritizoval? Argumenty s podrazem, nebo zcela "novým" pašíkem by byly prázdné, protože by šlo (oficiálně) jen o facelift..."

P.S.Generační přechod Passatu B3 na B4 byl naprosto srovnatelný se současným přechodem B6 na B7.
Avatar - Typhoon
4. 3. 2011 23:40
Re: Predok
Tiggi je hezké auto zepředu, zezadu, z pravého boku, z levého boku i shora (spodek jsem neviděl, ale určitě taky dobrý). No a vnitřek je taky super. Nemusí si to nutně myslet každý (nejsme v reálném socialismu), mě se ale Tiggi líbí.