Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Touareg 4.0 TDI
Volkswagen Touareg 4.0 TDI
Volkswagen Touareg 4.0 TDI
Volkswagen Touareg 4.0 TDI
39 Fotogalerie

Volkswagen Touareg V8 TDI zvládl přísné měření emisí hluboko pod limitem

Naftové motory nemají zrovna nejlepší pověst, co se emisí týče. Volkswagen Touareg však ukazuje, že i naftová V8 umí být překvapivě čistá.

Není to tak dlouho, co si Volkswagen se svými naftovými motory pořádně pošramotil pověst. Od té doby se ale automobilka poučila a nyní je dokonce tak odvážná, že se čistotu svých TDIček rozhodla demonstrovat na osmiválcovém naftovém Touaregu.

Ten nedávno podstoupil měření RDE (Real Driving Emission), tedy měření emisí v reálném provozu, které provedla nezávislá společnost Emissions Analytics hned ve třech německých metropolitních oblastech.

První testy probíhaly v rovinaté oblasti Dolního Saska, další dva pak v Bádensko-Württembersku a Bavorsku, přičemž jejich součástí bylo i měření v různých nadmořských výškách. Osmiválcový naftový Touareg si ovšem vedl skvěle a vždy vykázal hodnoty hluboko pod zákonnými limity.

Řeč je především o emisních limitech oxidu dusíku (NOx), které jsou pro Euro 6 stanovy na 80 mg/km. V Dolním Sasku však Touareg V8 TDI vykazoval emise v průměru pouze 10 mg/km, v Bavorsku 13 mg/km a v Bádensku-Württembersku 20 mg/km. Průměr ze všech tří testů pak podle VW vychází na působivých 14 mg/km NOx, což je mezi podobně velkými SUV až neskutečný výsledek.

A jak ho automobilka dosáhla? Podle tiskové zprávy se jedná o zásluhu vícestupňové úpravy výfukových plynů, která kombinuje filtr pevných částic a selektivní katalytickou redukci (SCR) s velkou jednotkou pro zachytávání NOx. Díky selektivní katalytické redukci jsou pak škodlivé oxidy dusíku přeměněny na neškodnou páru a dusík, což zajišťuje dobře známá močovina (AdBlue).

K hospodárnému a ekologickému provozu V8 TDI však přispívají i technické inovace, jako je variabilní twin-turbo systém přeplňování. Ve městě či na okreskách generuje V8 TDI díky jednomu turbodmychadlu až 900 Nm již od 1.250 ot/min, což výrazně přispívá k hospodárnosti i nižším emisím. Druhé turbo pak spíná až při 2.200 ot/min a uděluje vozu parádní dynamiku.

Jak ovšem Volkswagen dodává, Toureg V8 TDI není jediný model, jehož emise NOx jsou hluboko pod současnými evropskými limity. Stejně je na tom například i nový Passat nebo Golf s naftovým čtyřválcem EA288 Evo. A další modely s ekologickými vznětovými motory TDI, které se bez problémů vejdou do současných limitů oxidů dusíku, by měly časem následovat.