Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen ID. Unyx je ve skutečností Cupra Tavascan
Volkswagen ID. Unyx je ve skutečností Cupra Tavascan
Volkswagen ID. Unyx je ve skutečností Cupra Tavascan
Volkswagen ID. Unyx je ve skutečností Cupra Tavascan
6 Fotogalerie

Volkswagen v Číně ukáže svůj první elektromobil se spalovacím motorem

Ondřej Šámal

Pro německou automobilku je čínský trh tím zcela největším. V posledních letech ovšem svou dominantní pozici ztrácí ve prospěch místních značek.

Číňané se od Evropanů, Američanů, Japonců a Korejců naučili dělat auta, což dokazují především na poli elektromobility. V této oblasti totiž mají nad ostatními v mnoha ohledech několikaletý náskok. I díky tomu čínské značky v prodejích pomalu začínají dohánět renomovanější konkurenci, což přidělává vrásky zejména Němcům, pro které je Čína často největším odbytištěm. Pro Volkswagen je dokonce tím vůbec nejdůležitějším. Jeho někdejší dominantní postavení se značně otřásá v základech, ve Wolfsburgu si toho ovšem jsou vědomi.

Na nadcházející přehlídce v Šanghaji, proto největší evropská automobilka představí hned tři koncepty navržené primárně pro čínský trh. V centru pozornosti budou elektrické SUV se spalovacím motorem v roli generátoru elektřiny od joint-venture SAIC Volkswagen a čistě bezemisní sportovně-užitkový model od vlastní divize Volkswagen Anhui. Třetím do party bude taktéž elektrický sedan, na kterém Němci spolupracovali se značkou FAW.

Trojici spojuje důraz na technologii a design, který by měl jít naproti vkusu čínských zákazníků. Vozy také bude spojovat fakt, že ve srovnání s minulostí bude k jejich vývoji potřeba o 30 % méně času.

Video placeholder
Koncept Volkswagen ID.Code • Volkswagen

Všechny tři studie, respektive jejich chystané sériové verze spadají do kategorie NEV neboli New Energy Vehicles, která vedle tradičních elektromobilů zahrnuje také plug-in hybridy a zmíněná elektrická auta s tzv. range extenderem neboli prodlužovačem dojezdu. Právě tahle kategorie do budoucna představuje pomyslný most mezi spalovacími vozy a elektromobily. Volkswagen v kategorii NEV plánuje v Číně do roku 2027 uvede více než 20 novinek.

Autosalon v Šanghaji se od roku 1985 koná každé dva roky, pravidelně se střídá s přehlídkou v Pekingu. Jedná se o největší automobilové výstavy na světě. Letošní ročník se koná od 23. dubna do 2. května, přičemž první dva dny jsou vyhrazeny pro novináře. V halách se během osmi dnů pro veřejnost vystřídají statisíce návštěvníků. Před dvěma lety na přibližně 360.000 metrech čtverečních prezentovalo své produkty a služby přes 1000 vystavovatelů ze 17 zemí.

Zdroj: Motor1, Volkswagen| Zdroj videa: Volkswagen