Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen v Rusku představil nové Polo Sedan, ve skutečnosti se ale jedná o Škodu

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Nově představený Volkswagen Polo Sedan pro ruský trh vlastně vůbec není sedan, Polo nebo Volkswagen. Pod marketingově lákavým názvem se totiž ukrývá omlazená Škoda Rapid Liftback.

Ruské zastoupení automobilky Volkswagen odhalilo novou generace modelu Polo Sedan, na jehož první designové skici jsme upozorňovali již před pár týdny. A jak jsme vytušili již ze skic, pod nalepenými znaky Volkswagen Polo se ve skutečnosti ukrývá přeznačkovaná Škoda Rapid liftback, jejíž výroba pro východní trhy stále pokračuje.

Mnozí přitom očekávali, že Volkswagen postaví nové Polo sedan na základech modelu Virtus, což je kompaktní sedan představený v roce 2017 na latinskoamerickém trhu. Virtus je však postaven na moderní platformě MQB A0, vyvinuté pro moderní kompaktní vozy, která by mohla vozy určené na východní trhy až příliš prodražit.

Místo Virtusu se tak základem nového Pola Sedan pro ruské trhy stala omlazená Škoda Rapid liftback, která stojí na starší (tzn. levnější) platformě PQ23. Od Škody se však Polo odlišuje například jinou maskou, připomínající model Jetta, se standardně montovanými LED světlomety. Odlišné jsou také oba nárazníky a zadní LED svítilny.

Příbuzenský vztah však dokonale podtrhuje boční pohled, kde je dobře patrná stejná boční linka, stejné prolisy dveří i stejné prosklení. Podobné jsou si i interiéry obou modelů, které se liší spíše v drobnostech, jako jsou například jiné tvary palubní desky, odlišné výdechy ventilace, jiný volant, atd.

Po stránce výbavy by na tom však oba východní koncernoví sourozenci měli být podobně. Nové Polo Sedan nabídne například výběr mezi 6,5 nebo 8,25 palcovým infotainmentem nebo volitelný 10,25“ digitální přístrojový štít Active Info Display.

Kromě modernějšího interiéru se však nové Polo Sedan může pochlubit i větším prostorem pro posádku a náklad. Novinka měří 4.483 mm na délku a 1.484 mm na výšku, což znamená prodloužení o 93 mm a zvýšení o 13 mm. Rozvor narostl o 49 mm, díky čemuž by mělo nové Polo Sedan nabídnout více prostoru pro zadní cestující a zavazadlový prostor o objemu až 550 litrů (+ 90 l oproti minulé generace. Na horších ruských silnicích pak potěší i zvýšení světlé výšky o 7 mm na finálních 170 mm.

Pod kapotou nového Pola bude na výběr ze tří benzínových pohonných jednotek, které přesně kopírují nabídku v Rapidu. Základ tvoří atmosférická 1.6 MPI o výkonu 66 kW (90 k) nebo 81 kW (110 k), kterou doplňuje přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI o výkonu cca 92 kW (125 k). Nejslabší motor je párovaný pouze s pětistupňovým manuálem, zatímco výkonnější MPI nabídne i šestistupňový automat. Vrcholné TSI je pak dostupné výhradně se sedmistupňovým DSG.

Nové Polo Sedan se bude stejně jako omlazená Škoda Rapid vyrábět v koncernovém závodě VW v ruské Kaluze, příchod na trh se pak očekává v průběhu léta.

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Doporučujeme

26. 2. 2020 13:29
Re: Polo sedan
Není to čirou náhodou s Rapidem to samé? To Toledo myslím mělo s Rapidem i naprosto identický interiér.
26. 2. 2020 10:55
Čelní pohled
Já nejdřív koukal na obrázek a říkal jsem si, že je to nějakej novej Logan od Dacie. Zajímalo by mne, jak se budou pohybovat ceny ve srovnání s konkurencí (v Rusku). Jestli se vyplatí to preznačkovávat.
Avatar - twistedTSD
26. 2. 2020 10:54
Re: Polo sedan
Wtf...Toledo bylo překapotovaný Rapid a vyrábělo se, světe div se, v Boleslavi.
Avatar - Dzakobo
26. 2. 2020 10:22
Polo sedan
Má blíže k minulému Seatu Toledo kvůli podobnému řešení zadních partií, ale redaktor nedohlédne dál než do Boleslavi... Kolorit ACZ :no: Čáry Máry Máro :D :D