Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo Concept Estate: ES se vrací v moderní reinkarnaci

Aleš Dragoun
Diskuze (17)
Na autosalonu v Ženevě Volvo představí novou studii. Frankfurtský Concept Coupe dostane bratříčka v podobě shooting brake.

Volvo hlásí návrat ke stylovým vozům. Pamatujete se na koncept kupé z loňské IAA ve Frankfurtu? Švédská automobilka jej doplní v Ženevě kombíkem ve stylu „shooting brake“. Svými linkami navazuje také na detroitskou vizi crossoveru XC Coupe. Volvo nám z něj zatím příliš neukázalo, zůstává částečně skrytý pod plachtou. Fotografie se zprvu objevily na webu švédské firmy Stuttenheim, která právě takové zboží dodává a s automobilkou v tomto směru evidentně spolupracovala. Prezentace novinky takovým způsobem je velmi originální!

Zdá se, že Volvo skutečně dodavatele kvalitních vodě odolných rozepínacích krytů na automobily pověřilo vývojem „obleku“ Estate Svart pro aktuální koncept. Je vyroben z pogumované bavlny a má ručně šité švy. Ale pojďme se podívat na automobil samotný. Z toho mála, co je zatím k vidění, jsou patrné svalnaté linie, a přerušený boční prolis. Boky se směrem dozadu zároveň zvedají. Vůz vyvedený v hnědovínovém odstínu má dlouhou zakončenou efektním spoilerem střechu a není jasné, kolika páry dveří je přístupný jeho interiér. Jedním, jako klasický shooting brake, nebo dvěma? Německý Auto Motor und Sport přinesl zprávu, že má pouze jediný. O tradiční kombi tedy věru nejde. Jistá je rovněž dvojitá koncovka výfuku a tvar zadních světlometů připomínající písmeno B, který rozvíjí design předchozích studií, hlavně zmíněného XC Coupe. Totéž lze říci i o široké obdélníkové masce chladiče, která se také částečně odhalila. Pětipaprsková chromovaná kola jsou opravdu nádherná. Také nejnovější koncept zcela jistě využívá konstrukční platformu SPA (Scalable Product Architecture).

Že se Volvo dívá do historie, je nasnadě. Stylový model P 1800 ES byl sourozencem kupé P 1800 ES. Dnes patří k vyhledávaným sběratelským kouskům. I v jeho případě šlo vzhledem k prosklenému víku zavazadelníku a pouze dvoudveřové karoserii o kombi-kupé, respektive ekvivalent britského shooting brake. Nejdříve vznikly dva dosti futuristické prototypy u italských karosáren Coggiola a Frua. Finální návrh měl ovšem na svědomí Švéd Jan Wilsgaard. Za poměrně krátkou dobu, v letech 1971-1973, bylo vyrobeno jen 8.077 kusů se čtyřválcovým motorem B20F. Zážehový dvoulitr (1985 cm3) dával 92 kW.

P 1800 ES je bezesporu jedním z nejkrásnějších vozů značky za dobu celé její takřka devadesátileté existence. Na tom se shodnou asi všichni. Jestli mu výrobce chce vzdát tímto způsobem hold, tak nemáme nic proti. Spekuluje se však také, že v případě nového Concept Estate se jedná o předobraz eventuálního nástupce V70. Žádné oficiální informace přímo od Volva ale bohužel zatím nejsou k dispozici. Již před časem však automobilka sdělila, že v Ženevě hodlá představit třetí a poslední studii z nové série. Není pochyb, že se na ni díváme. Doufejme jen, že na detailnější zprávu i fotky nebudeme čekat až do 4. března.

Aleš Dragoun
Diskuze (17)
Avatar - Fe
23. 2. 2014 08:52
A plus máme aj nový FOCUS
Tuto: [odkaz] :yes:
Tiež podarený :yes:
Avatar - KANKUNEN
23. 2. 2014 08:44
Vypadá to nadějně
Ještě Vám musím vysvětlit, že nejlepší diesel 2l nevyrábí ani Mazda, ani BMW, ale Volvo. Pětiválec rozloží ten nýtovací zvuk.
Avatar - pumpkin
22. 2. 2014 23:42
Re: Éra VolVo
:yes:

A teraz si podobný námet dáme v 30 sekundovom spote... ;-)
[odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
22. 2. 2014 23:34
Re: BRAVOLVO
:yes:
Avatar - Ji/Ri
22. 2. 2014 23:25
Re: Ingenlathovi ide karta
.... no comment.... podlomená kolena.... :yes: