Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo S60 Polestar půjde možná do výroby

David Bureš
Diskuze (9)
Volvo S60 Polestar v současnosti existuje pouze v jediném exempláři, demonstrujícím schopnosti výrobce.

Již po představení konceptu Volvo S60 Polestar, společnost Polestar prohlásila, že v případě zájmu zákazníků by mohl být tento vůz vyroben v malé sérii. Volvo nyní zvažuje, zda se tento švédský konkurent Audi RS4 skutečně nezačne vyráběn.

O možnosti výroby auta hovořil s britským magazínem Autocar generální ředitel Volvo UK Nick Connor. Ten zdůraznil, že by automobil vznikl jen v malém počtu exemplářů.

Podle Connora se nyní vedou vážné diskuze mezi Volvem a dvorním ladičem jeho vozů, firmou Polestar. Během té se jedná o tom, jak učinit S60 Polestar realitou.

Automobil by se také mohl stát marketingovým cvičením. To naznačuje, že pokud by vylepšená S60 byla úspěšná, mohly by v budoucnu následovat další Volva od Polestaru.

V případě, že se S60 Polestar objeví ve výrobě, ponechá si charakter konceptu. Pod kapotou tedy bude pracovat upravený přeplňovaný řadový šestiválec T6 o objemu 3,0 litru. Jeho výkon ve studii činil 374 kW (508 k). Zachován zůstane také pohon všech kol.

Rychlý skandinávský sedan pak pravděpodobně bude stát více než 100.000 liber, tedy více než 3,2 milionu korun. Takový Mercedes-Benz C 63 AMG sedan, poháněný osmiválcem o výkonu 336 kW, na českém trhu stojí 1.824.000 korun.

Firma Polestar vznikla v roce 1996, aby se starala o závodní aktivity Volva. O ně se stará dodnes, s automobilkou i nadále úzce spolupracuje, nabízí například motory s vyšším výkonem pro modely této značky. Vedle toho v posledních letech Polestar koketuje s myšlenkou výroby rychlých aut pro běžné silnice, důkazem toho je vedle letošní S60 Polestar dva roky starý koncept C30 Polestar.

David Bureš
Diskuze (9)
16. 7. 2012 13:52
Re: Tak trochu se pomátli ne?
Krasa je subjektivni. To nema cenu resit, i kdyz mam pocit, ze vetsina lidi vzhledove prefuruje S60 vuci C,3 nebo A4..
A troufnu si odhadovat, ze S60 polestar by s M3, C63 a RS4 byl minimalne srovnatelnej. Stejne jako u C30, ktera "rozsekala" snad uplne kazdyho kdo ji testoval( i kdyz neni volvo nebo polestar proslavenej hot-hatchema), neni absence 30 let vyvoje rady indikaci vubec niceho..
16. 7. 2012 00:43
Re: Volvo = bezpečné nebo Volvo = sportovní?
ty dvě charakteristiky se vzájemně nevylučujou ;) zvlášť u volva ne
15. 7. 2012 21:49
Re: Tak trochu se pomátli ne?
Ja nevim co tu stale pises o tom onánie...aj tak nebudes majitelom toho auta...co to riesis...btw "Volvo neni prémie"...jasne,podobny ftip jak Skoda Rapid je z nizsej strednej triedy jak Mazda3!
15. 7. 2012 18:16
Re: Tak trochu se pomátli ne?
Ano, s první a druhou větou souhlasím. Dále to vidím tak, že D3 cizeluje své TOP modely už několik generací, takže má náskok. Pokud mluvíš o S60 jako o vícemeně "závodním speciálu", tak pokud ho budou chtít homologovat a prodávat, bude je to něco stát, tj budou muset slevit s požadavků ;-)

Popravdě i Marketing bude muset zapracovat, jelikož "závodní speciál" jaksi nezapadá do konceptu bezpečného auta, což by Volvo mělo být především...

Otázka ceny je také dost ošemetná, za 3mega za střední třídu je tak trochu mimo mísu, přecejen Volvo neni prémie (ikdyž se k ní blíží).

Je tu ještě jedna důležitá otázka a to je pozice Volva na trhu. Chce a očekává někdo od Volva raketu na kolech? Můj názor je, že ne a to je důvod proč nejspíš váhají, jestli si podkopnout stoličku, tedy zahodit dlouho budovanou pověst bezpečných aut...

Avatar - 4hill
15. 7. 2012 16:54
Re: Tak trochu se pomátli ne?
To zda je to hezký vůz vidí každý jinak.Je více než jasné že pokud do výroby půjde tak ta cena taková nebude.Btw..v čem myslíš že mají němečtí konkurenti lepší techniku?Volvo od Polestaru je víceméně závodní speciál s opravdu vybroušeným podvozkem i motorem..Nechceš tu tvrdit že třeba takové AMG umí lepší podvozek? >:D