Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo už má 24.000 objednávek na novou XC90

Aleš Dragoun
Diskuze (66)
Na nové Volvo XC90 pěje odborná i laická veřejnost chválu. Odrazila se také v zájmu zákazníků.

Na druhou generaci velkého SUV švédské značky se čekalo takřka třináct let, ale vyplatilo se. Můžete si o autech této kategorie myslet cokoliv, ale auto je to vynikající a směle se může postavit německé konkurenci. Někteří mu sice vytýkají podobnosti s BMW X5 F15, ale jde o subjektivní pocit. A poptávka po prvním modelu na vlastní modulární platformě SPA je vysoká. Automobilka v současné době eviduje 24 tisíc závazných předobjednávek!

Její viceprezident pro obchod a marketing Alain Visser k tomu řekl: „Fantastické přijetí nového Volva XC90 nám dává jistotu, že vůz bude splňovat vysoké nároky našich zákazníků, jakmile jim začneme dodávat první vozy. Máme dobrou výchozí pozici pro další rekordní rok.“ Do svých garáží si je budou moci postavit ještě letos na jaře, letopočet 2014 mimochodem znamenal 465.866 prodaných kusů (+8,9 %).

A letos? Zákazníci po celém světě si koupili od ledna do března 2015 107.721 vozů této značky,což je, pravda, pád, ale jen o 0,2 %, ze 108.170 kusů. Odbyt však rostl v západní Evropě a konečně také v USA. Doma ve Švédsku zaznamenala automobilka zisk 7,9 %, loni udala jen lehce nad 13 tisíc aut, letos o tisícovku více. V Británii a Německu roste aktuálně zhruba sedmiprocentně. Ve Spojených státech se odbyt pohybuje kolem 13,7 tisíce, nyní je o 0,2 % vyšší než za první tři měsíce roku 2014. Západní Evropa se zvedla o desetinku na 43,5 tisíce kusů. Automobilka tedy může být optimistická i nadále, i když lehce ztrácí v Číně. Říše středu se ale již brzy dočká oblíbené prodloužené verze S60L v hybridním provedení Twin Engine s konvenční benzinovou a elektrickou jednotkou.

Prodeje menšího SUV XC60 se v prvním čtvrtletí zvýšily oproti stejnému období loňského roku o 17 % a stále zůstává nejoblíbenější řadou ze všech s 36.709 vozy. Série 70 a 80 sice již přicházejí do let, ale na atraktivitě jim to rozhodně neubírá, oplastované kombi XC70 přilákalo o 23 % klientů více. V40 i V60 si včetně verzí Cross Country mírně spadly na 25, respektive 14 tisíc, ale v žebříčku okupují druhé a třetí místo za XC60.

Aleš Dragoun
Diskuze (66)
8. 4. 2015 14:14
No co dodat
až zkusím naživo, budu soudit. Stará XC90 byla z venku velká jak kráva a uvnitř (na ty rozměry) žádná sláva. Ve slušné výbavě snesitelné auto. Uvidím co nová.
Diskutuje se tu C4GP, s tím bych tedy opravdu nesrovnával. Ale je minimálně zvláštní, že dotykové ovládání v C4GP či v P308 všichni zepsuli a tady se z něho mohou po*rat...
7. 4. 2015 14:53
Re: Bezcenna informace
Jak definuješ velkou důvěru? Jak můžeš posoudit, jak dobrý je to výsledek, když neznáš kapacitu, respektive plán? Leda tak pohledem na prodeje předchozí generace a konkurentů. Například pro Panameru by tohle číslo bylo opravdu hodně, je to více než roční produkce. Pro A6 je to zhruba měsíční produkce. Pro Q7 na konci života to byl necelý půl rok. Půl rok není špatný.
Avatar - AUDIRS6
7. 4. 2015 14:20
Re: uchvatny dizajn
u mna tiez spoko, a to ani Volvo mat nemusim... >:-[]
Avatar - Iv8
7. 4. 2015 13:45
Re: Bezcenna informace
Je to informace o velké důvěře potencionálních kupců v um a kvalitní práci švédského výrobce. Nic víc nic míň. Mi to jako bezcenná informace nepřipadá, naopak.
Avatar - wakantanka
7. 4. 2015 11:01
Re: Dobrá práce
no neviem o tom, aby nová generácia rand Picassa mala hydractiv vôbec v ponuke na rozdiel od generácie predchádzajúcej. Do XC 90 ti dajú aj mechy, ale to ty určite vieš však?