Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Volvo V40 T3 R-Design – Mimikry

Jan Mička
Diskuze (70)
Opravdu ostré Volvo V40 dostanete, pokud si připlatíte za paket R-Design. V případě zkoušené verze alespoň po stránce vzhledu.

Nejde ani tak o to, že by testované Volvo V40 R-Design s turbomotorem T3 nebylo dostatečně rychlé, při osobním kontaktu byste mu však tipovali minimálně 300 koní a šestiválec pod kapotou. Až tak dokonale mate vzhledem...

A co že se vlastně pod označením T3 ukrývá? Přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru, výkonu 110 kW v 5700 otáčkách za minutu a točivém momentu 240 N.m. Agregát je v nabídce i ve verzích T2 a T4, které se liší počtem koní a jiným průběhem výkonu. Volvo si motor půjčilo od Fordu Focus, kde se prodává pod názvem EcoBoost.

Potěšila nás chuť, s jakou se agregát dere do otáček. Chybí mu však výkonová špička a navzdory širokému spektru maximálního točivého momentu (od 1400 do 4000 otáček) nemá smysl jej točit nad 5500 otáček. Při standardním zacházení se však dokáže odvděčit příjemnou spotřebou paliva. V kombinovaném cyklu jsme se pohybovali okolo 6 l na 100 km, dálniční přesuny vykazovaly odběr o půl litrů vyšší. Problém nenastává ani ve městě, bez větších obtíží dokážete jezdit za osm litrů.

volvo testy nizsistredni volvo testy nizsistredni  

Motor zkoušeného Volva spolupracoval s manuální šestistupňovou převodovkou, což je jediná možnost výběru. Potěšily nás příjemně dlouhé dráhy a přesnost kulisy i samotný tvar podsvícené hlavice řadicí páky. Jedinou vadou na kráse bylo povrzávání při změně z prvního na druhý stupeň. Při 130 km/h agregát točí 2500 otáček za minutu a nárokuje si přitom 5,5 l na 100 km.

Design: Polestar junior

Většinu motoristických fanoušků dostaly do kolen modely C30 a S60 od společnosti Polestar, která je oficiálním úpravcem vozů Volvo. Protože je však nesmírně těžké vlastnit skutečný originál, přišlo Volvo s atraktivním paketem R-Design i pro model V40. Ten se po optické stránce vozům Polestar nebezpečně přibližuje a to hlavně díky modrému laku Rebel Blue.

volvo testy nizsistredni volvo testy nizsistredni  

Volvo si naštěstí nevybírá a paket R-Design nabízí ke všem motorovým variantám. V případě turbomotoru T3 a výbavy Summum připlatíte rozumných 41.500 korun. Za tuhle cenu dostanete nové nárazníky (zadní s dvojicí koncovek výfuku a velkým difuzorem), litá 17“ kola Ixion, střešní spoiler a stříbrné kryty zrcátek. Sportovní podvozek standardně získáte pouze k verzi D2 Eco, u ostatních je za 11.600 korun.

Interiér

Příplatek za paket R-Design vám bude čím dál více vrtat hlavou také po nahlédnutí do interiéru. Sportovní kožená sedadla dostala fešácké výšivky, jiný je tříramenný volant nebo pedály. Nejvíce se však zamlouvalo barevné provedení středové konzoly se stříbrným pruhem, nastavení chladně modrého osvětlení oblasti kolem řadicí páky a celý přístrojový štít. I on dostal modré podbarvení a volbu trojice zobrazení.

Zvykat jsme si sice museli na složitější nastupování díky příliš zkoseným předním sloupkům. Vpředu je místa tak akorát, do šířky si rozhodně stěžovat nebudete. Chválíme pohodlná a dobře dimenzovaná přední sedadla, takřka ideální pozici za volantem a rozmístění ovládacích prvků. Efektně vypadající středová konzola si vybírá daň v podobě ostrých bočních hran, se kterými si řidičovo koleno při delších cestách příliš nerozumí.

volvo testy nizsistredni volvo testy nizsistredni  

Vzadu to taková sláva není. Před koleny nám moc prostoru nezbývalo a díky panoramatické střeše chyběly cenné centimetry také nad hlavou. Potěší skvěle vypadající, avšak příliš rozměrné hlavové opěrky, jejichž kombinace s nevelkým oknem pátých dveří ztěžuje výhled vzad.

Při koupi hatchbacku se základní cenou 551.000 Kč (T2 Base) nepředpokládáte, že se z něj za půl roku stane stěhovák. Z tohoto pohledu neurazí zavazadelník o průměrném objemu 335 l, který sklopením zadních sedadel zvětšíte na 1032 litrů.

Jízda: Rychlé ano, ostré ne

Volvo V40 si od Fordu Focus půjčilo všechno důležité, aby bylo jízdně jedním z nejlepších automobilů v segmentu. Chvála směřuje hlavně k podvozku a řízení, tedy k prvkům, kterými Focus vždycky vynikal. Sto padesát koní výkonu auto z klidu na stovku rozjede za 8,8 s, což pro adrenalinovou jízdu bohatě stačí. Převodovka je za tímto účelem dobře odstupňovaná, dlouhá šestka se stará o příjemnou spotřebu při ustálené jízdě.

Navzdory zjevnému přitvrzení podvozku se kola s nástrahami českých silnic perou dobře. Trpět nebudete ani na dálnicích, dlouhé zdržování v uskákaném pravém pruhu však doporučit nemůžeme. Daleko více si zamilujete okresní silnice. Automobil poslušně reaguje na pokyny volantu a v zatáčkách má až nebývalé množství přilnavosti. Limity podvozku jsou navíc nastaveny hodně vysoko, a když už se vám podaří některou ze zatáček lehce přepálit, o všechno se postará elektronický stabilizační systém DSTC. Pro dosažení co nejlepších jízdních zážitků je potřeba držet motor trochu „pod krkem“, optimálně okolo 4000 otáček za minutu.

volvo testy nizsistredni volvo testy nizsistredni  

Závěr

Volvo V40 je velmi provedený vůz i se základním benzinovým čtyřválcem T2. Testovaná verze s agregátem posíleným na 110 kW, navíc vyšperkovaná paketem R-Design, posunuje hranice ještě o něco dál, a to po jízdní i vizuální stránce. Zamilovali jsme si přesvědčivé chování, provedení exteriéru a interiéru a rozumné provozní náklady. Je však třeba počítat s tím, že se každý zásah do podvozku na silnicích odrazí ve výdrži vozu dvakrát tolik, než třeba v Německu či Francii. I automobil s proběhem kolem 18.000 kilometrů proto může začít nepříjemně povrzávat v oblastech, kde byste to jindy vůbec nečekali...

Video se připravuje ...
Nejlevnější verze modelu 551.000 Kč (T2 / 88 kW Base)
Základ s testovaným motorem 603.500 Kč (T3 / 110 kW Base)
Testovaný vůz s výbavou 760.900 Kč (T3 / 110 kW Summum R-Design)

Plusy

  • Atraktivní vnější design
  • Stylový interiér včetně barev, výbava
  • Dynamické jízdní vlastnosti
  • Sportovní podvozek příliš nesnižuje komfort
  • Precizní řízení a řazení

Minusy

  • Prostor na zadních sedadlech
  • Průměrný objem zavazadelníku
  • Povrzávání některých plastů v interiéru
  • Omezený výhled dozadu

Foto: Petr Homolka

Jan Mička
Diskuze (70)
Volvo V40 T3 R-Design
Cena základní sestavy 603 500 Kč
Výbava základní sestavy City Safety II, systém řízení trakce v zatáčkách, vrstvené čelní sklo, vyhřívaná vnější zrcátka a zadní okno, WHIPS (systém ochrany proti hyperflexi krční páteře na předních sedadlech), audiosystém Performance Sound, přední loketní opěrka, bezklíčový start a systém Start/Stop, samočinná dvouzónová klimatizace, chlazená přihrádka přístrojové desky, kožená hlavice řadicí páky a rukojeť ruční brzdy, manuálně nastavitelné sedadlo řidiče s bederní podporou, dešťový senzor, hliníkové obložení Shimmer Graphite, ozdobné prahové lišty vpředu, tempomat, litá 17” kola Mannan s pneumatikami 205/50, kožené čalounění Vasa, diody denního svícení atd. Kč
Cena testované sestavy 760 900 Kč
Výbava testované sestavy Driver Support paket 1 + Business Pro Paket 1 (+ 99.900,-), Winter Paket – vyhřívaná přední sedadla a čelní sklo (+ 9.600,-), sportovní podvozek (+ 11.600,-), pastelový lak karoserie (+ 7500 ,-), panoramatická střecha ( + 28.800 ,-). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1596
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1600 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.3
Emise CO2: 124
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 335 / 1032
Objem nádrže (l): 62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1368 / 542
Rozměr pneu: 225/45 R17
Volvo V40 T3 R-Design
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4369
b) šířka (mm): 1802
c) výška (mm): 1421
d) rozvor (mm): 2647
e) rozchod vpředu (mm): 1559
f) rozchod vzadu (mm): 1549
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 900
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Avatar - Julča
1. 4. 2014 13:34
No uvidíme!
Manželka ho má objednaný v Liberci za 599t Kč! Jsem jen zvědavý jestli ji bude těch 150koní stačit!? ;-\
Avatar - petr164
11. 10. 2013 19:32
ano bez ale
Zkrátka tato volví kreace je takový antigolf, což znamená, že potěří aktivního řidiče bez proděravění šrajtofle a s bonusem značně neotřelosti. Jo a poznámka k tvrdým podvozkům na českých tankodromech křičí svou pravdivou naléhavostí...
3. 10. 2013 10:32
Re: cena výkon ?
No vidíš, od tebe stačí jen 17 celkem a taky chápem :-)
Avatar - Kjirka
2. 10. 2013 16:02
Re: konkurent V40
GOLF R je konkurentem V 40 ??? To si děláš srandu ? Myslels asi GTI, ne ?
1. 10. 2013 14:04
Re: cena výkon ?
Základní rozdíl je skutečně v tom, že asi málokdo bude na jedné straně srovnávat Kiu GT a na druhé V40-ku. Tedy přinejmenším ze strany cílové skupiny Volva nebo jeho stávajících zákazníků.

Ano, z druhé strany je to docela možné, protože dát 540tKč za vrcholnou Kiu (což je ceníková cena skutečně mimo mísu),u Vás skoro 600tKč, nebo si něco připlatit a mít Volvo, to je výzva. Nehledě na to, že proti té Kii si můžu cca. od 21.500 EUR reálně koupit HH naprosto jiné úrovně - FoFo ST.