Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo XC60 čeká facelift. Hlavní novinkou je infotainment od Googlu

David Bureš
Diskuze (22)

Kompaktní SUV švédské značky je mimo jiné oceňované za svůj vzhled. Není tak divu, že v rámci připravovaného faceliftu se design Volva XC60 nijak zvlášť nezmění.

Volvo XC60 je z dlouhodobého hlediska nejprodávanější model této švédské automobilky. Přestože si s loňským „covidovým“ rokem poradilo celkem dobře, jeho globální prodeje meziročně klesly o nijak zásadních 6,5 %, auto přece jenom stárne. Současná druhá generace je na trhu už od roku 2017, a tak letos nastává nejvyšší čas na její modernizaci.

A ta se nyní opravdu představuje. Naznačil to nejprve norský fanouškovský instagramový účet volvo_pics, na kterém se objevily první snímky inovované XC60. A následně vůz vylepšený pro modelový rok 2022 představila i sama automobilka.

Snímky pocházející z konfigurátoru přitom dokazují spíše decentnější změny. Celkový styl zůstává zachován, přestože se měnily nárazníky jednotlivých derivátů, stejně jako třeba zatmavená koncová světla. Verze R-Design tak podle všeho ještě více zdůrazní svůj sportovní charakter, zatímco Inscription díky chromovaným detailům bude elegantnější variantou.

Vzadu pak Volvo zcela zakryje koncovky výfuku za zadní nárazník. Stejný prvek dostane také jemně upravená XC90, což zřejmě souvisí se snahou značky postupně nabízet výhradně elektřinou poháněné automobily. Stát se tomu má do roku 2030.

Důležitá změna nás pak čeká uvnitř. Tam se totiž objeví nový multimediální systém na bázi Androidu, který nabídne různé aplikace z dílny Googlu. Jde o navigaci Google Maps, hlasové ovládání Google Assistant nebo další aplikace z obchodu Google Play. Výhodou je i možnost vzdálené aktualizace bez nutnosti navštívit servis. Volvo jej postupně rozšiřuje do dalších modelů, nedávno jej ukázalo třeba v novém SUV kupé C40. Úpravou ale mají projít také sedačky.

Volvo dále hovoří také o inovacích na poli bezpečnostních systémů. Asistenční systém ADAS využívá celou řadu radarů, kamer a ultrazvukových senzorů, která nabízí takové funkce, jako je detekce ostatních účastníků silničního provozu, automatické brzdění, předcházení kolizím nebo asistent pro jízdu v kolonách.

Naopak technické změny Volvo oficiálně neoznámilo. Mluví se však o dalším vylepšení plug-in hybridního systému, který má nabídnout delší dojezd v čistě elektrickém režimu. Volvo_pics přitom hovoří o dojezdu až 53 kilometrů čistě na elektřinu, to už ale Volvo udává už u dnešních verzí T6 i T8. Respektive uvádí dojezd 46 až 53 kilometrů. Všechny „běžné“ motory pak nabídnou výhradně mildhybridní pohon, kdy spalovací motor doplňuje malý elektromotor získávající energii rekuperací.

Modernizované Volvo XC60 modelového roku 2022 se začne vyrábět koncem května.

David Bureš
Diskuze (22)

Doporučujeme

10. 3. 2021 09:11
Re: Bezpohlavne
:D :D :D :D :D :D
Avatar - eLzyx
10. 3. 2021 01:20
Re: Google
vždyť píšu v podstatě to samé. Je to prašť jako uhoď, pokud nechceš být sledován, tak si nesmíš koupit žádné auto (ani Dacii). Možná by mohl fungovat individuální US dovoz, tam by ty špicl čipy nemusely být.
9. 3. 2021 23:13
Poté, co své vozy zprznila povinnými...
...omezovači rychlosti a montáží maximálně čtyřválců, pro mě tato švédsko-čínská ultralevičácká značka přestala existovat. Teď už se zase dokonce chlubí, že auta se spalovací motory již brzy úplně přestanou vyrábět! :-O :-O :-O
P.S. Po stránce designu se ale většinou jedná o moc pěkná auta. :-)
9. 3. 2021 19:05
Re: Bezpohlavne
Bys na to tak jeste musel mit, ze? :D Se podivej na tu svoji plecku - jako z praveku, ty bezpohlavne cobole.
Avatar - palix
9. 3. 2021 18:28
Re: Google
Otázkou je, či bude trestné, ak si niekto po čase dá deaktivovať rôzne "úžitočné" funkcie. Ak auto niečo odosiela, musí mať nejaké zariadenie, ktoré sa teoreticky dá odpojiť. U nového auta prídeme o záruku, ale u "zánovného" by to nemalo vadiť.