Vozy Alpina mají dostat nové logo, prsty v tom má BMW
Nová identita značky může souviset s nedávným odkupem automobilovým gigantem BMW.
Když na jaře minulého roku získala skupina BMW Group práva na značku Alpina, spekulovalo se, jaké s ní bude mít německý výrobce plány. Aktuálně je nejpravděpodobnější variantou zaplnění mezery mezi BMW a Rolls-Royce, což by mohlo znamenat vytvoření konkurenta pro Mercedes-Maybach. Alpina by tedy mohla zamířit luxusním směrem.
Společnost založená v roce 1965 má s BMW dohodu o spolupráci podepsanou až do roku 2025. Ještě dva roky tak bude Alpina v Buchloe fungovat tak, jak je jejím zvykem. Od počátku roku 2026 se očekává nová éra značky, s níž možná přijdou také nová loga, která si BMW nechalo zaregistrovat u německého úřadu pro patenty a ochranné známky.

Ochranná známka zahrnuje tři nová loga: jedno znázorňuje (pravděpodobně) nový název “BMW ALPINA”, druhé je písmeno „A“ a ve třetím působí písmeno „A“ se slovy "BMW" a "ALPINA" odděleně. Nové logo je oproti tomu stávajícímu mnohem jednodušší, což je ostatně aktuální trend většiny automobilových značek.
Je důležité zdůraznit, že registrace ochranné známky na logo nemusí nutně znamenat, že automobilka loga využije. Může se jednat o návrhy do zásoby, které si chce automobilka chránit a ve skutečnosti dorazí s něčím jiným. Přeci jen, do roku 2026 nám ještě nějaký čas zbývá.
V září 2022 naznačil Christian Tschurtschenthaler, viceprezident BMW a šéf divize luxusních vozů skupiny, že si Alpina vyšlape cestu k dražšímu publiku: “Existuje prostor mezi vrcholem BMW s cenami 200 až 220 tisíc eur (4,7 až 5,2 milionů korun) a základem u Rolls-Royce, který se pohybuje okolo 350 tisíc eur (8,3 milionů korun).”
S rozvojem elektromobility je dost možné, že BMW využije známého názvu u nejluxusnějších elektrických modelů, které bude mít aktuálně v nabídce. Že by byl po nečekaném konci ve hře návrat luxusního sedanu B7? Nebo spíše, iB7?
