Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Krásná Alpina B5 GT posílila na 634 koní. Limitku za 3,5 milionu můžete mít i jako kombík

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 24. 1. 2023 • 17:29
29
35
Zobrazit náhledy (29)
BMW Alpina B5 GT BMW Alpina B5 GT BMW Alpina B5 GT BMW Alpina B5 GT BMW Alpina B5 GT BMW Alpina B5 GT BMW Alpina B5 GT BMW Alpina B5 GT BMW Alpina B5 GT BMW Alpina B5 GT BMW Alpina B5 GT BMW Alpina B5 GT BMW Alpina B5 GT BMW Alpina B5 GT BMW Alpina B5 GT BMW Alpina B5 GT BMW Alpina B5 GT BMW Alpina B5 GT BMW Alpina B5 GT BMW Alpina B5 GT BMW Alpina B5 GT BMW Alpina B5 GT BMW Alpina B5 GT BMW Alpina B5 GT

Vyladěná řada 5 od kultovního úpravce bude k dispozici v obou karosářských provedeních, dohromady však vznikne jen 250 kusů.

Současné BMW řady 5 patří ke všeobecně chválenému automobilovému zboží. A když se do úprav pustí značka Alpina, je vcelku jasné, že výsledek nemůže dopadnout špatně. Důkazem je i nejnovější dílo – BMW Alpina B5 GT!

Novinku pohání oře známý 4,4litrový osmiválec, který si však díky úpravci polepšil na výkon 466 kW a 850 newtonmetrů točivého momentu, což je oproti sériovému kousku o 9 kW a 50 Nm více. Nejde přitom jen o prosté přeladění softwaru, upravená „pětka“ dostala například i přepracované sání.

Výsledkem je stovka pod 3,4 sekundy a maximální rychlost 330 km/h v případě sedanu. Dáte-li přednost kombíku s větším kufrem, je sprint pomalejší o dvě desetinky a maximálka má hodnotu 322 km/h. V obou případech se motor pojí s osmistupňovou samočinnou převodovkou, o řádné zastavení se zase stará čtyřpístková brzdová soustava Brembo.

Video se připravuje ...

Poznávacím znamením jsou dvě dvojité koncovky výfuku potažené nitridem titanu z černého povrchu. Hlavně si ale všimnete 20palcových kol s designem Classic, které se vyrábějí výhradně v barvě Marron Volciano. Kromě klasického modrého a zeleného lakování bude k dispozici také šestice laků na přání.

Aby možností individualizace nebylo málo, zákazník si může vybrat i čalounění šité na míru. Kromě toho nabízí Alpina i vyztužená sportovní sedadla v černé kůži Dakota s černými výplněmi z Alcantary. Napříč kabinou nechybějí ani modré akcenty a logo ikonického úpravce.

Nové BMW Alpina B5 GT můžete začít objednávat, první kusy se u zákazníků objeví v červenci tohoto roku. Sedan startuje v Německu na částce 145.500 euro včetně daně, což je v přepočtu 3.470.000 Kč. V případě kombíku počítejte s příplatkem zhruba sedmdesát tisíc korun.

Doporučujeme

Témata
26. 1. 2023 08:36
Re: Milý Ježíšku
Tak zrovna u kombíku by mi to asi zase tak nevadilo, s rodinou bych nemusel mít vyklepanou kostrč... na druhou stranu, už k obyčejné M340i touring se dá snadno pořídit +88 hp a to už je stejné, jako předchozí B3 nebo o nějakých 30 koní slabší, než současná... a rozdíl je 690 EUR, nebo 300 tisíc navíc za Alpinu...
25. 1. 2023 21:17
Re: Milý Ježíšku
Potom musíš mít mild-hybrid:)
https://www.topgear.com/…auto/first-drive
1670 kg sedan, 1770 kg kombi, nechápu, proč by měl kombik vážit o 180 kg víc…

Tady jsem opravdu našel 1845 kg
https://www.car.info/en-se/bmw/3-series/3-series-touring-2020-19281112/specs
Takže prase aby se v tom vyznalo:) ale Ok M3 touring váží taky 1950.
25. 1. 2023 20:36
Re: Milý Ježíšku
Jo, vím co mám v techničáku. 1845 kg. Že tě to baví. ;-)
Avatar - speedfred
25. 1. 2023 20:33
Re: Milý Ježíšku
Myslel som dynamicky ok ale podvozkovo to nebude taký šport ako M3.
25. 1. 2023 20:18
Re: Milý Ježíšku
Ty musíš vědět, co mas v technicaku, ale nehybridni M340i touring
https://www.auto-data.net/en/bmw-3-series-touring-g21-m340i-374hp-xdrive-steptronic-37907
1770 kg